Jump to content

zinvolle tweak

m44
 Share

Recommended Posts

ja een beetje benauwd was ik al wel. er word een oordeel over een tweak gegeven en men gaat weer te keer.

frustrerend als een tweak voor de een wel werkt en voor de ander niet. en helemaal frustrerend als een tweak werkt en het kan niet met cijfertjes worden aangetoont.

zoa;s ik ook al tegen de heer van art speak zei

"het is al erg genoeg dat dit soort tweaks in een kamertje in ommeren te maken zijn"

wat ik heb ervaren is geen biostabiel effect dit werkt nl wel bij MIJ.

Een cd-speler is geen auto...

Groet,

Jacco

oh bedankt erik <_<

Hai thingman voel je je aangesproken , beetje gefrustreerd omdat je zelf 40 paar speakers hebt gebouwd,succes met je orgelmuziek.

Dipool was toch zeer goed voor de basweergave

gr :( hj :D

zullen we het gezellig houden. ;)

probeer eens een CDI Blue Statmat (>www.ringmat.com).

je krijgt de mijne niet te leen, ik wil m geen dag meer missen :D

.

groet

nee nooit gehoord. maar volgens vele mensen hier ben je afgezet. IK wens je echter veel luisterplezier.

ja en bedankt erik

wel een betere banden onder je auto gezet. rijdt rustiger , minder trilling. remweg is korter minder lawaai. kan zeker ook niet. heeft niets te maken met het feit of het een goede auto is.

laten we niet gaan afzakken tot het belachelijk maken van elkaars set.

ik bedoelde niet pers

Guest Rein!

Ik vind het al vervelend dat ik naar de CD speler moet lopen om een CD er in te doen en de puck er af en op te doen. Ik zit dan echt niet te wachten op ook nog eens een mat die ik er op en er af moet doen. <_<

Ik heb een loopwerk met puck van Sony. Dat ding blinkt uit in rust in het geluid. Massa doet dus wat.

Maar nu is de hele motor denk ik wel gemaakt voor gewicht op de CD, dat zal bij een gewone speler niet het geval zijn toch?

We zijn weer lekker bezig met z'n allen tegen elkaar. :blink::angry:

Goed de tweaks dan.

beste m44,

Ik vind het leuk voor je dat jij wel een verschil hoort met de mat. Ik heb de mat ook hier gehad ten tijde van mijn Tjoeb cd speler en bij mij werkte het niet. Ook met mijn nieuwe cd speler ook niet, kan ook niet want ik heb net zoals sodejuu zo'n stable platter systeem,waarvan je de cd ondersteboven in moet leggen.

De demagnitiseer cd werkt ook bij mij. Ook ik ervaar een rustiger (minder stress) geluidsbeeld en waar je dieper in kan kijken. Het enige wat niet zo leuk is en dat is al eerder door een ander forumlid ook al genoemd is dat het wel een takkeherrie is,maar ook dat is simpel op te lossen door snel de ruimte te verlaten en er pas na 10 minuten te komen. Wat ik weleens doe is op het einde van een avondje luisteren de cd erin en aanzetten en dan gauw naar beneden en de volgende dag pas terug komen. Dan heb je die tuuuuuuut niet meer in je oren en bovendien dan hoor je het verschil ook beter,zeker als je met dezelfde cd begint waar je de vorige avond mee bent geeindigd.

Andere netkabels i.p.v. het standaard netsnoertje heeft m.i. ALTIJD zin en dat heb ik afgelopen dagen opnieuw zo ervaren met het uittesten van div phonotrappen/amps. Een beter netsnoer houdt o.a. meer RFI en ander rommel die meelift op het 220-net tegen en vaak geeft dat een rustiger en schoner geluidsbeeld.

Kortom, als het voor jou wel werkt en je bent er blij mee en je kan hierdoor nog meer genieten van je eigen set,wat houd je dan tegen om te blijven genieten ervan.

Het is leuk dat je ervaring hierin hebt gedeeld met ons en voor de rest neem het maar met de bekende korrel zout. Eens zullen we het nou eenmaaal niet worden met elkaar hier en dat geeft ook niet eigenlijk,want immers om gelijk hebben gaat het hier niet.

Veel plezier nog en geniet maar lekker . :D

Met een groet,

:cool2:

De Mat had een positief hoorbaar effect bij m'n Consonance CD speler: minder korrelig en een ronder en voller geluid. Bij m'n Bluenote speler zorgt hij er echter voor dat het geluid vlakker en saaier gaat klinken; dus hier geen verbetering.

Dus, in mijn geval doet 'ie zeker wat maar is het afhankelijk van de speler of het echt een verbetering betreft. Ik gebruik hem nu dus niet meer.

Zelf luisteren is de enige manier om tot een oordeel te komen.

Kijk, en zo'n mat kost..... Ik heb geen idee. Maar ik neem aan dat ie goeiekoper is dan een nieuwe ceedee speler. Belangrijker, de eigenaar van de mat vind het beter. Ik wil 'm zelf ook wel eens proberen, moet alleen even weten waar je 'm kan kopen.

Kijk, ik heb mijn cd speler om industrieele trillings dempers gezet. Kosten 8 euri. met wat mdf om een omkisting te maken zodat de speler boven de tuner kan staan. Prima, tja en dan ga je je zelf voor de gek houden of niet. Ik denk dan bij mij zelf ik zit hier te luisteren naar een cd speler van 25kg waarvan ik denk dat het niet moet uitmaken waar je 'm op zet. En toch, en toch.......

Het lijkt weer iets anders, zeg niet of het beter is, maar heb voor die 8 euro wel lol.

En daar beste mensen gaat het nou om. Groet,

Andre

M44 ik zie je volgende resencie graag tegenmoet ;)

andre de mat is te bestellen (in ieder geval) bij (via)artspeak ( heeft een website)en kost 20 euro. hij heeft er gister net een stel binnen gekregen.

fijn om te horen dat anderen wel verschil horen. vanavond iedere cd eerst met en daarna zonder mat gedraaid, gekke is toch dat ie niet alle cd's pakt. troitsa pakt ie (nu samen met de counting crows) niet.

geluisterd naar.

pj harvey "rid of me "

converge "no heroes"

strapping young lad " alien"

weezer "debut album"

herman van veen "nu en dan"

alles is met de mat veel meer onder controlle. plaatsing is beter en iedere muzikant is afzonderlijk te volgen.

waar de normale cd een brij maakt van het converge geweld word het nu uit elkaar getrokken zodat je je kan focussen op de basist danwel gitaar of drums.

stemmen staan meer in de ruimte en veel meer micro detail. dit alle gepaard gaande met 2 rochforts 10

en een stukje oude kaas.

wel moet ik zeggen dat alles zonder mat ook al beter klinkt in de orde zoals hierboven beschreven. dat moet dan aan het demagnetiseren en de netkabel liggen.

ik ben en zal altijd skeptisch blijven maar soms moet je je nederigheid erkennen en open staan voor nieuwe ervaringen. ik ben blij dat dat is gebeurd. niet alles is te meten (religie, smaak) en hoeft daarom niet perse niet te kunnen. dezelfde heer gaat ook helpen bij het vinden van een geschikte tweeter voor mijn century's gold en het filter onder handen nemen.

evt kan ik mij rotel laten modificeren maar dat vind ik wat prijzig.

Massa vergroten om de mechanische stabiliteit te verhogen is natuurlijk altijd een goed idee!

Demping aanbrengen om resonanties te bestrijden kan alleen maar gunstig zijn!

Dit geldt voor audio... maar

Laat Louis aub niet je speakers modden (ook al wil hij dat graag). Daar worden ze echt niet beter van en de klank die je zo waardeert ben je dan zeker kwijt :(

CD-spelers voorziet ie van een Audiomagic (Peter van Willenswaard) modificatie. Die is gewoon goed. Het nadeel is idd dat het nogal prijzig wordt als je de volledige modificatie door laat voeren.

Laat Louis aub niet je speakers modden (ook al wil hij dat graag). Daar worden ze echt niet beter van en de klank die je zo waardeert ben je dan zeker kwijt :(

CD-spelers voorziet ie van een Audiomagic (Peter van Willenswaard) modificatie. Die is gewoon goed. Het nadeel is idd dat het nogal prijzig wordt als je de volledige modificatie door laat voeren.

het is niet zo dat hij dat graag wil maar ik heb het hem gevraagd. ik zit ook sterk te twijfelen. zijn smaak qua geluid ligt denk ik ver van de mijne maar tot nog toe heeft ie mij goed geholpen en voor dat ik tot actie over ga gaan we goed overleggen. bedankt voor de tip sodejuu

Wat doet dat mat-op-CD plaatsen eigenlijk met de levensduur van je CD loopwerk(aandrijfmotor).Massaverzwaring leidt m.i. tot verkorting van de levensduur.

Ik heb persoonlijk gemerkt dat het motortje van mijn Rega Apollo niet zo vrolijk werd van de extra belasting door de Mat.

Mvg Mark

de motor inc laser kost bij mij totaal 45 euro. als die 4 jaar meegaat opdeze wijze (en das kort) ben ik tevreden. merk nu nog niets.

lijkt me ook geen probleem en als het zo is dan is het een klein probleem.

@ thingman : heb jij ook cd's waar de mat het niet bij doet?

zijn die soms dikker of op miniscule wijze kleiner qua formaat(diameter)

Beste M44

Met de mat heb ik net als Gruiter de ervaring dat het minder levendig klinkt,misschien dat de motor meer moeite heeft het preciese toerental vast te houden en moet de foutcorrectie daardoor meer in het geweer komen?(just a guess)

Mvg Mark

doel is juist dat dit minder nodig is en daar is ie voor ontworpen. wil niet zeggen dat er spelers zijn waar ie averechts op werkt.

Beste M44

Met de mat heb ik net als Gruiter de ervaring dat het minder levendig klinkt,misschien dat de motor meer moeite heeft het preciese toerental vast te houden en moet de foutcorrectie daardoor meer in het geweer komen?(just a guess)

Mvg Mark

Ik heb me door iemand laten vertellen het sommige loopwerken er meer moeite mee hebben dan andere. Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn.

Wat doet dat mat-op-CD plaatsen eigenlijk met de levensduur van je CD loopwerk(aandrijfmotor).Massaverzwaring leidt m.i. tot verkorting van de levensduur.

Er zijn cd-spelers die draaien met een puck, het moet dus bij (de meeste?) geen promleem zijn om er een paar grammetjes bij te leggen.

ps: mijn CD80 slikte die mat niet.

vandaag wer wat op luid nivo zitten luisteren maar echt duidelijk beter zo. gitaren klinken als V8 motoren. dit gaat bijna richting pa

[quote name='thingman' date='28 Jun 2007, 17:41:49' post='288048']

Vaak heeft het inderdaad met de dikte te maken; dat zie je ook wel. Ik heb een aantal SACD's van Mobile Fidelity en die zijn dikker en zwaarder dan de meeste normale cd's. Dat vindt de speler dan niet goed.

Daarnaast komt het (bij mijn type mat) ook weleens voor dat ie slipt. En dan al draaiend nog bijgeluiden maakt, dus dat werkt ook niet echt.

p.s.: er zijn flinke verschillen tussen diverse typen 'mat'; de jouwe is het minst problematisch en levert (m.i. dan) de meeste winst...

Slippende matten zullen dus ook wel tot wisselende toerentallen en extra slijtage leiden lijkt me.

Beste M44

Mvg Mark

[quote name='thingman' date='28 Jun 2007, 17:41:49' post='288048']

Vaak heeft het inderdaad met de dikte te maken; dat zie je ook wel. Ik heb een aantal SACD's van Mobile Fidelity en die zijn dikker en zwaarder dan de meeste normale cd's. Dat vindt de speler dan niet goed.

Daarnaast komt het (bij mijn type mat) ook weleens voor dat ie slipt. En dan al draaiend nog bijgeluiden maakt, dus dat werkt ook niet echt.

p.s.: er zijn flinke verschillen tussen diverse typen 'mat'; de jouwe is het minst problematisch en levert (m.i. dan) de meeste winst...

Slippende matten zullen dus ook wel tot wisselende toerentallen en extra slijtage leiden lijkt me.

Beste M44

Mvg Mark

ja wellicht maar weten doen we het niet. en het fenomeen "slippende mat " moet ik nog ervaren.

wel iets om alert op te blijven denk ik.

het fenomeen "slippende mat " moet ik nog ervaren.

wel iets om alert op te blijven denk ik.

Slippen is meer voorbehouden aan de carbon-mat.

Niet zozeer aan de rubber mat die jij als het goed is hebt.

als het goed is kan de mat er alleen afvliegen als je hem verkeerd plaatst. ik ben daar erg voorzichtig mee.

ik heb idd de rubber mat