iggypoep Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Hallo, Ik heb een dynacord eminent II gekocht een buizenversterker uit 67/68 voor basgitaar. De versterker is best wel stoffig hoe maak je zoiets schoon, mag dat met alcohol of contactvloeistof? Groeten, Jaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Lijkt me dat je dat voorzichtig moet afstoffen met een eekhoornharen verniskwastje. Alcohol lijkt me niet de beste oplossing om zoiets schoon te maken, dat kun je beter consumeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 De normale variant: buizen nummeren en eruit halen. Dan met een fatsoenlijk langharige kwast het stof af vegen. Daarna nog eens goed schoonspuiten met druklucht. Buizen daarna enkele malen in en uit de voet halen. Dan zouden de contacten ook weer redelijk schoon moeten zijn. De dure variant: buizen eruit halen en nieuwe, gematchte NOS bestellen. Afborstelen met een kwast gemaakt met haren van de oost-peruviaanse nachtluiaard. Het resterende stof voorzichtig wegwaaieren met een Japans rijstpapieren waaier uit Okinawa. Waarom een kwast van eekhoornhaar Een normale zachte borstel doet het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Eekhoornhaar , laat groenlinks of de partij vd dieren het maar niet lezen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 De normale variant: buizen nummeren en eruit halen. Dan met een fatsoenlijk langharige kwast het stof af vegen. Daarna nog eens goed schoonspuiten met druklucht. Als je de versterker meeneemt naar het werk en 'm daar met perslucht schoonblaast, denk er dan aan dat in deze lucht een beetje olie zit voor de smering van de apparatuur! Enne, die "spuitbussen" lucht die je koopt bij de electronicaboer: weet je wel wat die kosten???? Misschien is het handiger om gewoon een stofzuiger in combinatie met een borstel te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Perslucht werkt beter dan druklucht... Ik maakte de binnenkanten van PC's op m'n werk hiermee schoon... Werkelijk als nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Tja, nu ik het teruglees, klopt het niet. Aan druklucht zit een vervelend geurtje en dat wil je ook niet Ik weet niet wat die spuitbussen perslucht kosten. Wij hebben ze gewoon op het werk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Tja, nu ik het teruglees, klopt het niet. Aan druklucht zit een vervelend geurtje en dat wil je ook niet En zou IggyPOEP dat vervelend vinden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iggypoep Posted 4 juli 2007 Author Report Share Posted 4 juli 2007 Hahahahahaha.......... iggypoep wil zijn versterkertje spik en span hebben. compressor,borstel en kwik en breit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Waarom een kwast van eekhoornhaar Een normale zachte borstel doet het ook.Tsja, zo'n ding heb ik liggen om schilderijen te vernissen, hij is heel erg zacht en fijnharig. Ik gebruik hem eigenlijk vooral om fragiele onderdelen (modelautotjes) af te stoffen. En wat de partij voor de dieren betreft; die heeft het op het ogenblik veel te druk om de Donald Duck op de zwarte lijst te krijgen. Het is waarschijnlijk voor een eekhoorn net zo vervelend om tot kwast te worden verwerkt als voor een varken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 juli 2007 Report Share Posted 5 juli 2007 De normale variant: buizen nummeren en eruit halen. Dan met een fatsoenlijk langharige kwast het stof af vegen. Daarna nog eens goed schoonspuiten met druklucht. Als je de versterker meeneemt naar het werk en 'm daar met perslucht schoonblaast, denk er dan aan dat in deze lucht een beetje olie zit voor de smering van de apparatuur! Enne, die "spuitbussen" lucht die je koopt bij de electronicaboer: weet je wel wat die kosten???? Misschien is het handiger om gewoon een stofzuiger in combinatie met een borstel te gebruiken. En denk er ook om dat er naast olie tevens roest in de perslucht kan zitten, die loskomt van de binnenkant van de persleidingen. Dit komt, als je werkdruk b.v. 8 bar bedraagt, met enorme snelheid uit je spuitpistool en kan wel degelijk vernieling aanrichten. Het is ook daarom dat je nooit een persluchtpistool op iemand mag richten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 De normale variant: buizen nummeren en eruit halen. Dan met een fatsoenlijk langharige kwast het stof af vegen. Daarna nog eens goed schoonspuiten met druklucht. Als je de versterker meeneemt naar het werk en 'm daar met perslucht schoonblaast, denk er dan aan dat in deze lucht een beetje olie zit voor de smering van de apparatuur! Enne, die "spuitbussen" lucht die je koopt bij de electronicaboer: weet je wel wat die kosten???? Misschien is het handiger om gewoon een stofzuiger in combinatie met een borstel te gebruiken. En denk er ook om dat er naast olie tevens roest in de perslucht kan zitten, die loskomt van de binnenkant van de persleidingen. Dit komt, als je werkdruk b.v. 8 bar bedraagt, met enorme snelheid uit je spuitpistool en kan wel degelijk vernieling aanrichten. Het is ook daarom dat je nooit een persluchtpistool op iemand mag richten. Het lijkt mij dat je een slechte persluchtinstallatie hebt als je olie en roest uit je spuitmond krijgt. een autospuiter werkt ook met een normale persluchtcompressor; heeft iemand weleens zijn auto van een spuitklus terug gekregen met roest of olie in de lak???? Na het schoonmaken raad ik je aan alle elco's te vernieuwen, die zullen na 40 jaar echt wel op zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Hahahahahaha.......... iggypoep wil zijn versterkertje spik en span hebben. compressor,borstel en kwik en breit. Waarom nou kwik en breit als je Spic & Span wil? De logica ontgaat mij even Afijn keuze genoeg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Bij Raf Hilversum hadden we ook "gewoon" een persluchtcilinder, dus geen luchtcompressor (ik meen ivm vocht) Een persluchtcylinder wordt ook gevuld dmv een luchtcompressor . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 juli 2007 Report Share Posted 8 juli 2007 Het lijkt mij dat je een slechte persluchtinstallatie hebt als je olie en roest uit je spuitmond krijgt. een autospuiter werkt ook met een normale persluchtcompressor; heeft iemand weleens zijn auto van een spuitklus terug gekregen met roest of olie in de lak???? er komt altijd vocht mee uit een gewone compressor een gewone waterafscheider ,die vaak nog niet eens gebruikt word doet zijn werk maar grof bij een autospuiter of in een fijnmechanische werkplaats staat er nog een koel droger achter dus ik zou maar gewoon een spuitbus kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts