Jump to content

de bagger top 3

m44
 Share

Recommended Posts

veel mensen junnen niets met death metal omdat er een grunt in zit (grommend zingen) of een scream.

ze horen een muur van lawaai dei veelal het uiterste vraagt van je hifi installatie en gaan voorbij aan het nivo waarop deze jongens spelen. er zijn zeer technische bands met hoog nivo muzikanten die in de hoek worden gezet omdat de zanger schreeuwt. rock muzikanten doen niet onder voor jazz muzikanten. is mijn persoonlijke overtuiging.

Ah, niveauloos onbegrip. Daar ga ik graag voor. :)

tuin pad van mijn vader(geen idee hoe het nummer echt heet) door ik dacht wim sonneveld. zo zijn er vroeger veel nummers gemaakt die veel weghebben van de ierse volksmuziek. het is alleen zo spijtig dat de nederlandse piraat muziek zo slecht gezongen word en de muziek vrijwel in wisselbaar is met ieder ander nummer. zelfde beat, zelfde keyboard strijk orkest.

Le Montagne. Naam Franse zanger is me ontschoten.

Mooie voorbeelden van oorspronkelijke volksmuziek zijn vastgelegd door Alan Lomax. De zoektocht naar al dat verscholen moois is fraai vastgelegd in deze prima documentaire.

[...]wat levensliederen betreft zijn er over de hele wereld mooie dingen gemaakt. [...]

Fado

Tango

Miroloi

Blues

Canto a Tenore

Rembetika

Son

etc.

Oh ja, Jacques Brel

Dit hele lijstje mag je meteen toevoegen aan mijn lijst van irritante meuk...ja,sorry! ;)

[...]wat levensliederen betreft zijn er over de hele wereld mooie dingen gemaakt. [...]

Fado

Tango

Miroloi

Blues

Canto a Tenore

Rembetika

Son

etc.

Oh ja, Jacques Brel

Dit hele lijstje mag je meteen toevoegen aan mijn lijst van irritante meuk...ja,sorry! ;)

hmm ja ook niet mijn ding vrees ik. ik zoek het meer in india , wit rusland. australie n ook kan ik genieten van een goed opgenomen cd vol met chanting monks. errug rustgevend zeg ik je. (niet te verwarre met gregoriaanse monniken0 das voor tros leden die interessant willen doen.

trouwesn vergeet ik film muziek nog. daar worden ook briljante dingen gemaakt.

de muziek van "empire of the sun"bijv ik weet niet meer hoe die man heet die ongelooflijk veel muziek maakt. niet hans zimmer of brad fiedel maar ...euh starwars heeft ie ook gedaan.

john williams

een uitzondering, er zijn wel een paar blues nummers die ik mooi vindt, o.a. van Michael Landau en Steve Lukather, en van Los Lobotomys, maar vooral die blues die begint met termen als "when I woke up this morning enz. enz. " die vind ik echt helemaal niks. Jimi Hendrix, was dat blues? (ik heb ook de schurft om alles in een hokje te zetten overigens) Als Jimi onder de noemer "blues"valt, dan is hij voor mij ook een uitzondering. Ook hij had sommige van die "woke up in the morning" songs, maar van hem vond ik ze te pruimen. :)

tuinpad van mijn vader (geen idee hoe het nummer echt heet) door ik dacht wim sonneveld. zo zijn er vroeger veel nummers gemaakt die veel weghebben van ...

"Het dorp" van Win Sonneveld

Jean Ferrat, prachtig nummer!

Jimi Hendrix, was dat blues? (ik heb ook de schurft om alles in een hokje te zetten overigens) Als Jimi onder de noemer "blues"valt, dan is hij voor mij ook een uitzondering. Ook hij had sommige van die "woke up in the morning" songs, maar van hem vond ik ze te pruimen. :)
Jimi Hendrix valt niet onder blues, maar was een componist/muzikant die ook blues speelde.

Zoals er wel meer doen of deden.

Inderdaad, al dat hokjesgedoe...

tuinpad van mijn vader (geen idee hoe het nummer echt heet) door ik dacht wim sonneveld. zo zijn er vroeger veel nummers gemaakt die veel weghebben van ...

Nou heb ik helemaal niets met Wim Sonneveld, maar ga maar eens naar Google, en toets in "het dorp"

dan komt er een geweldige remix 2003 tevoorschijn. Helemaal toppie! :D

Ennuh...vooral niet vergeten je geluid aan te zetten.

Of klik gewoon even op de link hieronder:

Het Dorp

Dat helpt. :) Prachtig inderdaad, in beide uitvoeringen.

Nou heb ik helemaal niets met Wim Sonneveld, maar ga maar eens naar Google, en toets in "het dorp"

dan komt er een geweldige remix 2003 tevoorschijn. Helemaal toppie! :D

Ennuh...vooral niet vergeten je geluid aan te zetten.

Of klik gewoon even op de link hieronder:

Het Dorp

is dat ali B? ;)

Guest tubejack
ik heb alle familiefeestjes afgeschaft,alleen mijn moeder's verjaardag doe ik nog, de rest zal me een worst zijn, no parties anymore! ik h

luisterde vanaf 4 jaar naar queen, op mijn 6e had ik mijn eigen pick up (oranje met speakers aan de zijkant, balen dat je dat soort dingen ooit hebt weg gedaan). mijn vriendjes en neefjes kregen starwars en ik singletjes van queen en cheap trick. op mijn 11e de overstap gemaakt naar iron maiden en 2 jaar later slayer. toe was het hek van de dam zeg maar. amdere muziek kwam pas aan bod in mijn blow periode. meat beat manifesto, einsturzende neubauten en allerlei klassiek.

de ultime baggerplaat is "ik voel me zo verdomd alleen"van danny de munk (in ieder geval gezongen door)

op de lagere school mocht iedereen uit mijn klas een favourite nummer kiezen en dat werd dan gedraaid in de "muziekles" laten we zeggen 25 kids in een klas en het werd 24 x danny de munk (munck) en iedereen boooeee roepen omdat ik "sheer heart attack"van queen wilde horen.

mijn zoontje gaat ook die kant op :(

maar zijn queen is rammstein. ben benieuwd waar hij eindigt :lol:

m44

m44

m44

m44

m44

m44

:mad2::lol:

Als ik dan blof mag verdedigen dan moet ik zeggen dat blauwe ruis (en ik weet dat deze titel voor grapjes gaat zorgen (kom maar, kom maar, kom maar)) toch wel een erg goed album van blof is. De rest vind ik op een paar (en wel de bekende) nummers na bagger, past hier goed dan.

En pink floyd is goed hoor!

Weet even niet meer uit mijn hoofd wie het schreef maar metal kan erg goed en zekers veel van je set vragen. Tip van Dre: Nini Inch Nails - the fragile, het hele album is goed maar de eerste 5 nummers van cd 1 zijn waanzin zeker het nummer the Wretched. Heb ze 3 jaar terug op Werchter gezien, SUPER! Veel ritme en melodie, heel apart voor metal.

Pink floyd is superrrrrrr!

Maar het ging hier over bagger

Dus bijna al het Nederlandse gedoe. Ja, ben ik het mee eens.

K3 en al het andere voor kinderen, hebben hier een cd die heet liedjes met een hoepeltje er om, dat ze hoepeltje maar om die strotjes doen, gek wordt ik er van, mijn zoon gelukkig ook (is 2.5j).

Popi of wel meisjes van 15 rock, zoals Bon Jovi, ofspring etc etc BAH!

Gelukkig luistert mijn zoon graag naar powaqqatsi van Philip Glass en dan zeker het openings nummer Serra Pelada.

Pink floyd :D:D:D:D:D:D:D:D

M44 :rolleyes:

Groet allemaal

Andre

Dat we maar blij zijn met zoveel verschillende soorten muziek..... anders zat ik misschien ook naar ...... te luisteren.

Apropos M44 dan ken je ook wel Cabaret Voltaire, Nitzer ebb, portion control etc etc. Vraag me niet meer naar specifieke nummers, had alles op cassette, had! Wel cool! Of Sigue sigue spoetnik, hahaha lachu.

jawel. front 242, coil, delerium. idd veel cassette bandjes vol met dat spul.

een leuker NIN album voor je set vind ik "fixed" met remixen van broken. en de ep van perfect drug.

maar echt lastig bijv voor magnetostaten en electrostaten is strapping young lad CD SYL. alleen een heel snelle speaker maakt er wat leuks van anders klinkt het dof en rommelig. de meeste goed afgestemde hoornsystemen doen het erg goed. (en jbl natuurlijk) en dan niet het gros van dat harman spul.

hmmm wederom word pinkfloyd vaak genoemd in de bagger top 3 topic. volgens mij zitten we op 5 keer gemiddeld per pagina :lol:

grapjes over blauwe ruis is flauwe ruis :lol:

HAHAHAHA maar ik vind ze echt goed. Pink Floyd dan he. Sorry, mijn verontschuldigingen, excuses. Heb er nu 2 van NIN The Fragile en the downward spiral, de laatste van ze komt er aan..... ben benieuwd.

Wel leukom te horen dat niet iedereen van Jazz of klassiek houd hear. Krijg daar in een audio zaak wel eens de kriebels van. Vind klassiek ook erg mooi hoor , jazz heb ik minder mee en ken ik ook ba geboeg niks van, Miles Davis maar dan houdt het ook op.

Vandaar mijn standaard keuze om Morphine- Cure for pain, massive attack - Mezzanine, NIN - the fragile en natuurlijk ook wat subtieler werk mee te nemen. Groet,

Oja even een top 3

De Toppers, 3 in 1 hahaha

Andre

Guest tubejack
Ik noem dat "muziekaal zijn ze blijven hangen", niet geevolueerd. Er komt geen beweging in. Alles van toen was zo goed, daarna gebeurde er voor hen niets meer op muziek gebied. Jammer, maar in mijn leven komen dagelijks muziekale verversingen , en ook ik luister nog steeds naar oude muziek, maar het leven zou saai zijn, als er niet steeds nieuwe dingen bij zouden komen. ;)

Lijkt me ook erg saai, er komt bijna wekelijks nieuw werk bij :) Zo nu weer de nieuwe CD van Bjork

die mijn ega gewonnen heeft.... pffff da's taai spul :blink: Maar roots zijn nu eenmaal roots en

met dat klassieke komt het ook wel weer goed..... later..... :P

Jack

geniet ervan zou ik zeggen

Dank je! Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.

.....Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.

Is dat niet de essentie van het geheel dat muziekbeleving heet?

Ik zelf zou het op een niet gelachen dag houden maar dat is een persoonlijke smaak...net als muziek.

En ik begrijp al lezend werkelijk niet waar dit heen moet gaan...hoe kun je nou een topic als dit starten :blink:;)

~ Hans ~

.....Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.

Is dat niet de essentie van het geheel dat muziekbeleving heet?

Ik zelf zou het op een niet gelachen dag houden maar dat is een persoonlijke smaak...net als muziek.

En ik begrijp al lezend werkelijk niet waar dit heen moet gaan...hoe kun je nou een topic als dit starten :blink:;)

~ Hans ~

moet het ergens heen gaan dan?

het is de topic bij uitstek die kan weergeven wat men van of hoe men over muziek denkt. tot nog toe is het gezelliger dan de cd speler vergelijking. zie het maar als een gesprekje in de kroeg, dus welkom.

ennheu muziek is niet persoonlijk hoor. ik heb namelijk wel smaak en jij luistert ook muziek. :lol:;)

jazz heb ik minder mee en ken ik ook ba geboeg niks van

Wat bij de agrari

Ik heb het over een persoonlijke smaak hier...die is subjectief zoals je weet..toch?....inderdaad is eens lullen anders dan over de techniek leuk...maar of dit dan dat topic zijn moet?.....ik zie hier groepen en albums langst komen die voor mij wel van betekenis zijn....dus...hoe kun je nou daarover een gesprek voeren...denk ik dan maar even simpel :lol:;)

Rinus Michels zei het al: Muzieksmaak is oorlog. ;)

Wel (soort van) interessant te zien hoe smaken, als ze deels overeenstemmen, voor een ander deel sterk tegengesteld kunnen zijn. Laat zien dat individuen gevoelsmatig minstens net zo veel van elkaar verschillen als overeenkomen.

Ik heb het over een persoonlijke smaak hier...die is subjectief zoals je weet..toch?....inderdaad is eens lullen anders dan over de techniek leuk...maar of dit dan dat topic zijn moet?.....ik zie hier groepen en albums langst komen die voor mij wel van betekenis zijn....dus...hoe kun je nou daarover een gesprek voeren...denk ik dan maar even simpel :lol:;)

werkelijk waar , zodra ik bij vriendsen ben doen we niet anders. juist omdat smaak persoonlijk is valt er altijd wat te twisten (zonder shouten)

1 + 1 =2 daar valt minder over te ouwehoeren. tenzij je dekkers heet.

mooi topic is het mijns inziens, wat de een helemaal top vindt, zeikt de ander helemaal af, en omgekeerd: heerlijk toch? ik vind het wel kicken om te lezen met wat voor pulp anderen bezig zijn :D mijn smaak is nou eenmaal de perfecte smaak :ph34r: nee, effe eerlijk, maar diep in zijn/haar hart denk ik toch dat iedereen dat wel een beetje denkt :) of niet dan? :confused: Of laat ik het anders stellen, niet de perfecte smaak, maar iedereen vindt dat ie zelf een hele goede smaak heeft. zonder dat je moet zeggen dat die van een ander 3x niks is, terwijl we het wel denken....