m44 Posted 22 juni 2007 Report Share Posted 22 juni 2007 met welke muziekstroming of bands kun je helemaal niets? mijn beste vriend zit helemaal in de jazz en feestmuziek en ik in de zware ,serieuze en boze muziek. met bepaalde regelmaat trachten wij op luisteravonden elkander te laten horen wat briljant is op dit moment en vervallen dan telkens in een "smaak "discussie die leuk is om te voeren met een pot duvel erbij maar never nooit gewonnen word. muziek die mij vele malen ter ore is gekomen maar waar ik niets mee kan. 1. kip hanrahan 2. les negresses vertes 3. pink floyd en off topic alles wat met hiphop of moderne R&B te maken heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Bartok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Goed idee dit draadje, maar misschien moeten de vrouwen van de muziekfreaks ook reageren. Dat zou ook wel eens interessant zijn. Ik zelf draai toch veel muziek pas als ik alleen ben omdat mijn ega het niet zo mooi vind en ik neem aan dat deze situatie bij meer mensen voorkomt. Waar ik zelf helemaal niets mee kan zijn of zelfs een beetje onpasselijk wordt is muziek van de Eagles en Direstraits. Iedere keer als ik bij een demonstratie van prachtige apparatuur deze muziek hoor loop ik direct weg want dit wil ik nooit meer horen. Dixieland muziek daar wordt ik niet misselijk van maar verveeld me wel heel erg snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Mag 't een ietsje meer zijn (top-5) De volgende muziek vind ik persoonlijk 3x nix. 1. R&B (de moderne variant dus. Die niks met de afkortingen van dit genre van doen heeft) namen als Destiny's Child e.d.) 2. RAP (zolang je maar kwaad/stoer kijkt, om de haverklap Yo, mother......(piep), of Know what I'm saying zegt, ondersteunt door maagstoot diepe bassen, dan heb je geheid een hit) 3. Hip-Hop. 4. Soul (de jaren 70's soul bedoel ik dan... van die achtergrond muziek) 5. Heavy metal. That's about it... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 De antiperistaltieklijst: Het dreinerig vertolkte, maar serieus bedoelde "levenslied" (in welke taal dan ook) Bob Dylan/Van Morisson (en andere zangers waarbij de stem er blijkbaar niet toe doet) Glazuurverpestende audiofiele muzak Maar ook "grunt", hedendaagse "arrenbie" en klassiek met zang kan ik niet echt waarderen, hoewel bij deze drie soms uitzonderingen blijken te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2007 Author Report Share Posted 23 juni 2007 Goed idee dit draadje, maar misschien moeten de vrouwen van de muziekfreaks ook reageren. Dat zou ook wel eens interessant zijn. Ik zelf draai toch veel muziek pas als ik alleen ben omdat mijn ega het niet zo mooi vind en ik neem aan dat deze situatie bij meer mensen voorkomt. Waar ik zelf helemaal niets mee kan zijn of zelfs een beetje onpasselijk wordt is muziek van de Eagles en Direstraits. Iedere keer als ik bij een demonstratie van prachtige apparatuur deze muziek hoor loop ik direct weg want dit wil ik nooit meer horen. Dixieland muziek daar wordt ik niet misselijk van maar verveeld me wel heel erg snel. ja dat klopt mijn vrouw haat klassiek en wanneer muziek een te hoog grunge of screamgehalte heeft en nerveus aandoet. dire straits vind ik ook niets met name vanwege de saaiheid en dst je hoort dat ze in de opname studio de schuif van de stem pas open zetten wanneer mark gaat zingen. dus eerst hoor je eem beetje ruis en dan komt mompelmondje erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 1. R&B (de moderne variant dus. Die niks met de afkortingen van dit genre van doen heeft) namen als Destiny's Child e.d.)2. RAP (zolang je maar kwaad/stoer kijkt, om de haverklap Yo, mother......(piep), of Know what I'm saying zegt, ondersteunt door maagstoot diepe bassen, dan heb je geheid een hit) 3. Hip-Hop. 5. Heavy metal. Seconded. 4. Soul (de jaren 70's soul bedoel ik dan... van die achtergrond muziek). Even er uit gelicht omdat Soul in de 70-ies ook z'n volwassen zenith vond met klassieke platen van bijv. Marvin Gaye, Stevie Wonder, Al Green en Curtis Mayfield. Maar begrijp verder waar je op doelt. Ook overbodig: symfonische rock, jazzfusion en allerlei ander zielloos technisch 'kijk's ma, ik kan met instrumentje en al in m'n eigen anale opening verdwijnen' gefreak. Ahem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 1. Nederlandstalig (Andre Hazes, Marco Borsato, Piratenmuziek en consorten.....) 2. Meat Loaf 3. House / Jumpstyle Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2007 Author Report Share Posted 23 juni 2007 1. R&B (de moderne variant dus. Die niks met de afkortingen van dit genre van doen heeft) namen als Destiny's Child e.d.)2. RAP (zolang je maar kwaad/stoer kijkt, om de haverklap Yo, mother......(piep), of Know what I'm saying zegt, ondersteunt door maagstoot diepe bassen, dan heb je geheid een hit) 3. Hip-Hop. 5. Heavy metal. Seconded. 4. Soul (de jaren 70's soul bedoel ik dan... van die achtergrond muziek). Even er uit gelicht omdat Soul in de 70-ies ook z'n volwassen zenith vond met klassieke platen van bijv. Marvin Gaye, Stevie Wonder, Al Green en Curtis Mayfield. Maar begrijp verder waar je op doelt. Ook overbodig: symfonische rock, jazzfusion en allerlei ander zielloos technisch 'kijk's ma, ik kan met instrumentje en al in m'n eigen anale opening verdwijnen' gefreak. Ahem. zo'n act lijkt me anders de moeite waard nog niemand gedacht aan onze directe oosterburen. schlager heino ,danny C enz De antiperistaltieklijst: Het dreinerig vertolkte, maar serieus bedoelde "levenslied" (in welke taal dan ook) Bob Dylan/Van Morisson (en andere zangers waarbij de stem er blijkbaar niet toe doet) Glazuurverpestende audiofiele muzak Maar ook "grunt", hedendaagse "arrenbie" en klassiek met zang kan ik niet echt waarderen, hoewel bij deze drie soms uitzonderingen blijken te zijn. ah je was me al voor , karma voor jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 nog niemand gedacht aan onze directe oosterburen. schlager heino ,danny C enz De meeste schlagers vind ik ook niets maar Barbara Morgenstern daarentegen vind ik geweldig terwijl mijn ega, Duits van geboorte, dit ook hele erge schlager muziek vind. Sheila E met het nummer Spacer vind ik verschrikkelijk mooi maar de meeste disco kan mij gestolen worden. Ik vind het dus moeilijk om hele muziekcategorieen buiten te sluiten want er zijn bijna altijd wel uitzonderingen in het genre die heel erg mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 dacht net aan shlager muziek, welke taal ook Duits carnavalmuziek is ook niet mijn ding kSluit mij aan bij R&b Hiphop enzo Vroeger had ik ook bvb moeite met Pink Floyd en nu vind ik ze wow Muzikaal dik ok maar hun stem verdraag ik niet, Sting en Bruce Springsteen gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Vroeger had ik ook bvb moeite met Pink Floyd en nu vind ik ze wow. Op- en afschuiven van smaak is inderdaad inherent aan muziekbeleving. Zeventig- tachtig procent van de muziek waar ik nu naar luister was er 25 jaar geleden ook al, maar het grootste deel daarvan werd toen als tiener uiteraard (bewust) genegeerd. En andersom. En inderdaad hebben de meeste genres wel tunes of platen die wel te waarderen zijn. Zelfs country. Maar in dit soort threads moeten alle genres en veel uitvoerders het uiteindelijk ontgelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juni 2007 Author Report Share Posted 23 juni 2007 Vroeger had ik ook bvb moeite met Pink Floyd en nu vind ik ze wow. Op- en afschuiven van smaak is inderdaad inherent aan muziekbeleving. Zeventig- tachtig procent van de muziek waar ik nu naar luister was er 25 jaar geleden ook al, maar het grootste deel daarvan werd toen als tiener uiteraard (bewust) genegeerd. En andersom. En inderdaad hebben de meeste genres wel tunes of platen die wel te waarderen zijn. Zelfs country. Maar in dit soort threads moeten alle genres en veel uitvoerders het uiteindelijk ontgelden. zal er iemand zijn die niet van klassiek houdt op een audiofiel forum.? pink floyd vind ik te pretentieus en roger waters kan wat mij betreft niet zingen. het is wel zo dat ik het talent herken dat heb ik ook bij kip hanrahan. wat levensleideren betreft kunnen de balkan landen en het trio "troitsa"uit wit rusland nog wel bekoren. erg emotionele muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 In ieder muziekgenre heb je kwaliteit en rommel. Bij klassiek is de meeste rommel er door de tijd wel uitgefilterd, wat er in de tijd is overgebleven is doorgaans wel van kwaliteit. Bij veel modernere muziek heeft het filter van de tijd nog niet zijn werk kunnen doen, er zit nog erg veel rommel tussen. Ook kwalitatief goede muziek kan kapot worden gedraaid als ze om het uur op een of andere zender ten gehore wordt gebracht. Ook is de situatie en plaats erg bepalend of bepaalde muziek is te waarderen of niet. In een grote feesttent met bier en braadworst zijn zelfs Schlagers goed te pruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 zal er iemand zijn die niet van klassiek houdt op een audiofiel forum.? Yep ikke.... Ben nog wel, met klassieke muziek opgegroeid pink floyd vind ik te pretentieus en roger waters kan wat mij betreft niet zingen. het is wel zo dat ik het talent herken dat heb ik ook bij kip hanrahan. Ach, in mijn tijd was je of voor disco of voor groepen als Pink Floyd De meeste vrouwen..... Nu vind ik daar weinig meer aan.... vrouwen dus ... Pink Floyd heb ik herondekt, zitten mooie stukken muziek tussen. b.v. 3e LP van de Wall. Wat levensliederen betreft is er ook zat dat ik mooi vind in eigen taal, ik vind het getuigen van lef als je in het Nederlands durft te zingen. En die bagger top3? ach....smaken verschillen, Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 zal er iemand zijn die niet van klassiek houdt op een audiofiel forum.? Yep ikke.... Ben nog wel, met klassieke muziek opgegroeid Another no. Te klinisch en technisch en op geen enkel moment een touw aan vast te knopen. Of zoals Lennon zei toen George Martin hem een kwartier naar een stuk liet luisteren: 'Very nice, but I forgot how it began'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Pink Floyd heb ik herondekt, zitten mooie stukken muziek tussen. b.v. 3e LP van de Wall. Shit, dat heb ik weer; kom ik er na al die jaren achter dat ik de verkorte versie op dubbel-lp in de kast heb staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 ik heb aan alles wat op de radio gedraaid wordt een gruwelijke hekel, net zoals aan de presentatoren van al die meuk-programma's,die vaak bekende Nederlander worden met al hun pulp. Voorbeeld is het zogenaamde geweten van de nederlandse radio, Giel Beelen. Misschien een aardige man priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Goeie post, mooi gebracht. De radio, als het gaat om populair gaat, is inderdaad verantwoordelijk voor de indruk die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 ik heb aan alles wat op de radio gedraaid wordt een gruwelijke hekel, net zoals aan de presentatoren van al die meuk-programma's,die vaak bekende Nederlander worden met al hun pulp. Heel herkenbaar, zelfs in de jaren 90 heb ik heel wat goede popmuziek gehoord. Mijn ouders vonden in de jaren 70...80 ook niet al mijn muziek te pruimen. Zou oud worden er ook niet mee te maken hebben??? Tegenwoordig met al die electronica kan iedereen muziek maken, misschien is de keuze wel zo groot dat er bijna geen wereldhits gemaakt kunnen worden... Vergeet ook niet voor de meeste mensen is vandaag de dag muziek niet meer als een achtergrond behangetje. Ik ken bijna niemand in mijn omgeving die het geduld heeft om een avondtje muziek te luisteren. Aan de andere kant ik zat gisternacht in de auto luisterend naar continu mix muziek op Veronica, heel veel stukjes tussendoor van jaren 80....90 muziek... Het had wel wat, ik bleef er lekker wakker van Ik ga gewoon een beetje met mijn tijd mee da's heel makkelijk met 2 dochters van 18 en 20. Echte wereldhits, die zullen waarschijnlijk steeds zeldzamer worden, aan de andere kant is net mijn cd van Air afgelopen .....echt werelds Of dat over 20 jaar nog mooi is??? wat maakt het uit. Enne er zijn radiostations genoeg ..... keuze zat M.i.zonde om je ergens aan te ergeren. Zou dat typisch Nederlands zijn???? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 als ik namen moet noemen, nou dan vooral deze: 1.Frans Bauer-alles wat ie ooit heeft durven opnemen 2.Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 1. Jazz, met name die experimentele jazz met al dat getingel en geplok, waarin het ritme ver te zoeken is... maakt me erg nerveus 2. Bil van Dijk pauze-muziek (ook jazz) maar deze muziek wordt veelvuldig op luistershows gebruikt 3. overige jazz met te lang doorgevoerde solo's Verder vind ik alle muzieksoorten wel wat hebben, alhoewel ik liefst naar Engelstalige pop luister. Als er binnen een genre iets heel goeds is, geniet ik daarvan, terwijl het genre op zich me koud laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 als ik namen moet noemen, nou dan vooral deze: 1.Frans Bauer-alles wat ie ooit heeft durven opnemen 2.Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayonara Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Je bent jan(tje) smit en bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 K3 is voor kinderen, dus het is niet zo raar dat je dat als volwassene niet leuk vind. Om het dan als volwassene te gaan afkraken, vind ik dan weer niet zo volwassen. Blof vind ik gewoon een goeie band. Je moet alleen niet op de teksten letten, maar dat is met de meeste bands zo. Bij Blof valt het alleen meer op, omdat ze in het Nederlands zingen... Muziek waar ik een hekel aan heb: 1. Jazz; nog niet eens zo zeer de muziek zelf, maar wel het wereldje er omheen, met mensen die van zichzelf vinden dat ze vreselijk veel verstand van muziek hebben en ook een goeie smaak... 2. 'Levensliederen'/Schlager; om kippenvel en plaatsvervangende schaamte van te krijgen... 3. Brit-pop; bands die net 4 accoorden kunnen spelen en er nog trots op zijn ook. Nemen zichzelf ook veel te serieus, zoals 'vroeger' die fete tussen Oasis en Blur. Verder is er nog genoeg muziek die ik niet uit me zelf zou opzetten. Maar bovenstaande lijstje is voor mij wel de top 3 denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts