Jump to content

Storing op luidsprekers PC

Senne22
 Share

Recommended Posts

Hallo experts!!

Ik heb sinds wij zijn verhuisd naar Den Bosch Zuid de hele tijd storing op mijn computerboxen. Nu had ik eerst een 5.1 set waar dit nauwelijks op te horen was (alleen bij het hard zetten), maar sinds deze kapot is en ik een gewone boxenset heb krijg ik luid en duidelijk radio 8fm te horen + een irritante brom.

Ik word echt helemaal gek van de radio steeds en zou toch graag weer mijn normale computergeluiden kunnen horen. Wanneer ik mijn kabel tussen de boxen en de PC heen en weer beweeg wordt de storing erger/minder erg, maar verdwijnt nooit helemaal. Vermoedelijk heeft dit dus invloed erop.

Zelf heb ik helemaal geen verstand van kabels e.d. Ik heb wel gelezen dat isolatie van de kabels zou moeten helpen, maar weet niet wat ik hiervoor nodig heb + waar ik dit kan kopen. Zouden jullie misschien wat suggesties willen geven.

Vriendelijk bedankt!

Den Dosch zuid... toe maar... ;)

Maar effe serieus.. het heeft niet met isolatie maar met afscherming te maken. Nou is het geluid van een PC niet echt iets waar ik vaak mee bezig ben, maar ik zou eens een andere speakerset of een andere geluidskaart proberen.

:)

Bedankt voor de suggestie. Misschien dat een andere speakerset idd helpt. Ik heb ook geprobeerd mijn kabels te bedekken met alluminium folie. Dat verminderde de overlast, maar niet volledig weg. Ik heb het gevoel dat de draden als een soort antenne werken....ik weet niet of dat kan.

Bedankt voor de suggestie. Misschien dat een andere speakerset idd helpt. Ik heb ook geprobeerd mijn kabels te bedekken met alluminium folie. Dat verminderde de overlast, maar niet volledig weg. Ik heb het gevoel dat de draden als een soort antenne werken....ik weet niet of dat kan.

Dat kan inderdaad heel goed.

:)

Wanneer ik mijn kabel tussen de boxen en de PC heen en weer beweeg wordt de storing erger/minder erg, maar verdwijnt nooit helemaal. Vermoedelijk heeft dit dus invloed erop.

Dat lijkt er voor mij op dat de kabel beschadigd is en sluiting maakt. Andere kabel proberen?

zoek naar ferrietblokjes die je om de kabels kunt klemmen; bij een electronica-zaak of zo.

kost een paar euro en dempt HF hopelijk voldoende, maar daar zijn ze ook voor.

Het is heel simpel: wat jij nodig hebt is een mantelstroomfilter voor jouw anttenneingang op de tuner/radio, dan worden de computersignalen niet meer opgepikt vv. Kijk maar eens op de site van Kemp of bij Conrad of google even. Hoeft helemaal niet veel te kosten en is voor deze situatie veel effectiever dan ferrietringen.