The_Ark Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Ik geniet van goede muziek, ongeacht de kwaliteit. In de auto, in de keuken, achter mijn pc-speakers... bijna evenveel kippenvel en boogie-factor van een goed nummer. Als de opname beter is geniet ik wel meer, uiteraard, maar er is niks wat ik niet draai vanwege de kwaliteit. De installatie laat altijd wel iets goeds horen, zelfs bij een slechte opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Kunnen we niet een draadje openen met topic "slechte opname /niet kopen" Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Kunnen we niet een draadje openen met topic "slechte opname /niet kopen" Groet, Jack Ja hoor, dat kan best... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ook in de metal zijn goede opnames te vinden. gitaar moet schreeuwen zo vind ik cd's van metallica erbarmelijk slecht opgenomen. veel te braaf veel te lief en de drums veel te droog. maar ja daar zal ik wel weer alleen in staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ook in de metal zijn goede opnames te vinden. gitaar moet schreeuwen zo vind ik cd's van metallica erbarmelijk slecht opgenomen. veel te braaf veel te lief en de drums veel te droog. maar ja daar zal ik wel weer alleen in staan. Nee hoor, al vind ik de drums nog wel mooi, dat droge... Maar ik mis 'hier en daar' de bas gitaar... Op het volledige ...And Justice For All bijvoorbeeld... Overigens, over goeie metalopnames gesproken: ik vind Ghost Reveries van Opeth erg mooi. In tegenstelling tot de meeste andere albums van Opeth (qua opname dan). Tool is ook erg mooi opgenomen. En ik zat net naar Frances The Mute van The Mars Volta te luisteren. Daar zit zowaar dynamiek in. Bijna uniek voor een metal-cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ook in de metal zijn goede opnames te vinden. gitaar moet schreeuwen zo vind ik cd's van metallica erbarmelijk slecht opgenomen. veel te braaf veel te lief en de drums veel te droog. maar ja daar zal ik wel weer alleen in staan. Nee hoor, al vind ik de drums nog wel mooi, dat droge... Maar ik mis 'hier en daar' de bas gitaar... Op het volledige ...And Justice For All bijvoorbeeld... Overigens, over goeie metalopnames gesproken: ik vind Ghost Reveries van Opeth erg mooi. In tegenstelling tot de meeste andere albums van Opeth (qua opname dan). Tool is ook erg mooi opgenomen. En ik zat net naar Frances The Mute van The Mars Volta te luisteren. Daar zit zowaar dynamiek in. Bijna uniek voor een metal-cd... goede metal opnames zijn voor mij the miss machine van dillinger escape plan no heroes van converge the new black van strapping young lad betty van helmet toxicity van system of a down rage against the machine mutter van rammstein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ook in de metal zijn goede opnames te vinden. gitaar moet schreeuwen zo vind ik cd's van metallica erbarmelijk slecht opgenomen. veel te braaf veel te lief en de drums veel te droog. maar ja daar zal ik wel weer alleen in staan. Nee hoor, al vind ik de drums nog wel mooi, dat droge... Maar ik mis 'hier en daar' de bas gitaar... Op het volledige ...And Justice For All bijvoorbeeld... Overigens, over goeie metalopnames gesproken: ik vind Ghost Reveries van Opeth erg mooi. In tegenstelling tot de meeste andere albums van Opeth (qua opname dan). Tool is ook erg mooi opgenomen. En ik zat net naar Frances The Mute van The Mars Volta te luisteren. Daar zit zowaar dynamiek in. Bijna uniek voor een metal-cd... goede metal opnames zijn voor mij the miss machine van dillinger escape plan no heroes van converge the new black van strapping young lad betty van helmet toxicity van system of a down rage against the machine mutter van rammstein De meeste ken ik niet. Alleen Toxicity ken ik goed (op mp3, dat wel). Die klinkt inderdaad wel goed, maar toch ook vooral hard. Niet zo heel veel dynamiek... Wel mooi clean... Ik vind Scenes From A Memory en Six Degrees Of Inner Turbulence van Dream Theater ook mooi opgenomen trouwens. Eerdere albums zijn minder goed opgenomen en de latere albums klinken wat 'moderner'. Verder wel goed opgenomen overigens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ik heb niks van dream theater , welk album zou je aanraden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ik heb niks van dream theater , welk album zou je aanraden? Die 2 die ik noemde. En als je van het hardere werk houdt, zou je Train Of Thought eens moeten proberen. Images And Words is het album waarmee ze zijn doorgebroken. Klinkt wel een beetje gedateerd inmiddels (stamt uit 1992), maar is nog steeds ijzersterk. Je moet wel tegen 'priegelen-op-een-gitaar-en-keyboard' kunnen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts