Jump to content

Speakers

Glorificus
 Share

Recommended Posts

ja wil ze echt maken die speaker

en de units zijn inderdaad wel 2de hands te vinde

ga wel eerst met iets makelijkere beginen :P

op die site staan ook wel leuke speakertje

Die B139 is idd 2e hands nog wel te vinden voor rond de 100 euries. Maar als ik je een tip mag geven: Remo heeft een uitstekende vervanger er voor van Davis die ze ook in de Rogers stoppen.

Dat is echt een behoorlijk betere speaker dan de orginele B139. Wel prijzig trouwens.

Overigens denk dat je bij Remo nog wel een setje orginele tekeningen van de SOTA op papier kunt bemachtigen. Breem heeft zo te zien de vertaling van Remo gekopieerd en op zijn site geplempt. Zelf moet ik ze ook nog ergens hebben.

;)

ja wil ze echt maken die speaker

en de units zijn inderdaad wel 2de hands te vinde

ga wel eerst met iets makelijkere beginen :P

op die site staan ook wel leuke speakertje

Die B139 is idd 2e hands nog wel te vinden voor rond de 100 euries. Maar als ik je een tip mag geven: Remo heeft een uitstekende vervanger er voor van Davis die ze ook in de Rogers stoppen.

Dat is echt een behoorlijk betere speaker dan de orginele B139. Wel prijzig trouwens.

Overigens denk dat je bij Remo nog wel een setje orginele tekeningen van de SOTA op papier kunt bemachtigen. Breem heeft zo te zien de vertaling van Remo gekopieerd en op zijn site geplempt. Zelf moet ik ze ook nog ergens hebben.

;)

Ik ken de Davis unit niet, maar realiseer je dat de B139 niet erg ver naar achteren steekt. Door het naar onderen stekende deel van het middentoner-compartiment is er niet veel ruimte in de baskamer. Met de B139 ging dat wel, maar wellicht komt de magneet van de Davis tegen het middencompartiment aan. In de Rogers monitor heb je veel meer ruimte.

• 3 months later...

Hallo allemaal.

Beetje laat maar dat is inderdaad de Sota ofwel State of the art.

Als je te huiverig bent voor de ingewikkelde constructie kun je ook de Rogers monitor bouwen.

Dat heb ik gedaan en heb er nooit spijt van gehad. ook een ontwerp naar IMF trouwens.

En er zijn in de afgelopen 22 jaar wel bas spekers gekomen die erg goed passen in deze TL.

bijv Seas of wat dacht je van Eton 8'' kevlar comus met longthrow Fs 24 hz, gaat lukken.

Misschien kan je eens proberen met het oude Concerto ontwerp van Kef. B139, B110 en T27. Het kastontwerp is vrij eenvoudig, scheidingsfilter ook. Resultaat is klankmatig mooi, wel niet zo gedetailleerd als de nieuwste ontwerpen, maar best nog de moeite waard. Units moeten 2e hands nog wel gemakkelijk te vinden zijn denk ik.

• 1 month later...

ik was laast weer is lang bij mijn vader geweest toe ik binne kwam het eerste wat mijn op viel dat ze er nie meer stonde.

Hij heeft ze nog wel een heel gesprek over die speakers.

Toe boode hij mij aan om ze tebouwe.

Heb de kefjes al gespot op marktplaat.s

Nu de andere 3 nog de Audax HD13D34H en de Audax HD100D25 die laaste hij noemde het wel maar weet ik nie meer.

Denk dat ik ze wel ga bouwe krijg ik ze misschien tog nog :D

• 4 weeks later...