Jump to content

Black Gates vs Oscon

markus
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Ik heb er geen snars verstand van daarom maar hier de vraag. Mijn Sony ES777 heeft inmiddels een Allen Wright module en klinkt hemels. Volgende stap zijn de caps. Nu kan ik kiezen: Black Gates of Oscon.

Mijn vraag aan jullie is: wat geeft volgens jullie het beste resultaat.

Groet,

Mark

Wat mij bij is gebleven, is dat de Black Gates pas volledig tot hun 'recht' komen, wanneer ze continue onder spanning staan.

Let wel: ik spreek niet uit eigen ervaring, want ik heb ze (volgens mij) niet meer.

:P

Guest tubejack

OS-CON mooi voor (ontkoppeling) in de voeding,

Black-Gates kun je overal plaatsen, voeding en directe muziekweg.

Ik zou persoonlijk voor die BG's gaan :) Rubycon is wel gestopt met de productie

hoor ik hier en daar :blink: , maar ze zijn m.i. nog plenty te koop. :rolleyes:

Groet,

Jack

P.s. maar waarom veranderen? als het al "hemels" klinkt :D

Wat mij bij is gebleven, is dat de Black Gates pas volledig tot hun 'recht' komen, wanneer ze continue onder spanning staan.

Let wel: ik spreek niet uit eigen ervaring, want ik heb ze (volgens mij) niet meer.

:P

Ach ja :rolleyes: , in m'n ex-Aragons zitten ze vast nog steeds, maar die heb ik nooit continue aan laten staan :ph34r:

Niet? :blink:

Dat valt me nou tegen. Altijd gedacht dat je een

Dat is niet zo 123 te zeggen :(

80% van al mijn elcos in versterkers en CD-speler zijn black gate. Ik gebruik verschillende types, maar voornamelijk de non polars in Super E-cap.

In mijn CD speler gebruik ik oscon op sommige plekken in het digitale domein, daar doen ze het erg goed. De hoofdafvlakelco's zijn hier weer black gate non polar, ook heb ik daar Elna cerafine gehad, deze zijn ook erg goed en wellicht op deze plek beter dan oscon.

Bij de uitgangsversterker gebruik ik non polars met lokaal hier en daar een Elna silmic om het geluid niet te kil te laten worden.

Vergeet de Elna's dus niet mee te nemen in je lijstje!

Let op dat je de klank kunt maken of breken met de keuze van elco's, als je zomaar alles vervangt voor een bepaald type dan zal je vrijwelk zeker van een koude kermis thuis komen..............

Guest tubejack
Beste leden,

Ik heb er geen snars verstand van daarom maar hier de vraag. Mijn Sony ES777 heeft inmiddels een Allen Wright module en klinkt hemels. Volgende stap zijn de caps. Nu kan ik kiezen: Black Gates of Oscon.

Mijn vraag aan jullie is: wat geeft volgens jullie het beste resultaat.

Groet,

Mark

Nog even verder gezocht, kijk eens hier http://www.audiomagic.nl/modificaties.html

Daar staat je Sony ook halverwege genoemd, ik neem aan dat deze upgrade alleen de voeding

behelst en niet ook in de directe muziek-weg anders kun je beter een mix laten maken zoals

Stefan terrecht bemerkte.

Je apparaat volstoppen met dure onderdelen wil niet altijd zeggen dat het dan ook beter klinkt,

Een wekkerradio wordt heus niet high-end als je er Black Gate in stopt... :lol:

Andere optie = Bas!.

Groet,

Jack

Als ik hier wat aan toe mag voegen:

Bas is de laatste maanden weergaloos druk geweest met studiowerk en is niet toegekomen aan het particuliere werk.

Mijn Aragon eindtrap staat er al sinds januari(het wachten was oa op BG's uit de States).

Uiteraard is dit nooit de bedoeling van Bas geweest en hij wil dan ook de opzet van zijn zaak ietwat wijzigen.

Wat dat voor gevolgen heeft voor ons audio-liefhebbers zou ik niet durven zeggen.

Als je contact opneemt(als dat al lukt) ;) weet je meteen waar je aan toe bent.

Guest tubejack
Geduld is ene schoone zaeck :D

Hoeft niet altijd hoor http://www.acoustic-dimension.com/

Ook die Elna's Simics II zijn goed, maar hebben net als de BG's

enige tijd nodig http://www.audio-cube.nl/elna.htm

Om het compleet te maken OS-CON snoepjes kun je bestellen bij klikkerde klik :)

Net als hele mooie Philips/BC/Vishay (de naam veranderd nogal vaak...)

Maar ook voor een paar "duppies" kun je op de eretribune zitten als ik het zo

lees YAGEO low ESR.

Heb ze nog niet geprobeerd maar het lijkt me zeker niet slecht.

Dus jammer als Rubycon met Black Gate stopt, gelukkig er zijn zoveel mooie andere merken...

Panasonic, Nichicon.....en alle die ik vergeet... keuze zat! En zo hier in Nederland te bestellen.

Zelf ben ik met mijn hobby af en toe een redelijke verbruiker van elco's, In een Philips 22AH763 zitten

er al 83 :o Gelukkig dankzij de computertechniek met al die geschakelde voedingen is m.i. elke elco

beter dan die van 25 jaar terug.

Laat je dus niet gek maken,

Jack

Dus jammer als Rubycon met Black Gate stopt, ...
Dan vindt Jelmax vast een andere fabrikant die de kip met gouden eieren voor ze wil fabriceren.

Het af en toe schermen met onzekere levering geeft het idee dat je te maken hebt met een zeldzaam product, wat marketingtechnisch vast ook niet slecht is.

Guest tubejack

Dus jammer als Rubycon met Black Gate stopt, ...

Dan vindt Jelmax vast een andere fabrikant die de kip met gouden eieren voor ze wil fabriceren.

Het af en toe schermen met onzekere levering geeft het idee dat je te maken hebt met een zeldzaam product, wat marketingtechnisch vast ook niet slecht is.

Zou dat het wezen :o:):D

Gelukkig, als het echt kritisch is en de waarde niet te groot zeg rond de

10uF heb je helemaal geen elco nodig....zelfs niet een "zwart gat"...

Doe mij maar een MKS4/63volt :rolleyes:

MKP is nog iets mooier maar helaas meestal te groot. :blink:

Jack

Zou dat het wezen :o:):D
Zo lang ik het merk ken gaan er al verhalen dat rubycon met de productie is gestopt of binnenkort gaat stoppen. Dat hoeft op zich geen leugen te zijn.

Als je die dingen per batch produceert heb je altijd een moment dat de productie begint en een moment dat de productie stopt als het magazijn weer vol is.

Beste mensen,

De Sony ES777 is inmiddels bijzonder mooi gevuld met een Allen Wright module, Oscon's en nog veel meer. Aanvullend zijn alle caps afgeschermd en waar nodig ontdaan van hun jasje. De gehele interne bedrading is vervangen door zilverdraad of waar nodig ander draad. Ook de bedrading is afgeschermd. Tevens is er tegen de demping bitumen aangebracht. Al het werk is gedaan door Louis Raatjes en zijn rechterhand Erik van Art Speak.

Het moet nog inspelen maar het klinkt ongelooflijk mooi. Er is veel meer detail, ruimte en lucht. In een nummer van Madelaine Perrouix kon ik bijna letterlijk horen waar de microfoon staat die de pianoklanken vast legt. Het gewoon geweldig.

Dank je wel voor ieders moeite om antwoord te geven op mijn vraag.

Groet,

Mark