Jump to content

de bagger top 3

m44
 Share

Recommended Posts

staat dat erbij, dat K 3 voor kinderen is? ik heb ook kinderen maar die walgen er van, zij luisteren naar jazz en fusion, en ook klassiek. ik ken veel volwassenen die helemaal uit hun dak gaan van K 3 en bakouter Blop achtige geluiden.

ik heb de teksten van Blof en ook van alle andere Nederlandse "artiesten" nog nooit gehoord, ik weet totaal niets van dat gehannes, alleen maar 3 noten aanhoren, en ik ben er klaar mee.

jazz en fusion muziek is inderdaad voor de klieine groep intelligente elite, en dat zij vinden dat ze een goeie smaak hebben is heel logisch, want dat hebben ze namelijk ook :D

jazz en fusion muziek is inderdaad voor de klieine groep intelligente elite, en dat zij vinden dat ze een goeie smaak hebben is heel logisch, want dat hebben ze namelijk ook :D

en ik ben de uitzondering op de regel :lol:

Vind je dat je een slechte smaak hebt? of behoor je niet tot die elite? :confused:

staat dat erbij, dat K 3 voor kinderen is? ik heb ook kinderen maar die walgen er van, zij luisteren naar jazz en fusion, en ook klassiek. ik ken veel volwassenen die helemaal uit hun dak gaan van K 3 en bakouter Blop achtige geluiden.

zitten die volwassenen bij jou in de familie. allemaal lid van de tros zeker. :lol:;)

ho ho, effe dimme he? :D;)

ik begrijp wat je zegt. mijn zoontje houdt van rammstein en slayer. mijn familie (een substantieel deel daarvan) loopt polonaise en luistert naar plop zonder enige schaamte. op verjaardagen drink ik dan ook weleens te veel als je begrijpt wat ik bedoel.

ho ho, effe dimme he? :D;)

ik begrijp wat je zegt. mijn zoontje houdt van rammstein en slayer. mijn familie (een substantieel deel daarvan) loopt polonaise en luistert naar plop zonder enige schaamte. op verjaardagen drink ik dan ook weleens te veel als je begrijpt wat ik bedoel.

ik heb alle familiefeestjes afgeschaft,alleen mijn moeder's verjaardag doe ik nog, de rest zal me een worst zijn, no parties anymore! ik h

Enne er zijn radiostations genoeg .....

Tikkie off-topic, maar zijn er nog radioprogramma's in de avond die zich op elpee-muziek (pop/rock) richten? 'Vroeger' was er bijv. Roel Bentz van den Berg op woensdagavond (VPRO). Weet iemand of een soortgelijk programma nog bestaat, op welke zender dan ook?

Haha, moest effe dit topic helemaal doorworstelen... wordt veel zinnigs gezegt, vooral over het veralgemenen van genres en zo...

En ja, bij het ouder worden kunnen je smaken ook veranderen.

Waar ik momenteel compleet van steiger (schuim op de mond, gespannen aders, woest gebrul ;) ) is het Vlaams fenomeen Laura Lynn: zij slaagt erin om oer stomme vlaamse shlagers n

Meestal lukt het mij wel tolerant of tenminste selectief doof te blijven bij vervelende muziek, maar sommige zaken overschrijden mijn irritatiedrempel:

- Carnavalsmuziek; ik ben dol op feestjes, maar carnaval wordt voor mij volledig verpest door die platte platen.

- Vrije jazz; erg leuk voor de muzikanten zelf. Maar val andere mensen daar alsjeblieft niet mee lastig!

- James Blunt met Beautiful. Uitgeroepen tot meest irritante plaat aller tijden Ik hoorde hem ooit terwijl ik een kaakoperatie onderging. Ik moest concluderen dat de operatie aangenamer was dan James Blunt ;)

Met vriendelijke groet,

Jan

Ik vindt in vrijwel ieder genre erg leuke dingen en erg slechte dingen. De tijden dat ik zij "dat genre is niets" liggen achter me.

Er zijn wel een paar dingen die erg irriteren, muziek met de boodschap, ReliDeathMetal vind ik maar raar, een beetje contradictio, EOkerkmuziekrijmelarij is ook niet om aan te horen. Niet om de inhoud op zich, maar om de krampachtige wijze waarop de teksten inelkaar geknutselt zijn. Dat deed Andre Hazes met z'n rijmwoordenboek toch echt beter.

Ook een beetje triest is als artiesten een clichee van zichzelf geworden zijn, Ozzie is hier natuurlijk de uitzondering op de regel.

t.a.v. schlager, luister eens naar Alexandra, "Mein Freund der Baum".

(...)ReliDeathMetal vind ik maar raar(...)

Daarom heet het ook White Metal! :) Heb ik wel op de plank staan trouwens. De band Tefilla; de christelijke Pantera van de lage landen! :D Ze bestaan niet meer overigens...

zal er iemand zijn die niet van klassiek houdt op een audiofiel forum.?

Yep ikke.... :) Ben nog wel, met klassieke muziek opgegroeid :ph34r:

En ik ook :o . Ben er ook niet mee opgegroeid. Maar ik moet eigenlijk altijd wel ritme hebben in een nummer, anders verdwijnt de aandacht. En ik hou ook van electrisch versterkte instrumenten, met name dan een gitaar. Hoewel ik ook heel erg kan genieten van een cello of andere snaarinstrumenten, al dan niet versterkt. Maar klassiek.... nee. Een kollega van mij heeft recentelijk een een aantal CD's met verschillende componisten voor mij meegenomen, maar het was echt worstelen om erdoor te komen :(

Tja mijn bagger top 3(duizend)

Het is te veel wat ik niet leuk vind om een top 3 te maken.... OK en poging

3, Schlagers en egelander (of hoe je dat ook schrijft)

2, house, jumpstyle, al dat techno geros zonder melodie

1, R&B, hip hop en dat semi ramantische rap gekwijl....

Morgen wordt ik wakker en bedenk ik me nog wel waar ik een og grotere hekel aan heb.

Moest wel even huilen toen ik iemand pink floyd zag opschrijven, snik........ Ik zal me erbij neerleggen, me volwassen gedragen (ik krijg je wel), er verder niet op in gaan (ik weet waar je huis woont) HAHAHAHA.

Je ziet wel wat leuke dingen voorbij komen op deze manier. Groetjes, leuke topic,

Andre.

generaliseren van muziek is natuurlijk fout maar over het algemeen maakt dat het gesprek wat vlotter. we doen het allemaal en niet alleen bij muziek.zo zei ik ook een hekel te hebben aan hiphop/rap maar een band als oukast en die nederlandse jongen "pete philly"of zoiets weet ik toch wel op waarde te schatten. het is alleen die gangzta rap en de ruk R & B (onder mijn paraplu, plu,plu,plu) waar ik niks mee kan en wil. jaren in de jeugd/jong volwassenen gevangenis gewerkt en zij begrijpen die muziek zelf niet eens. Tupac had soms erg sterke teksten maar alleen het woord "thuglife" kozen ze uit om mee te brullen.

veel mensen junnen niets met death metal omdat er een grunt in zit (grommend zingen) of een scream.

ze horen een muur van lawaai dei veelal het uiterste vraagt van je hifi installatie en gaan voorbij aan het nivo waarop deze jongens spelen. er zijn zeer technische bands met hoog nivo muzikanten die in de hoek worden gezet omdat de zanger schreeuwt. rock muzikanten doen niet onder voor jazz muzikanten. is mijn persoonlijke overtuiging.

maar ook in deze stroming zijn veel wanproducten gemaakt.

wat levensliederen betreft zijn er over de hele wereld mooie dingen gemaakt. ook in het nederlands. tuin pad van mijn vader(geen idee hoe het nummer echt heet) door ik dacht wim sonneveld. zo zijn er vroeger veel nummers gemaakt die veel weghebben van de ierse volksmuziek. het is alleen zo spijtig dat de nederlandse piraat muziek zo slecht gezongen word en de muziek vrijwel in wisselbaar is met ieder ander nummer. zelfde beat, zelfde keyboard strijk orkest.

over techno en house word ook vaak gezegd dat het te simpel is en geen ziel heeft maar ook hier zijn veel stromingen die dat tegengaan. mijn persoonlijke favo is aphex twin en de muziek die hij maakt zijn schilderijen in geluid. bizar tot kippenvel.

Tja mijn bagger top 3(duizend)

Het is te veel wat ik niet leuk vind om een top 3 te maken.... OK en poging

3, Schlagers en egelander (of hoe je dat ook schrijft)

2, house, jumpstyle, al dat techno geros zonder melodie

1, R&B, hip hop en dat semi ramantische rap gekwijl....

Morgen wordt ik wakker en bedenk ik me nog wel waar ik een og grotere hekel aan heb.

Moest wel even huilen toen ik iemand pink floyd zag opschrijven, snik........ Ik zal me erbij neerleggen, me volwassen gedragen (ik krijg je wel), er verder niet op in gaan (ik weet waar je huis woont) HAHAHAHA.

Je ziet wel wat leuke dingen voorbij komen op deze manier. Groetjes, leuke topic,

Andre.

pink floyd

pink floyd

pink floyd

pink floyd

B)B)B)