Jump to content

audio

audioresearch
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu buizenmono's van Tube Elysium staan met een buizen v.v. van hetzelfde merk. Maakt een stuk meer muziek en ik hoeft ze niet constant zoals bij de Emitter aan te laten staan. Let wel, die Emitter II Exclusive was gloednieuw, geen verknalde tweede hands. Na maanden spelen was het geluid nog steeds hetzelfde: tam en een gat in het middengebied. Met zijn 250 Watt? was het laag, de harde klappen inderdaad wel goed, maar ja ik vermoed dat elke zware transistoren vertserker dat wel kan. op de website van Tube Elysium kun je wat foto's zien van de bbouw van mijn eindblokken.

Jos

Hoi Jos, waar basseer jij jouw mening op, dat tweede hands verknald is? En dat een Emitter aan moet blijven staan? Bij mij staat ie op stand-by als ik 'm niet gebruik, maar laat 'm nooit aan staan. Het enige dat constant op spanning staat is de accuvoeding, en dan ook nog alleen maar als ie bijlaadt. Anders speelt deze helemaal los van het net. Heb jij ook al niet eerder een tijdje gedraaid met Tube Elysium monoblokken (van Hein)? Voldeden deze ook niet?

Het verschil tussen 2 x 150 Watt en 2 x 250 Watt is echt niet zo veel als velen denken. En controle hebben beide Emitters meer dan voldoende. Het moet ook de match van alle componenten zijn toch? Ik heb wel zelf ervaren dat de Emitter I een (in mijn oren althans) muzikalere versterker is dan de II.

Frank. :)

Hoi Frank,

Ik bedoel niet te zeggen dat alle tweede hands verknald is, alleen dat die van mij geen verknalde tweede hands was. Ik heb inderdaad de Parnassen van Hein gehad en die ingeruild op mijn nieuwe blokken.

Het verschil tussen 150 en 250 Watt is volgens mij 100 Watt, geintje, ik begrijp wat je bedoelt.

Ik liet de Emitter altijd op standje 1 staan, werd me aangeraden door de Emitter 'kenners'.

Jos