Jump to content

Help bij set voor Dynaudio Contour S 3.4

Scalpel
 Share

Recommended Posts

Hoi!!

Ben nieuw op dit zo te lezen/neuzen zeer informatieve site! :D Veel info, leuke en vooral meestal ook nuttige reacties!

Kan een set Dynaudio contour s 3.4 "op de kop tikken", maar zit nu met het probleem (nou ja da's groot woord, eerder vraag) welke versterker en CD/SACD speler erbij aan te schaffen die deze speaker tot z'n recht doet komen. De Dynaudio's waren in de luisterruimte van de dealer aangesloten op Marantz PM 11s1 en bijbehorende SACD speler (totaal ong 5500-6000 euri's) --> zeeer fraai geluid, maar eigenlijk op dit moment toch nog net wat out of budget...helaas...zoek net wat minder kostbare geschikte set....

Vraag me daarbij af naar welke opties ik eens zou moeten luisteren?? Lees zoveel goede dingen over allerlei brands als Primare, Vincent, MF, Rotel, Nuforce, Naim, Arcam.

Duizelt me beetje in de opties/reviews en hoop dat jullie goede tips/voorstellen hebben voor me!!

Thanx iig!! B)

Hoi Scalpel, welkom.

Op jouw vraag zijn wel duizenden mogelijkheden te noemen

en uiteraard zal je ook veel goed bedoelde adviezen krijgen.

Belangrijkste zijn je eigen oren en wat je budget is.

Ik zelf ben nogal gecharmeerd van chinese (high-end) merken.

Omdat je niet betaald voor image en merk en omdat de lonen daar veel lager

zijn worden er zeer goede apparaten aangeboden die zeer veel bieden voor

relatief weinig geld.

Uiteraard moet je wel oppassen, koop alleen indien je normale

fabrieksgarantie krijgt (min. 2 jaar) en bij voorkeur bij die aanbieders c.q

vertegenwoordigers in Nederland die eventueel zelf een reparatie dienst hebben.

Voor een versterker dacht ik aan een Dussun V6I

http://www.pacificaudio.nl/index.php?page=...t&Itemid=26

Voor een CD-speler de Esound E5-SE

http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...&subcat=162

De Marantz PM11S en SA11S1 heb ik als demomodellen gezien in Nijmegen en worden gezamenlijk

voor 3300 Euro aangeboden incl. normale fabriekgarantie.

Verder versterker welke interresant zijn: Musical Fidelty A3.5 of A5, Nad Masterseries M3

Primare I-30, Rotel voorverster RC-1082 + 2x eindversterker RB-1072 (BI-ampen)

M.b.t. versterker komt het m.i.z kritischer dan bij de keuze v/e CD-speler, hier zijn m.i.z de

verschillen kleiner. Kortom zelf luisteren en betaal niet te veel als je het verschil toch niet

kan horen.

CD-spelers welke veel bieden voor het geld: Creek CD-Evo (goede recensies) ca. 800 Euro

Harman Kardon HD970, CD-spelers van NAD C525BEE of C542 of van

Cambridge Audio 640C-V2, 740C of 840C

Hee vanzomereng

Thanx voor de reactie, zucht ....alleen maar meer opties <_<:blink:

Nog nooit van gehoord, die Chinese merken waarover men heel lovende reacties over heeft...ga er toch eens langs ze te beluisteren.

Waar in Nijmegen had je die demo gezienn eigenlijk?? Beetje zitten surfen, maar nog geen geluk...

Greetzz :D

Beste Scalpel,

Van de verschillende Chinese merken heb ik minder goede ervaringen, reparaties kunnen zeer langdurig zijn want de juiste onderdelen zijn nog niet in de buurt.

Ook heb ik de ervaring dat de kwaliteitscontrole in China iets te wensen over laat, dat zal in de toekomst vast wel beter worden.

Verder zijn er genoeg gerenormeerde merken die de hongerige 3.4 en kunnen aansturen, neem Bryston geen enkel probleem.

Ook Accuphase doet het zeer goed op Dynaudio 3.4 en.

MvG,

Haudio

Beste Scalpel,

Van de verschillende Chinese merken heb ik minder goede ervaringen, reparaties kunnen zeer langdurig zijn want de juiste onderdelen zijn nog niet in de buurt.

Ook heb ik de ervaring dat de kwaliteitscontrole in China iets te wensen over laat, dat zal in de toekomst vast wel beter worden.

Verder zijn er genoeg gerenormeerde merken die de hongerige 3.4 en kunnen aansturen, neem Bryston geen enkel probleem.

Ook Accuphase doet het zeer goed op Dynaudio 3.4 en.

MvG,

Haudio

Bedoel je nou dat jij geen Chinese merken verkoopt maar wel Bryston en Accuphase? ;)

Het bovenstaande zou je kunnen zien als een uiting van een depressie, overigens wel aardig passend bij de herfstachtige omstandigheden van deze zomerse dagen..........

denon pma s1

marridge made in heaven wat mij betreft en regelmatig 2 e hands aangeboden.

welkom trouwens.

of de nieuwe denon pma 2000 IV

Ik heb een tijdje geleden wat foto's gezien van een chinees merk. Mooie vormgeving.

Maar is het wel verstandig om veel Chinees (of ander lageloonlandentoestellen) te kopen. Wij betalen hier mee voor sociale zekerheid, vakbond, veiligheid voor de werknemers, .... . Dat is ginder zo goed als onbestaande.

Ik ben bereid wat meer te betalen.

Sofa.

Heren,

Meningen te over zoals ik al merk over de Chinese "Brands"....

Schiet er wat dat betreft dus niet veel mee op haha...

Inmiddels gehoord dat Arcam en Cambridge audio interessant en ook nog betaalbaar is....

Stappie erboven werd Primare aanbevolen...

Comments on this???

Ben benieuwd!!! :D

Ik heb een tijdje geleden wat foto's gezien van een chinees merk. Mooie vormgeving.

Maar is het wel verstandig om veel Chinees (of ander lageloonlandentoestellen) te kopen. Wij betalen hier mee voor sociale zekerheid, vakbond, veiligheid voor de werknemers, .... . Dat is ginder zo goed als onbestaande.

Sofa.

En waar denk je dat de meeste 'Europese' of 'Japanse' merken hun spullen laten bouwen? Ja, misschien dat een enkel audiofiel niche-merk het nog in eigen huis bouwt, maar de meeste grote merken, laten een hoop in China bouwen...

Guest Rein!
Inmiddels gehoord dat Arcam en Cambridge audio interessant en ook nog betaalbaar is....

Stappie erboven werd Primare aanbevolen...

Eerlijk gezegd denk ik dat je met deze merken op de verkeerde weg zit. Eigenlijk vind ik dat ook van de speaker. Het is niet mijn smaak. Maar wil je er maximaal van genieten dan zou ik er maximaal stabiel vermogen in pompen. Dat kunnen bovengenoemde merken niet.

• 2 weeks later...

Gentlemen/ladies,

Na enig uitproberen gekozen voor Contour S 3.4 met de gebalanceerde Primare i30 icm CD31... NB. icm MIT balanced bekabeling..

Ben d'r zeer tevreden mee, top!! They are singing beautifully!!!

Bedankt voor alle tips/comments.

Greetzzz :D:D:D:D:D

Beste Scalpel,

Van harte en veel luisterplezier.

Mooie en neutrale speaker deze Dynaudio's. En een hoge WAF factor. Heb ze ook een poosje op proef gehad en deze speakers waren de eerste die mijn meissie mooi vond kwa look. Alleen de prijs was ze minder over te spreken, maar dat terzijde en totaal niet belangrijk eigenlijk.

Mooie versterker uitgezocht , zal voor veel controle zorgen, moet wel lekker warm zijn alvorens waanzinnig te klinken . Deze versterker is ..... in mijn ogen niet door zomaar iemand ontworpen :P .

"Primare added audio engineer Michael Bladelius, formerly of Threshold and Pass Labs. In the next generation of Primare products the 10, 20, and 30 series Bladelius combined his own design influences with an increased emphasis on cost-effectiveness."

Mooie versterker uitgezocht , zal voor veel controle zorgen, moet wel lekker warm zijn alvorens waanzinnig te klinken . Deze versterker is ..... in mijn ogen niet door zomaar iemand ontworpen :P .

"Primare added audio engineer Michael Bladelius, formerly of Threshold and Pass Labs. In the next generation of Primare products the 10, 20, and 30 series Bladelius combined his own design influences with an increased emphasis on cost-effectiveness."

DZ, ben je op de hoogte van de spullen van Bladelius? Wil binnenkort naar de Thor MKII luisteren om te horen hoe die met mijn Dynaudio's combineert.

Zekers ken ik de klank en de producten van Bladelius .

Ook zijn nieuwe Tyr versterker klinkt zeer goed en kost zo rond de 2500 euro.

De Freja Cd is nu ook in dezelfde behuizing als de Thor Amp dus net zo,n hoogte !

De Thor MKII is een stroom -leverant deze versterker is de baas over veel speakers, wat zich uit in rust.

Sofa.

Ik heb de Ming DA fabriek in China bezocht, en voor China hebben ze puike arbeidsomstandigheden. Winstdeling, 36 urige werkweek, gratis voedsel, en de mogelijkheid om via het bedrijf een gloednieuwe woning te kopen. EN zo zijn er vast wel meer bedrijven in China, maar hier krijg je op TV alleen de rotte appels te zien. En rotte appels is op dit moment nog wel het merendeel van de bedrijven.