m44 Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 gister aangeschaft netkabel van art speak de "mat" van art speak en de densen demagnetiseer cd. wilde mijn woofers laten refoamen bij (of via) art speak maar de directeur en enige werknemer heeft met latex de randen bijgewerkt en ze zijn voorlopig weer oke. wachtend op het drogen van d latex liet hij een klein luidspreker systeem horen . zeer slanke zuil met 2 x 4 "woofertjes en soft dome tweeter. ik schat in zo'n 80 cm hoog 40 cm diep en hooguit 15 cm breed. de helft daarvan is speaker en de onderste helft is een holte die gevuld kan worden met zand. wat ik hoorde klonk zeer mooi en je gaat je zeker afvragen waar de sub staat maar die ga je niet vinden. kletsend kwamen we op tweaks zoals de mat die hij verkoopt. op mijn wat onnozele vraag "werkt dat nou echt"antwoorde hij dan ook droog "nee" hiuj liet het horen op een sony cd speler volgens mij was het de 555es en de verbetering was hoorbaar. nog even kletsen en bovenstaande spullen gekocht en naar huis. alleen jammer dat ik de tijd niet had om alles 1 voor 1 te doen om zo de trap van verschil waar te nemen. alles in een keer gedaan. set gedemagnetiseerd (wat een ruk nummer staat er op die cd zeg) netkabel op de versterker aangesloten mat op de cd gelegd en luisteren maar. 1e cd across the wire"counting crows" cd doet het niet. wel een boel gedraai van binnen maar hij leest hem niet meer. toevals treffer blijkt. alles daarna pakt de mat wel. cd gedraaid. wende snijders "fille noyee" anthony & johnsons "im a bird now" strapping young lad "the new black" jeff buckley "grace" een aspect was al direct duidelijk. veel meer rust en instrumenten waren afzonderlijk beter te volgen. stemmen klinken natuurlijker en hebben meer "body" meest vreemde vond ik toch dat ik geluiden hoorde die ik nooit eerder gehoord had. met name op een cd van strapping young lad (die ik kan dromen) deze muziek is dermate vol en snel dat details al snel verdwijnen maar nu alles weer open en helder. voor in totaal iets van tussen de 60 en 70 euro. zeer tevreden. probleem is alleen wat hoor ik nu, wat is daar verantwoordelijk voor. en dat is een luxe probleem gelukkig. vanavond ga ik de mat afwisselend wel en niet gebruiken. laat dan wel weer wat horen van me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 juni 2007 Author Report Share Posted 27 juni 2007 wat ik nog vergeet. een bewijs dat het wel iets positiefs odet allemaal is dat ik daarvoor bij het volledig open draaien van de volume knop een ruis hoorde en die zelfde ruis is nu weg. of in ieder geval zo minimaal dat ie te verwaarlozen is. geluid komt ook meer op uit de leegte vanuit het zwart zeg maar. excuus voor het verkeerd plaatsen van deze toppic. moet eigemnlijk bij recensie staan. mods.. knippen en plakken maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 kletsend kwamen we op tweaks zoals de mat die hij verkoopt. op mijn wat onnozele vraag "werkt dat nou echt"antwoorde hij dan ook droog "nee" Schitterend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 een aspect was al direct duidelijk. veel meer rust en instrumenten waren afzonderlijk beter te volgen.stemmen klinken natuurlijker en hebben meer "body" meest vreemde vond ik toch dat ik geluiden hoorde die ik nooit eerder gehoord had. met name op een cd van strapping young lad (die ik kan dromen) deze muziek is dermate vol en snel dat details al snel verdwijnen maar nu alles weer open en helder. Op weg audiofiel te worden, M44? Zo'n mat doet inderdaad wat, hoewel het niet behoort te kunnen volgens de experts die zelf niet luisteren maar veel theorie in huis hebben. Helaas is het bij mij een treffer als ie wel een pakt met mat erop, dus ik gebruik 'm niet zo vaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 [...] Zo'n mat doet inderdaad wat, hoewel het niet behoort te kunnen volgens de experts die zelf niet luisteren maar veel theorie in huis hebben. [...] Ook volgens experts die en veel theorie in huis hebben en veel luisteren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 juni 2007 Author Report Share Posted 27 juni 2007 heel simpel gezegd is dat ik 100% zeker ben dat er gister een duidelijke verbetering heeft plaatsgevonden. ik ben alleen heel beniieuwd waar het dat in zit. weleens de set gedemagnetiseerd? andere netkabel gebruikt. Bij Louis (dacht dat hij zo heet) van art speak alleen de mat als variabele gebruikt en dat was simpel te horen. als dit tussen de oren zou zitten zal ruis ruis blijven bij de knop helemaal open en niet ineens verdwijnen. als ik dat met mij autosuggestie kan doen ga ik hans klok achterna en een hoop geld verdienen. audiofiel was ik al maar in dienst van de muziekbeleving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 weleens de set gedemagnetiseerd?andere netkabel gebruikt. Bij Louis (dacht dat hij zo heet) van art speak alleen de mat als variabele gebruikt en dat was simpel te horen. Zo werkt het dus, je bent er achter gekomen. En je bent nog 100 % zeker ook. Nou, beter kan niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 heel simpel gezegd is dat ik 100% zeker ben dat er gister een duidelijke verbetering heeft plaatsgevonden.ik ben alleen heel beniieuwd waar het dat in zit. weleens de set gedemagnetiseerd? andere netkabel gebruikt. Bij Louis (dacht dat hij zo heet) van art speak alleen de mat als variabele gebruikt en dat was simpel te horen. als dit tussen de oren zou zitten zal ruis ruis blijven bij de knop helemaal open en niet ineens verdwijnen. als ik dat met mij autosuggestie kan doen ga ik hans klok achterna en een hoop geld verdienen. audiofiel was ik al maar in dienst van de muziekbeleving. Ja, ik ken de Densen CD goed, maar gebruik sinds 2 jaar een Gryphon demagnetiseerapparaatje. Doet in principe hetzelfde, maar toch wel beter. Met netkabels heb ik net enkele maanden van experiment achter de rug en op basis daarvan mijn keuze gemaakt; het is inderdaad een bruikbare tweak gebleken, alhoewel ik tevoren bijzonder sceptisch was. De mat doet eigenlijk wat jij beschrijft, dat is althans ook mijn ervaring ermee als ie het doet. Als dit tussen de oren zit en je zou het zelf niet doorzien, dan is dat waarschijnlijk best kwalijk. Dat het tussen de oren zit is het type beschuldiging wat je kunt verwachten van lui wiens set wat weinig resolutie laat horen of die uitsluitend kopietjes en MP3's beluisteren via pc-achtige speakers. Bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 [...]De mat doet eigenlijk wat jij beschrijft, dat is althans ook mijn ervaring ermee als ie het doet. Als dit tussen de oren zit en je zou het zelf niet doorzien, dan is dat waarschijnlijk best kwalijk. Dat het tussen de oren zit is het type beschuldiging wat je kunt verwachten van lui wiens set wat weinig resolutie laat horen of die uitsluitend kopietjes en MP3's beluisteren via pc-achtige speakers. Je vergeet een belangrijke groep andere mensen: zij die genoeg theorie in huis hebben om op grond daarvan te concluderen dat het tussen de oren moet zitten. Een cd-speler is geen platenspeler die gedempt of wat dan ook moet worden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Ik denk dat er een bijbaantje als recensent is weggelegd voor je M44 . , Ik stond op het punt om naar de winkel te rennen Maar die was dicht dus mijn deurmat moest er aan geloven gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Nou Toine, Nu ben jij behoorlijk met modder aan het gooien. Dat hoeft toch niet. Er was helemaal geen aanleiding toe. Ik ken de mat van Artspeak (Louis (p)Raatjes). Er zijn meer van die dingen om op een cd te leggen. Bij mij werkt het zeker niet, want als ik dat ding op 'n cd leg, doet mijn ced-speler helemaal niks. Ik heb een speler met een Stable platter mechanism Wat een mat doet, kun je zelf makkelijk uitproberen met een stuk karton van een schoenendoos op de cd te leggen. Een andere fabrikant levert carbon plaatjes die hetzelfde doen. @Jacco, Probeer het eens met een stukje dun karton en luister (en meet) dan eens. Laat je aub niet door je meettoestanden vertellen dat er niks te horen valt. Doe het objectief, maar dat zal best, want ik ben niet anders van je gewend en vertel wat je waarneemt. Het wel en wee over netsnoeren is een eeuwige discussie. Ik hoor ook dat zo'n stom stuk snoer iets doet. Over de Densen CD ben ik nog niet uit. Alles klinkt beter als je die cd gedraait hebt. Nog al wiedus als je eerst zo'n takke sweep aan hebt gehoord Het enige dat ik merk is dat mijn eindtrap fysiek minder warm wordt. Na een week is die echter weer als vanouds. En om elke week die tering herry op te zetten heb ik ook geen zin in. @M44 Nu je deze stappen hebt gemaakt is het einde zoek. Welkom in de wondere wereld van de audio-voodoo. Er zijn nog legio dingen die een dergelijke verbetering brengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 [...]Welkom in de wondere wereld van de audio-voodoo. [...] Hij is leuk Het is inderdaad een wondere wereld. En vwb dat stukkie karton: je denkt toch zeker niet dat ik dat ga proberen nu ik een "echte" platenspeler heb he? Misschien als ik door mijn vinyl collectie heen ben (en dan ben ik een metertje of 2 verder ) zal ik eens een schijfje knippen en op de cd leggen en in het laadje proppen. Althans, dat is toch de bedoeling? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Je vergeet een belangrijke groep andere mensen: zij die genoeg theorie in huis hebben om op grond daarvan te concluderen dat het tussen de oren moet zitten. Een cd-speler is geen platenspeler die gedempt of wat dan ook moet worden. Enz... Amen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Dan ben je lekker een bezig , en daar gaat het toch allemaal om gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Nou Toine,Nu ben jij behoorlijk met modder aan het gooien. Dat hoeft toch niet. Er was helemaal geen aanleiding toe. Zelf net een keer te vaak beschuldigd door oorlozen, waarschijnlijk... Sowwie! Over de Densen CD ben ik nog niet uit. Alles klinkt beter als je die cd gedraait hebt. Nog al wiedus als je eerst zo'n takke sweep aan hebt gehoord Het enige dat ik merk is dat mijn eindtrap fysiek minder warm wordt. Na een week is die echter weer als vanouds. En om elke week die tering herry op te zetten heb ik ook geen zin in. Voordeel van een dedicated ruimte is dat je even kan moven. Enne... 3:10 is nou ook weer niet zo lang toch, als het echt helpt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 probeer eens een CDI Blue Statmat (>www.ringmat.com). je krijgt de mijne niet te leen, ik wil m geen dag meer missen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Je vergeet een belangrijke groep andere mensen: zij die genoeg theorie in huis hebben om op grond daarvan te concluderen dat het tussen de oren moet zitten. Een cd-speler is geen platenspeler die gedempt of wat dan ook moet worden. Enz... Amen. 't is jammer dat de heer Dekkers, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, nooit en te nimmer zelf iets uitprobeert...maar er wel op voorhand een mening over heeft. En kom nu niet met een reactie als...heb je het dubbelblind uitgetest, dat verhaal kennen we zo onderhand wel van je (en eerlijk gezegd, daar heb ik de buik wel vol van) Dat blinde testen moet nog steeds een keer gebeuren ja. Maar om in te haken op je eerste alinea: toen ik afstudeerde bij Audio & Techniek heb ik die dingen vaak genoeg gezien. Horen vind ik te ver gaan, ik hoorde geen verschil met of zonder. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Maar is het niet een beetje raar dat er in de audiofiele wereld , maar aan van alles klankverbeteringen worden toegeschreven vaak zonder technische laat staan wetenschappelijke onderbouwing , op die manier is het hek vd dam en kan iedereen die van muziek houdt en ook zijn of haar bijdrage wil leveren aan de technische vooruitgang ongestoord van alles beweren. Vooruitgang komt door wetenschap en kennis. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Maar is het niet een beetje raar dat er in de audiofiele wereld , maar aan van alles klankverbeteringen worden toegeschreven vaak zonder technische laat staan wetenschappelijke onderbouwing , op die manier is het hek vd dam en kan iedereen die van muziek houdt en ook zijn of haar bijdrage wil leveren aan de technische vooruitgang ongestoord van alles beweren. Nee, het is niet een beetje raar. Het is heel erg raar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Maar is het niet een beetje raar dat er in de audiofiele wereld , maar aan van alles klankverbeteringen worden toegeschreven vaak zonder technische laat staan wetenschappelijke onderbouwing , op die manier is het hek vd dam en kan iedereen die van muziek houdt en ook zijn of haar bijdrage wil leveren aan de technische vooruitgang ongestoord van alles beweren. Nee, het is niet een beetje raar. Het is heel erg raar. Groet, Jacco Maar wel mooi dat hij (andromeda...) het ziet. Er zijn er genoeg die het niet raar vinden, gezien de soms ronduit bizarre tweaks die aangeprezen en uitgevoerd worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 ik vind het altijd leuk om te lezen dat bepaalde mensen echt ALLES horen. het maakt niet uit wat ze uitspoken met hun set: ZE HOREN HET en het klinkt ALTIJD beter! ik ben blij dat ik het allemaal niet hoor, ik zou gek worden. ik zou me een soort hallicunerende schizofreen voelen. ps: wat een pokke cd-speler heb je wanner je een rubber mat en gedemagnetiseerde cd's moet hebben om het te laten klinken. in de Kliko met dat ding..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 juni 2007 Author Report Share Posted 27 juni 2007 ja en bedankt erik wel een betere banden onder je auto gezet. rijdt rustiger , minder trilling. remweg is korter minder lawaai. kan zeker ook niet. heeft niets te maken met het feit of het een goede auto is. laten we niet gaan afzakken tot het belachelijk maken van elkaars set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Een cd-speler is geen auto... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Daar gaan we weer.... Mijn advies... (en van vele anderen) " luister met je eigen oren... "... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 27 juni 2007 Report Share Posted 27 juni 2007 Heb laatst de cd-speler verwisselt van plaats met de versterker omdat de cd speler trafo links zit staat hij nu ook links naast de versterker en guess what een behoorlijke verbetering was mijn deel. Zal ook wel niet kunnen,maar toch. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts