Glorificus Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 mijn vader heeft 2 mooie speaker The State Of The Art (denk ik) Speaker Speaker1 foto zijn een een beetje slecht mijn vraag is of iemander er een bouw tekening van heeft alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 mijn vader heeft 2 mooie speaker The State Of The Art (denk ik) Speaker Speaker1 foto zijn een een beetje slecht mijn vraag is of iemander er een bouw tekening van heeft alvast bedankt je vader zelf lijkt me. zijn het geen zelfbouw speakers?. lijkt een beetje op een kruising tussen hepta en kef. welkom trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 6 juli 2007 Author Report Share Posted 6 juli 2007 ja dankje ja et zijn zelf bouw maar ik spreek hem nie meer ben al een tijdje ant zoek naar die bouw tekening van de SOTA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 mijn vader heeft 2 mooie speaker The State Of The Art (denk ik) Speaker Speaker1 foto zijn een een beetje slecht mijn vraag is of iemander er een bouw tekening van heeft alvast bedankt Lijkt heel erg op de Rogers monitor die www.remo.nl al lang verkoopt. Volgens mij zelfde speakers? (Kef B139, Kef B110, Audax 37 (of 34) en ribbon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 State of the art? Which art? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 zoek liever de bouwtekening van je avatar. jbl rules!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Zonder tweeter rulet zelfs JBL niet gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 hahahaha wanneer kunnen we de introductie van jou speakers verwachten bij de ikea Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Nooit denk ik , Maar JBL ligt wel en beetje gevoelig merk ik gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 6 juli 2007 Author Report Share Posted 6 juli 2007 dit is de SOTA hij er echt heel veel op of heb ik et nu fout Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 volgens mij "bullseye" wel heel toevallig als ie het niet is. wat ga je met die tekening doen eigenlijk. @andro Jbl is zo'n merk waar je een band mee krijgt. geen enkele fabrikant heeft zo'n historie en zoveel doorbraken gemaakt. zeg maar de zwarte T ford onder luidsprekers. maar je mag ze gerust af-urineren hoor. zelfspot is mij niet vreemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Ik urineer niks af ,mijn stelling is alleen dat een JBL" zonder" tweeter niet rulet. gr hj Ik weet trouwens niet of die state of the art wel zo state of the art is, ik heb hier en daar een lichte twijfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 (...) mijn vraag is of iemander er een bouw tekening van heeft (...) Beste Glorificus, De zelfbouwluidspreker die onder de naam "State-of-the-Art Loudspeaker" bekend staat, is een ontwerp van P. Atkinson, gepubliceerd in "Hi-Fi News & Record Review", april 1976. Het is een door zijn complexiteit imposant transmissielijnsysteem met naar smaak vijf of zes luidsprekerunits: Kef B139, Kef B110-SP1057, Kef T27, 2 Celestion HF1300 (15 Ohm) of 1 Celestion HF1300 (8 Ohm) en 1 Coles 4001K. De kast is ongelofelijk moeilijk te bouwen, het systeem bevat veel dure units en een uiterst complex (en ook duur) filter. De luidspreker heeft een eigenaardig timbre, vooral door de interferenties a.g.v. de hogetonenunits die elkaar overlappen en akoestische fase-/looptijdproblemen veroorzaken. De Celestion/Coles combi deed hetzelfde werk als de T27, maar dan van een ander plekkie. En afhankelijk van de afstand en golflengte hoor je die beide producenten dan in- of uit-fase. De fa. Remo propageerde dit systeem: wellicht had dit ermee te maken dat er zo veel dure onderdelen in zitten. Het is opgenomen in de Remo-bundel "Luidsprekerontwerpen". Overigens paste Remo het onwerp aan, wanneer dat beter uitkwam i.v.m. de beschikbaarheid van luidsprekerunits. Zo werd een Multicel bandtweeter toegepast als vervanger van de Coles. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Helaas kan ik er niets over zeggen, maar ik heb wel een linkje voor je waar je alles kunt vinden over de SOTA: artikelen, bouwtekeningen en bouwbeschrijvingen etc. Site Breem Veel leesplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 Ik heb nog wel ergens een stukje over dit SOTA zelfbouw model liggen (waarschijnlijk ook via Remo te bemachtigen). Ruuds advies hierboven zou ik echter wel serieus overwegen. De originele units van de SOTA zijn nauwelijks meer te krijgen an de kast is extreem moeilijk te bouwen. Of iets moderners zoals AOS http://www.aos-lautsprecher.de/ Overigens 10 seconde met Google http://www.breem.nl/fldtechniek/pgsota.htm ff doorklikken voor scans van de bouwtekeningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juli 2007 Report Share Posted 6 juli 2007 wie zegt dat ie ze na wil bouwen. mischien gewoon nieuwsgierig. boven dien is er meer aan de hand gezien het feit dat je je vader niet meer spreekt. sorry hoor maar het is mijn beroep dan nieuwsgierig te worden. wat wil je met die tekening? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 6 juli 2007 Author Report Share Posted 6 juli 2007 er is tegen mijn vader ge zegt dat ze nie tebouwe zijn en hij zij kom maar doe ik wel ff het ff ging tuurlijk nie zo als hier onder al gezegt woord (de kast is extreem moeilijk te bouwen) die speaker zijn hem heilig wil dus weten en kijken of het mij ook lukt om ze temaken in 3D's max en in het echt ik vind ze echt mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Gewoon een goeie figuurzaag kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 maar ik spreek hem nie meer Ik kan je verzekeren dat dat het slechtste dan wel ergste is wat er kan gebeuren tussen vader en kind! En geloof me, ik weet waar ik het over heb. jbl rules!!! Moet je toch nog eens wat meer naar andere l.s. gaan luisteren, dan kom je vroeg of laat tot een andere conclusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 maar ik spreek hem nie meer Ik kan je verzekeren dat dat het slechtste dan wel ergste is wat er kan gebeuren tussen vader en kind! En geloof me, ik weet waar ik het over heb. jbl rules!!! Moet je toch nog eens wat meer naar andere l.s. gaan luisteren, dan kom je vroeg of laat tot een andere conclusie. ah ik dacht al waar blijft nr 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 maar ik spreek hem nie meer Ik kan je verzekeren dat dat het slechtste dan wel ergste is wat er kan gebeuren tussen vader en kind! En geloof me, ik weet waar ik het over heb. jbl rules!!! Moet je toch nog eens wat meer naar andere l.s. gaan luisteren, dan kom je vroeg of laat tot een andere conclusie. ah ik dacht al waar blijft nr 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 He Calimero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 maar ik spreek hem nie meer Ik kan je verzekeren dat dat het slechtste dan wel ergste is wat er kan gebeuren tussen vader en kind! En geloof me, ik weet waar ik het over heb. jbl rules!!! Moet je toch nog eens wat meer naar andere l.s. gaan luisteren, dan kom je vroeg of laat tot een andere conclusie. ah ik dacht al waar blijft nr 3 Ik snap ook niet waar ze het over hebben hoor, M44... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 typisch voorbeelden van jaloezie. op een dag openen voor jullie ook de oren heren. het is een kwestie van de tijd die rijp moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts