spido Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Jullie mogen m44 niet zo plagen met z'n liefde voor JBL! Want 't waren in hun tijd best wel goeie speakers, hoor! (Nou ja, niet voor high fidelity natuurlijk... Maar ze konden best wel veel laag, en ook wel veel hoog... en erg hard konden ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 kermis speakers dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 Kom jongens dit topic ging over echte speakers, on topic please gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 Jbl is zo'n merk waar je een band mee krijgt. geen enkele fabrikant heeft zo'n historie en zoveel doorbraken gemaakt. zeg maar de zwarte T ford onder luidsprekers. Je typeert ze zelf erg aardig. Alleen jammer dat de concurentie verder is gegaan en JBL nog steeds T-fordjes maakt. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 nr 4 jep KWARTET Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 9 juli 2007 Report Share Posted 9 juli 2007 Om even te resumeren lijkt de SOTA een ietwat gekrompen versie van bvb een IMF of dergelijke; waar de IMF de grootte van een kleine ijskast bezit, komt de SOTA aan twee opeengestapelde nachtkastjes... voor de WAF en klein behuisden idealer waarschijnlijk... Ik denk persoonlijk dat er ondertussen toch wel betere speakers op de markt zijn gekomen. Maar zou zo een setje wel eens willen horen, vermits gratis binnengewaaid zijnde dan wel 18 tot 30.000 Hz is best wel imposant... ik hou tegenwoordig evenwel niet meer echt van complexe filters in het oor-gevoelige audio-gebied. my 2 cents mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 10 juli 2007 Author Report Share Posted 10 juli 2007 er zit wel mooi geluid in die speakers weet nie eens hoeveel watt ze zijn zal nie echt weinig zijn denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 21 juli 2007 Author Report Share Posted 21 juli 2007 thnx voor de hulp voor het vind van de bouwtekening ik heb dit er van gemaakt ik weet nie of de binnekant heelemaal goed is Sota Buitekant Sota Binnekant nu allen nog in het echt maken wil het wel probeere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 Mooi gedaan. Je bent in ieder geval wel handig met een tekenprogramma (CAD?). Beetje bijlezen op het gebied van luidsprekerbouw is misschien wel aan te raden voordat je er echt aan begint. De meeste van de units zullen niet meer te koop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 21 juli 2007 Author Report Share Posted 21 juli 2007 nee 3D's max dat jammer dat die unit nie meer nieuw tekoop zijn heb wel een andere bouw speaker in gedachte om te maken de Roger's Monitor 7,0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 je liefde ligt duidelijk bij die grote witte jongens. de onderdelen zijn heus wel te vinden. ik ben in totaal zeker 24 uur actief geweest in het zoeken naar een onderdeeltje maar als je de moeite ervoor doet zul je beloond worden. gewoon zoekn op ebay, marktplaats en in amerika zitten veel vintage verkopers net als in duitsland. ik zou een poging wagen omdat het anders blijft knagen denk ik. de rogers is trouwens ook erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juli 2007 Report Share Posted 21 juli 2007 Slecht advies. De units uit de jaren 70 zijn echt niet meer state of the art. Zelfs al zou je ze nieuw kunnen kopen (zeer kleine kans). Zo'n kast nabouwen kost je minstens een paar 100 uur houtbewerking, Lullig als het resultaat dan benedenmaats is naar huidige maatstaven. Richt je op een modern TL ontwerp. Er is genoeg te vinden op internet. bv http://www.t-linespeakers.org/projects/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 juli 2007 Report Share Posted 22 juli 2007 Slecht advies. De units uit de jaren 70 zijn echt niet meer state of the art. Zelfs al zou je ze nieuw kunnen kopen (zeer kleine kans). Zo'n kast nabouwen kost je minstens een paar 100 uur houtbewerking, Lullig als het resultaat dan benedenmaats is naar huidige maatstaven. Richt je op een modern TL ontwerp. Er is genoeg te vinden op internet. bv http://www.t-linespeakers.org/projects/index.html die units zijn over het algemeen nog wel te fixen. veelal de rolrand die rot is . reconen en je kunt weer. verder zijn er ook zat speakers die vrijwel dezelfde eigenschappen hebben en hij zal het filter ook nog moeten bouwen dus kan ie nog iets afwijken alsd dat echt nodig is. paar 100 uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 23 juli 2007 Author Report Share Posted 23 juli 2007 ja wil ze echt maken die speaker en de units zijn inderdaad wel 2de hands te vinde ga wel eerst met iets makelijkere beginen op die site staan ook wel leuke speakertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2007 Report Share Posted 23 juli 2007 gewoon ff een nieuw 5 weg filtertje ontwikkelen. Hoeveel wat zijn die spiekers eigeluk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 25 juli 2007 Author Report Share Posted 25 juli 2007 100/150 denk wel dat het RMS is ander hebben mijn sony's meer dat is al niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 100/150 denk wel dat het RMS is ander hebben mijn sony's meer dat is al niks wablief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 25 juli 2007 Author Report Share Posted 25 juli 2007 niet ? ik het fout hebben hoor weet het nie het is een beetje moeilijk leesbaar het staat Hier op Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 Ik ook weet nie gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 niet ?ik het fout hebben hoor weet het nie het is een beetje moeilijk leesbaar het staat Hier op nie leesbaar moeilijk hoor. niet voor ikke uit welke streek kom je eigenlijk. je taalgebruik is soms erg creatief. of ben je dyslectisch (bedoel ik niet als belediging) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 of ben je dyslectisch Dat zou kunnen natuurlijk. Maar zo niet, dan mag hij wel eens wat beter lopende zinnen maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorificus Posted 25 juli 2007 Author Report Share Posted 25 juli 2007 ja ben dyslectisch en dat zie ik niet als een belediging ben niet de enigste die het heeft en kom uit westfriesland Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 Je kiest niet meteen het makkelijkste ontwerp , je weet wat voor units erin moeten en /of ze nog te koop zijn , en je hebt de filterschemas , anders kom je er zonder meetapp. zeker niet uit . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 ja ben dyslectisch en dat zie ik niet als een belediging ben niet de enigste die het heeften kom uit westfriesland okay dan is dat tenminste helder. tof dat je wel gewoon hier je ding doet zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juli 2007 Report Share Posted 25 juli 2007 Hier kun je alvast 1 B139 scoren http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4029 En hier wat B110 http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4349 de tweeters is lastiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts