Jump to content

van cinch naar 1/4 inch phonojack

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

cinch14inchjack.jpg

Ik wil van mijn phonotrap (2 XLR en 2 cinch uitgangen) rechtstreeks naar de analoge ingang van de geluidskaart in de PC. De geluidskaart heeft alleen een 1/4inch phonojack als analoge ingang. Dat betekent dat de massa's van de cinch-uitgangen naar 1 punt in de phonojack gaan. Dit verpest het geluid.

Een andere oplossing is tot nu toe geweest de headphone-uitgang van de phonotrap (ook een 1/4phonojack) te verbinden met de ingang van de geluidskaart. Dat gaat probleemloos maar betekent wel dat er een extra vertserkertje tussen zit.

Ga ik van de pre-out van de voorverversterker naar de geluidskaart dan ontstaat hetzelfde probleem, dynamiekverlies, geluid wordt onpruimbaar.

Is er een manier om van cinch naar 1/4inch te gaan zonder problemen?

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb ook nog een usb EMU 404 externe geluidskaart. Dat is helemaal een drama wanneer ik van de gebalanceerde uitgangen van de phonotrap naar de XLR-ingangen van deze kaart ga. (Dat zijn trouwens een soort combi-ingangen; er past zowel een XLR stekker als een 1/4inch plug in). Dat geeft een afgrijselijke ruis en een fluittoon op de koop toe. Dat bleek helemaal voor geen meter te werken.