audioresearch Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 wie kent de asr emiter 1. en wat vind men daarvan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 wie kent de asr emiter 1. en wat vind men daarvan. Frank K heeft er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 26 juni 2007 Report Share Posted 26 juni 2007 Inderdaad heb ik een Emitter 1 (plus). Wat ik ervan kan vertellen is dat het een schitterend mooi gebouwde, maar bovenal zeer mooi spelend apparaat is. Deze gaat alleen nog maar weg voor........inderdaad weer een Emitter. Bovenaan mijn verlanglijstje staat een Emitter I HD version blue met accuvoeding. Maar voorlopig eerst maar eens sparen. Het is een ongelooflijk neutraal spelende versterker die buizengeluid combineert met de kracht van transistoren. Heel stabiel, je komt nooit tekort. Op zeer lage volumes ook gigantisch veel controle over de moeilijkste speakers. Alleen de losse voeding gaat qua gewicht al richting de 30 kg. De versterker zelf weegt een kleine 16 kg. Ook de volume regeling is zeer mooi. Deze werkt met hele kleine relais die buiten het signaalpad werken. Je kunt het volume in stappen van 1 dB regelen zonder kanaalongelijkheid. De versterker is volledig handgebouwd. Wat heel mooi is, is de mooie natuurlijke laagweergave. Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 26 juni 2007 Author Report Share Posted 26 juni 2007 inderdaad.krijg hoogst waarschijnlijk.de versie bleu 1.met wbt. en betere chip op bezoek. ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Mijn neef draait ook met die versie en dan ook nog met de extra accuvoeding. Ik persoonlijk vind deze uitvoering het summum op versterkergebied. Veel plezier. Houd ons op de hoogte. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Wat kost eigenlijk zo'n versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Volgens mij kost de "instap" Emitter I basic om en nabij de Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 update. Frank zoals je weet heb ik er ook eentje(misschien ken je hem nog) maargoed ik heb vorig jaar contact gehad met de heer scheaffer en toen koste het instap model 5000 euro en een extra koptelefoon uitgang 200 extra. trouwens als je een emailtje stuurt naar ASR krijg je binnen 2 dagen persoonlijk reactie van de heer Scheaffer met daarin alle mogelijke informatie en prijslijsten. Ik zelf heb om informatie gevraagd betreffende de precieze versie die ik had. Ik kreeg de complete geschiedenis van ASR qua modellen terug gestuurd plus een huidige prijslijst en verschillende onderhouds manuals met schakelschema erbij en al. Ps, audioresearch jij had mij gemailt neem ik aan?? Oja enne frank hoe kom je er bij dat de Bleu niet meer bestaat. Is namelijk nog steeds verkrijgbaar Clear bleu version. Exclusive geld voor de dure versie van de phono trap deze heet zo De groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Hoi Bart, de momenteel meest geavenceerde Emitter I heet Exclusive. Dus voluit ASR Emitter I Exclusive. Deze staat nog hoger ingeschaald dan de Version Blue. De Exclusive heeft verder ook dezelfde uiterlijke kenmerken als de version Blue incl. de blauwe leds en display. Maar technisch gaat ie nog veel verder dan de Blue (en in prijs ook). En standaard is de Exclusive volgens mij incl. de accuvoeding die bij de Blue als extra op de lijst staat. Je hebt van de ASR phonotrappen twee uitvoeringen en wel de MiniBasis en Basis. Van deze Basis is ook weer een exclusive (incl. accuvoeding) verkrijgbaar. En volgens mij kost de Emitter I Basic Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 27 juni 2007 Author Report Share Posted 27 juni 2007 hij komt morge op bezoek.ben benieuwd. moet sonusfaber cremona auditor aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Dan heb jij morgen volgens mij de dag van je (audio)leven. Heel veel plezier, en..........houd ons op de hoogte. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 27 juni 2007 Author Report Share Posted 27 juni 2007 frank. dit zal ik zeker doen. vraag aan frank. waarom andere spiekerkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Ja frank speelt nog prima. Hij heeft alleen waarschijnlijk een van mijn woofers pijn gedaan. Lees speaker topic SOS. ik snap er nog steeds niks van op de site van ASR staat niks vermeld, Ah ik heb het gevonden bij nieuws. Je hebt gelijk frank sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 frank. dit zal ik zeker doen. vraag aan frank. waarom andere spiekerkabels. Je hebt een PM. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 28 juni 2007 Author Report Share Posted 28 juni 2007 hij staat nu al een uurtje of 8 te spelen. kan mij helaas nog niet overtuigen. had er meer van verwacht.we zullen zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Is het een nieuwe? Dan duurt het wel "iets" langer dan 8 uur. En niet de versterker moet inspelen, maar de voeding. Deze heeft zoveel zeef- en/of buffercondensatoren, dat dat wel even duurt voordat dat allemaal naar behoren werkt. Ik vind het tot nu toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Hoe vond je hem in vergelijk met bijv een 383 van ML? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Veel meer controle. Een ML moet veel meer op z'n tenen lopen om behoorlijke speakers aan te sturen. De Emitter doet dit allemaal iets makkelijker. De ML is echt niet verkeerd, maar alles wat de ML doet, doet de Emitter net iets mooier/beter. In mijn ogen/oren. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Ik had hem een keer gehoord in Rdam op wilson sophias tijdens de doelen show 3 jaar geleden geloof ik , klonk niet verkeerd al stond de muziek erg zacht . Die ml is 2 maal 100 watt geloof ik, is natuurlijk niet veel. Ik zie ze ook wel eens met hele dure kharmas op shows , in ons land weet ik geen dealer waar ze te beluisteren zijn. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Nogmaals, een ML 383 is totaal niet verkeerd, maar krijgt het met iets moeilijkere speakers een beetje te kwaad. Je moet dan behoorlijk uitsturen voor een redelijk geluidsniveau. En v.w.b. een dealer, kan ik je zo niet vertellen. Ik heb eens de plaatsnaam Borne horen vallen. Wie of welke dealer daat zit weet ik zo niet. Je zou ASR zelf een mail kunnen sturen. Gegarandeerd binnen een dag of twee een antwoord retour. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 Ja is misschien wel leuk om een keer te doen , ik vind de ontwerpen er zeer apart en verzorgd uitzien ,ook met die accuvoeding,mooie spullen . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 28 juni 2007 Author Report Share Posted 28 juni 2007 frank hij is niet nieuw.demo.heeft al bij meer mensen gestaan. morgen maar weer eens luisteren.als hij me morge weer niet kan overtuigen gaat hij weer terug.dan zoek ik weer verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 28 juni 2007 Report Share Posted 28 juni 2007 hallo Audioresearch, Ik heb zelf een Emitter II Exclusive Version Blue gehad. Kortom, top of the bill. Het ding kon me niet overtuigen. Het geluid bleef zo tam en het middengebied kwan er totaal niet uit. uiteindelijk heb ik van Schaefer een nieuwe opgestuurd gekregen. Die deed het wat beter, maar het bleef een tamme boel. Volgens de heer Schaefer lag het aan mijn Kharma; bij sommige klanten wou ie gewoon niet spelen, terwijl dezelfde versterker het bij anderen prima deed. Voor mij deed dat de deur dicht en ik heb hem verkocht aan iemand in the USA, gelukkig met een klein winstje. Kortom, mijn amp is het niet en ik heb de indruk dat het apparaat zwaar overschat wordt. Just my two cents. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 29 juni 2007 Author Report Share Posted 29 juni 2007 jos. ik heb het zelfde probleem.geluid is tam en komt niet los. controle van het laag is wel beter.als van mijn ,T&A.v 10. ben bang dat het mijn ding ook niet is,gelukig staat hij maar op proef. jos wat heb je nu staan. : Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 29 juni 2007 Report Share Posted 29 juni 2007 Ik heb nu buizenmono's van Tube Elysium staan met een buizen v.v. van hetzelfde merk. Maakt een stuk meer muziek en ik hoeft ze niet constant zoals bij de Emitter aan te laten staan. Let wel, die Emitter II Exclusive was gloednieuw, geen verknalde tweede hands. Na maanden spelen was het geluid nog steeds hetzelfde: tam en een gat in het middengebied. Met zijn 250 Watt? was het laag, de harde klappen inderdaad wel goed, maar ja ik vermoed dat elke zware transistoren vertserker dat wel kan. op de website van Tube Elysium kun je wat foto's zien van de bbouw van mijn eindblokken. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts