Jump to content

Sidderende Apogee's

Recommended Posts

Beste Thingman,

Durf jij oprecht te verklaren dat je de restauratie van je Apogees tot dusverre hebt uitgesteld om een andere reden dan omdat je bang was dat het resultaat je zou tegenvallen?

Geen durf aan Spido, want ik ken het resultaat van restauratie reeds eerstehands, bij zowel mijn eigen type als andere Apogees.

Bovendien, als je goed leest weet je dat ik die membranen allang in huis heb en dat ze dus ook al betaald zijn. Tijd is

[Geen durf aan Spido, want ik ken het resultaat van restauratie reeds eerstehands, bij zowel mijn eigen type als andere Apogees.

Bovendien, als je goed leest weet je dat ik die membranen allang in huis heb en dat ze dus ook al betaald zijn. Tijd is

welk compliment is dat dan? heb jij die genesis zelf gebouwd :huh:

Ik zie het als een compliment als iemand je set een mooie vindt, een set waar heel veel tijd/moeite is in gestoken door een lange en zorgvuldige zoektocht om de de juiste componenten bij elkaar te vinden.

Ik zie het als een compliment als iemand je set een mooie vindt, een set waar heel veel tijd/moeite is in gestoken door een lange en zorgvuldige zoektocht om de de juiste componenten bij elkaar te vinden.

hmmm ja en ook met een beperkt budget zie ik...........

volgens mij moet je ook je best doe als je dat uitgeeft en toch beroerd geluid hebt.

het zal vast erg mooi zijn maar de complimenten gaan mijn inziens naar de ontwerpers

volgens mij moet je ook je best doe als je dat uitgeeft en toch beroerd geluid hebt.

het zal vast erg mooi zijn maar de complimenten gaan mijn inziens naar de ontwerpers

Iedereen kan het zo gek maken als hij zelf wil, het kan echt veel idioter hoor ;). Meer budget betekent eigenlijk alleen maar meer keuzemogelijkheid, meer niet. Verder is het onzinnig een set af te meten aan budget, iets klinkt goed/geweldig of het klinkt matig en dat afgezet naar je eigen referentiekader. Wat iets kost vind ik in deze overweging volledig irrelevant.

Ik ben nog niet bij Thingman langsgeweest om te luisteren, iets wat binnenkort zeker gaat gebeuren, maar ik ken Apogee goed genoeg om me een voorstelling te maken hoe het zal klinken bij hem, geen angst voor gebrek aan dynamiek in ieder geval.

Na het lezen van diverse recente postings van Spido bekruipt me wederom dat bekende gevoel van het "moeten" gadeslaan van een ernstig ongeluk waarbij Spido achter het stuur zat.

<_<

Spido overleeft elk ernstig ongeluk en zal blijven posten.

Achternagezeten door 1000 inboorlingen zal een zendeling blijven preken en trachten zieltjes te winnen <_<

Na het lezen van diverse recente postings van Spido bekruipt me wederom dat bekende gevoel van het "moeten" gadeslaan van een ernstig ongeluk waarbij Spido achter het stuur zat.

<_<

Achternagezeten door 1000 inboorlingen zal een zendeling blijven preken en trachten zieltjes te winnen <_<

Dat verduidelijkt het allemaal.

Spido is dus een missionaris.

Nu begin ik de kruistocht in zijn postings te begrijpen, vrees ik.

met groet,

B)

<_<

Dat verduidelijkt het allemaal.

Spido is dus een missionaris.

Nu begin ik de kruistocht in zijn postings te begrijpen, vrees ik.

met groet,

B)

Spido heeft altijd gelijk. ;)

maar daar gaat het Hear niet om,

het gaat om inhoudelijke discussies over Hifi (of Myfi voor sommigen)

jammer dat zelfs vooraanstaande audioliefhebbers en moderators daar moeite mee hebben :)

Beste m44,

Daar kun je je aardig in vergissen, ik heb 100K sets (en duurder)gehoord die zouden je doen huilen...en niet omdat ze goed zijn ;) Geld zegt niets, het is de kunst de juiste apparaten te combineren (+een goede akoestiek)

ja en jij denkt niet dat dat een stuk simpeler is wanneer je daar de poen voor hebt?

complimenten gaan uit naar degene die met weinig geld een audiofiel geluid neer zetten.

wat arjen heeft gedaan vraagt kennis en geduld maar wel met de mogelijkheid dat hetgeen goed aansluit ook daadwerkelijk gekocht kon worden. juist die mensen die weinig geld hebben en zoeken tot ze een ons wegen daar ligt mijn respect.

maar goed ik hou erover op anders lijkt het weer of ik arjen moet hebben.

BTW ik heb nog nooit een set gehoord van boven de 50k die niet in orde was. hooguit mijn smaak niet.

(...) Ik ben nog niet bij Thingman langsgeweest om te luisteren, iets wat binnenkort zeker gaat gebeuren, maar ik ken Apogee goed genoeg om me een voorstelling te maken hoe het zal klinken bij hem, geen angst voor gebrek aan dynamiek in ieder geval.

Beste Arjen,

Voor gebrek aan dynamiek zou ik ook zeker geen angst hebben! Die is er ongetwijfeld wel... :D

Van alle luidsprekerprincipes is de dipool electrostaat de minst dynamische, en de dipool ribbon de op