m44 Posted 29 juni 2007 Author Report Share Posted 29 juni 2007 (...) gitaren klinken als V8 motoren. (...) Lijkt me niet helemaal in orde... (Net zoiets als wanneer mensen zeggen dat hun speakers klinken als een klok. ) integendeel super in orde. ik denk dat jij nooit bij een metal band in de oefenruimte hebt gestaan anders weet je wat ik bedoel. hifi speakers klinken veelal als een mietje als het gaat om realistisch een electrische gitaar na te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 29 juni 2007 Report Share Posted 29 juni 2007 (...) gitaren klinken als V8 motoren. (...) Lijkt me niet helemaal in orde... (Net zoiets als wanneer mensen zeggen dat hun speakers klinken als een klok. ) integendeel super in orde. ik denk dat jij nooit bij een metal band in de oefenruimte hebt gestaan anders weet je wat ik bedoel. hifi speakers klinken veelal als een mietje als het gaat om realistisch een electrische gitaar na te doen. Beste M44 Ik vrees voor jou dat jij ooit toch met een stel Klipschhorn`s gaat thuis komen,maar ik begrijp wel wat jij zoekt in muziek weergave. Mvg Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 juni 2007 Author Report Share Posted 29 juni 2007 (...) gitaren klinken als V8 motoren. (...) Lijkt me niet helemaal in orde... (Net zoiets als wanneer mensen zeggen dat hun speakers klinken als een klok. ) integendeel super in orde. ik denk dat jij nooit bij een metal band in de oefenruimte hebt gestaan anders weet je wat ik bedoel. hifi speakers klinken veelal als een mietje als het gaat om realistisch een electrische gitaar na te doen. Beste M44 Ik vrees voor jou dat jij ooit toch met een stel Klipschhorn`s gaat thuis komen,maar ik begrijp wel wat jij zoekt in muziek weergave. Mvg Mark [/qu Jbl en Klipsch zijn mijn absolute favourite merken. wel van beiden het oudere spul. gitaar moet klinken als gitaar maar daarbij moet ook cosi fan tute van mozart goed klinken. veeeeeel hifi merken doen het laatste goed en het eerste bakken ze niets van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 29 juni 2007 Report Share Posted 29 juni 2007 het fenomeen "slippende mat " moet ik nog ervaren.wel iets om alert op te blijven denk ik. Slippen is meer voorbehouden aan de carbon-mat. Niet zozeer aan de rubber mat die jij als het goed is hebt. als het goed is kan de mat er alleen afvliegen als je hem verkeerd plaatst. ik ben daar erg voorzichtig mee. ik heb idd de rubber mat Het effect van de mat zou dus vanwege het trillingen dempen zijn. Hierdoor krijg je minder jitter en klinkt het dus beter. Ik draai met een puck en heb ook ervaren dat een stabilere en zwaardere puck beter geluid geeft. Mijn loopwerk met Philips CD-pro trekt een puck die volgens de specificaties 100gr te zwaar is zonder problemen (als hij een dubbele startpuls krijgt (beetje extra optoeren)). Het loopwerk slijt er niet van, een motor mag nooit zichzelf kapot maken; indien de belasting te groot is komt hij misschien niet in beweging maar hij zal niet doorbranden. Ik gebruik de Densen CD bijna wekelijks; mijn buizenversterkers hebben SE trafo's die vrij snel magnetiseren door de ruststroom. Op de luidsprekeruitgangen prik ik dan een dummy load middels een weerstand van 8 Ohm, dan hoef ik de herrie niet aan te horen en kan hij op hoog volume draaien. Ik snap trouwens niet waarom je een Gryphon demagnetiseerapparaat zou gebruiken, hij kost veel meer dan de densen CD en hij kan de CD-speler niet demagnetisren. Ik heb ook nog een Sheffield Cd die hetzelfde doet en minder irritant klinkt omdat ze het daar doen met korte pulzen. Als je een beter netsnoer een goede upgrade vind dan zou je ook eens de AHP zekeringen moeten proberen Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juni 2007 Report Share Posted 29 juni 2007 Als je een beter netsnoer een goede upgrade vind dan zou je ook eens de AHP zekeringen moeten proberen Ja, dat is dan waarschijnlijk ook een heel goede tweak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 juni 2007 Author Report Share Posted 29 juni 2007 dat word mij te electronica achtig. ik zal me er wel eens in verdiepen. 2 maanden terug verklaarde ik mensen met speciale netkabels al voor gek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 30 juni 2007 Report Share Posted 30 juni 2007 Jbl en Klipsch zijn mijn absolute favourite merken. wel van beiden het oudere spul. gitaar moet klinken als gitaar maar daarbij moet ook cosi fan tute van mozart goed klinken. veeeeeel hifi merken doen het laatste goed en het eerste bakken ze niets van. Dit zijn de merken speakers die maar twee dingen goed kunnen Dat is veel HOOG en LAAG maar het belangrijkste ( het midden ) is een stuk minder Deze luidsprekers doen alles goed Specificaties Amphion Krypton Operating principle: 3-way symmetric hypercardioic, closed Tweeter: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 juni 2007 Report Share Posted 30 juni 2007 He heb ik deze speakers niet al eens eerder gezien Henk je hebt de mooiste vh forum gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 30 juni 2007 Report Share Posted 30 juni 2007 Het is zeker niet de mooiste speaker van het FORUM, maar wel een die heel wat meer laat horen dan een JBL of Klipsch wat betreft het weergeven van MUZIEK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 Het is zeker niet de mooiste speaker van het FORUM, maar wel een die heel meer laat horen dan een JBL of Klipsch wat betreft het weergeven van MUZIEK Ik vind juist dat mijn JBL's juist het midden gebied goed weergeven. Overdreven veel laag komt er volgens mij niet uit. Het hoog kan af en toe wat scherp zijn, maar dat zal ook wel aan de opname liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 juli 2007 Author Report Share Posted 1 juli 2007 ik ben een van die weinige mensen hier die vind dat eenluidspreker een karakter mag hebben. jbl heeft een specifiek geluid dat ik meestal blind eruit kan pikken. ik denk dat velen hier voorbij gaan aan het feit dat rock en metal verder gaat dan led zeppelin of hooguit metallica. daar begint het pas. ik zit echt qua smaak OOK in de uiterste hoek en ken redelijk wat mansen die in zon band spelen waardoor ik nog wel eens in zon oefenhok sta. ikweet dus hoe een gitaar kan klinken in een gesloten ruimte. ik zoek en zal dat blijven doen naar het uiterste compromis. zo divcht mogelijk bij PA sound als een stuk muziek dat vraagt en ook in staat om klassiek danwel singer songwriter weer te geven maar dat mag dan op een tweede plek komen. de century gold is tot nog toe de voor mij best presterende luidspreker binnen mijn budget. en dat budget probeer ik laag te houden. mijn hele set kost 1400 euro. terwijl de nieuwprijs rond de 8 a 9000 zit. er zijn wel een aantal forum leden die weten wat ik bedoel denk ik met het geluid wat ik zoek. die amphions zijn mooi dat is een feit. en wil ze ook zeker een keer horen. en testen heb je oordopjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 ik vind het altijd leuk om te lezen dat bepaalde mensen echt ALLES horen. het maakt niet uit wat ze uitspoken met hun set: ZE HOREN HET en het klinkt ALTIJD beter! ik ben blij dat ik het allemaal niet hoor, ik zou gek worden. ik zou me een soort hallicunerende schizofreen voelen. ps: wat een pokke cd-speler heb je wanner je een rubber mat en gedemagnetiseerde cd's moet hebben om het te laten klinken. in de Kliko met dat ding..... toch wel een wijze reactie .............. zij die zich aangesproken voelen, vinden dat eigenlijk ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 Zorg dat je een correcte freq kar. van je speaker te zien krijgt , dan weet je gelijk of het midden uit de pas loopt met de rest . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 juli 2007 Author Report Share Posted 1 juli 2007 Zorg dat je een correcte freq kar. van je speaker te zien krijgt , dan weet je gelijk of het midden uit de pas loopt met de rest . gr hj are you talking to me? i dont see anyone else here. huh ... are you talking to me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 ik ben een van die weinige mensen hier die vind dat eenluidspreker een karakter mag hebben.jbl heeft een specifiek geluid dat ik meestal blind eruit kan pikken. ik denk dat velen hier voorbij gaan aan het feit dat rock en metal verder gaat dan led zeppelin of hooguit metallica. daar begint het pas. ik zit echt qua smaak OOK in de uiterste hoek en ken redelijk wat mansen die in zon band spelen waardoor ik nog wel eens in zon oefenhok sta. ikweet dus hoe een gitaar kan klinken in een gesloten ruimte. ik zoek en zal dat blijven doen naar het uiterste compromis. zo divcht mogelijk bij PA sound als een stuk muziek dat vraagt en ook in staat om klassiek danwel singer songwriter weer te geven maar dat mag dan op een tweede plek komen. de century gold is tot nog toe de voor mij best presterende luidspreker binnen mijn budget. en dat budget probeer ik laag te houden. mijn hele set kost 1400 euro. terwijl de nieuwprijs rond de 8 a 9000 zit. er zijn wel een aantal forum leden die weten wat ik bedoel denk ik met het geluid wat ik zoek. die amphions zijn mooi dat is een feit. en wil ze ook zeker een keer horen. en testen heb je oordopjes? Beste m44, Je bent van harte welkom om een keer naar de set te komen luisteren Je weet dat er maar 9 km tussen Tricht en Beusichem zitten ( Je kan het fietsen) Je zie aan de specificatie,s dat het wel een klein beetje hard kan Power recommendation Amphion Krypton Power recommendation: 50-500 W Parasound JC-1: RMS Power, 20Hz to 20kHz: 400 watts continuous, 8 Ohm 800 watts continuous, 4 Ohm 1200 watts short term, 2 Ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 ik ben een van die weinige mensen hier die vind dat eenluidspreker een karakter mag hebben. jbl heeft een specifiek geluid dat ik meestal blind eruit kan pikken. ik denk dat velen hier voorbij gaan aan het feit dat rock en metal verder gaat dan led zeppelin of hooguit metallica. daar begint het pas. ik zit echt qua smaak OOK in de uiterste hoek en ken redelijk wat mansen die in zon band spelen waardoor ik nog wel eens in zon oefenhok sta. ikweet dus hoe een gitaar kan klinken in een gesloten ruimte. ik zoek en zal dat blijven doen naar het uiterste compromis. zo divcht mogelijk bij PA sound als een stuk muziek dat vraagt en ook in staat om klassiek danwel singer songwriter weer te geven maar dat mag dan op een tweede plek komen. de century gold is tot nog toe de voor mij best presterende luidspreker binnen mijn budget. en dat budget probeer ik laag te houden. mijn hele set kost 1400 euro. terwijl de nieuwprijs rond de 8 a 9000 zit. er zijn wel een aantal forum leden die weten wat ik bedoel denk ik met het geluid wat ik zoek. die amphions zijn mooi dat is een feit. en wil ze ook zeker een keer horen. en testen heb je oordopjes? Beste m44, Je bent van harte welkom om een keer naar de set te komen luisteren Je weet dat er maar 9 km tussen Tricht en Beusichem zitten ( Je kan het fietsen) Je zie aan de specificatie,s dat het wel een klein beetje hard kan Power recommendation Amphion Krypton Power recommendation: 50-500 W Parasound JC-1: RMS Power, 20Hz to 20kHz: 400 watts continuous, 8 Ohm 800 watts continuous, 4 Ohm 1200 watts short term, 2 Ohm Alleen die 'Watts' zeggen nog niks hoor. Hoeveel SPL geven je speakers bij 1W? Voor elke verdubbeling in vermogen (2, 4, 8, 16, 32, 64, 128 Watt enz...) moet je er 3 dB bij optellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 De luisterafstand is ook erg belangrijk. Maar met die 88 dB/W/m heb je al snel vrij veel vermogen nodig. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 De luisterafstand is 3 meter Maar als je deze set nog nooit gehoord heb kan je er niets over zeggen :confused Ik kan dat wel @ Henri Alleen die 'Watts' zeggen nog niks hoor???????? Dan is 800 watts aan 4 Ohm dus hetzelfde als 80 watts aan 4 Ohm als de watts niets zeggen volgens jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 juli 2007 Author Report Share Posted 1 juli 2007 ik luister zelf maar zelden hard. wellicht is het lastig uit te leggen maar een elektrische gitaar (mits goed opgenomen) heeft een bepaalde klank die ik altijd omschrijf als rauw, scherp en grommend. een gitaar kan een prima immitatie dioen van een V8 motor. hifi speakers matigen dit veelal in een vriendelijk en smooth geluid. dat wil ik dus niet. jbl en klipsch en cerwin vega doen dit het best na als je een PA speaker als referentie neemt. tenzij amphion het tegendeel gat bewijzen. fietsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 fietsen Is goed voor je Gewoon een keer komen luisteren m44 is het niks dan heb je toch gefietst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 @ Henri Alleen die 'Watts' zeggen nog niks hoor???????? Dan is 800 watts aan 4 Ohm dus hetzelfde als 80 watts aan 4 Ohm als de watts niets zeggen volgens jou Ik zal het even uitleggen... Als je speakers hebt met een laag rendement, dan gaan die met hetzelfde vermogen minder hard dan speakers met een hoog rendement. Stel dat je 2 paar speakers hebt. Het eerste paar heeft een rendement van 83dB/1W/1m (een ouder type bijvoorbeeld). Het tweede paar heeft een rendement van 101dB/1W/1m (een Klipsch bijvoorbeeld). Beide kunnen ze evenveel vermogen aan: 256W continu. Zoals gezegd levert elke verdubbeling van vermogen 3dB 'winst' in geluidsvolume op. Speaker 1 kan dus uiteindelijk het volgende leveren: 83dB @ 1W 86dB @ 2W 89dB @ 4W 92dB @ 8W 95dB @ 16W 98dB @ 32W 101dB @ 64W 104dB @ 128W 107dB @ 256W Speaker 2 levert het volgende rijtje op: 101dB @ 1W 104dB @ 2W 107dB @ 4W 110dB @ 8W 113dB @ 16W 116dB @ 32W 119dB @ 64W 122dB @ 128W 125dB @ 256W Zoals je kunt zien, heeft speaker 1 een maximum output van 107dB bij een versterkervermogen van 256W. Speaker 2 haalt die 107dB al bij slechts 4W versterkervermogen. Vandaar dus mijn opmerking dat het vermogen van je versterker(s) alleen niet zoveel zegt. Je moet ook weten wat het maximum vermogen is wat je speakers aankunnen en wat het rendement van je speakers is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 De luisterafstand is 3 meter [...] Okay, dan is bij benadering en in het geval je een dode ruimte zou hebben je geluidsniveau te berekenen met: En dat levert voor 50 W een geluidsniveau van 95 dB per speaker op (dus 98 voor stereo). Voor 500 Watt is dat opgelopen tot 105 dB voor 1 luidspreker (108 voor stereo). Als je een levendige kamer hebt, tel er dan nog maar een handjevol dB's bij op. Alles bij elkaar dus rammend hard. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 Zorg dat je een correcte freq kar. van je speaker te zien krijgt , dan weet je gelijk of het midden uit de pas loopt met de rest . gr hj are you talking to me? i dont see anyone else here. huh ... are you talking to me? Nee niet tegen jouw want , quote ;jij bent een van de weinigen hear (ik betwijfel dat overigens ) die vind dat een speaker een eigen karakter mag hebben gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 juli 2007 Author Report Share Posted 1 juli 2007 maar zoeken naar een speaker zonder een eigen karakter is dat niet vechten tegen windmolens. volgens mij is die speaker er nl niet en zal die met de huidige technieken ook nooit komen. tel daar je akoestiek vann de luisterruimte bij op en daar ga je. Ik denk dat degene die accepteerd dat een speaker zijn eigen ding mag doen uiteindelijk de meest tevreden klant zal zijn. het is als de auto die alles kan. offroad maar ook race cirquit ,zuinig en makkelijk te parkeren in de grote stad terwijl je je 3 kinderen inc wandelwagen moet meenemen. jaja dekkerrsj een speaker is geen auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2007 Report Share Posted 1 juli 2007 Ik vind 85 dBA in de pieken royaal hard zat.... Anders moet je van de Arbo oorkappen opzetten... Anders dan M44 ga ik altijd zo ver mogelijk van die PA speakers af staan... Ik wil wel van muziek (blijven) genieten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts