Sodejuu Posted 7 december 2001 Report Share Posted 7 december 2001 Hoi allemaal, Wie o wie kan mij aan wat meer info helpen van de Micromega Tempo P voorversterker. Ik heb er nu eentje staan, helaas zonder handleiding. Er zit een rear-, center- en sub-out op en een phonostage in. Blijkbaar is ie geschikt voor Dolby Pro Logic of zo.. Ziet er trouwens prachtig strak uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 december 2001 Report Share Posted 7 december 2001 Hoi, ziet d'r inderdaad wel aardig uit! Ik zal eens voor je zoeken wat ik heb! ps. hier heb je alvast wat, wel even een russisch woordenboek er bij nemen, hoor! Усилитель мощности TEMPO Amp по размерам и форме корпуса полностью повторяет другие усилители серии TEMPO. Однако на его лицевой панели отсутствуют большой индикатор и гнездо для подключения стереотелефонов. Он развивает мощность 100 Вт/8 Ом. Для совместной работы с усилителем мощности предназначен предварительный усилитель TEMPO P. Он оборудован шестью парами входных разьёмов, двумя парами разъёмов для подключения монитора, а также четырьмя парами разъёмов для встроенного модуля Dolby Pro Logic. Все применяемые разъёмы позолочены. Имеются также симметричные разъёмы типа CANON. Minium... Если вы когда-то пришли к неутешительному выводу, что не можете позволить себе купить систему фирмы Micromega, то теперь у вас появилась возможность пересмотреть его. Дело в том, что эта французская фирма приступила к выпуску новой системы Minium - вполне приличного комплекта с приемлемой ценой. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2001 Author Report Share Posted 7 december 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 december 2001 Report Share Posted 7 december 2001 Ha, Sodejuu Ik heb net al wel een test van een Micromega 1 gevonden in een HVT van 1997. Welliswaar een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2001 Author Report Share Posted 7 december 2001 Tja, 't is een begin. Ik weet dat de Tempo serie begint bij de 1. Die kun je laten upgraden naar de 2 en daarna naar de Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 Geplaatst door sodejuu: BTW. Die P is trouwens loeizwaar voor een voorversterker. ...Gezien de trafo op het plaatje van Audiopaul kan dat ook niet anders. Wat een joekel voor een voorversterker! Geen idee waarom er een dergelijk overbemeten apparaat in zit. Ik weet menige eindversterker die daar nog een puntje aan kan zuigen... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 december 2001 Author Report Share Posted 8 december 2001 Geplaatst door Michel: ...Gezien de trafo op het plaatje van Audiopaul kan dat ook niet anders. Wat een joekel voor een voorversterker! Geen idee waarom er een dergelijk overbemeten apparaat in zit. Ik weet menige eindversterker die daar nog een puntje aan kan zuigen... Groet, Michel Zoals reeds eerder gemeld is de basis, de Temp 1, een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 december 2001 Author Report Share Posted 8 december 2001 Dit vond ik ook nog op een andere russische site: Предварительный транзисторный усилитель Micromega - Tempo P Область частот: 0 Гц- 2 МГц Нелинейные гармон. искаж менее: 0,01% Выходное сопротивление: 600 Ом Выходной уровень: 10 В/ Z;) Вес: 7.5 кг. Размеры: 430 мм х 300 мм х 88 мм De laatste twee snap ik. Hij weegt 7,5 kg en is redelijk groot. De rest is gokwerk. Regel 1: Frekwentiebereik: 0Hz - 2MHz Regel 2: Vervorming: 0,01% Regel 3: Uitgangsimp.: 600ohm Regel 4: ??? Regel 5: Ingangsimp: 50kohm bij 1kHz klopt dit een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 vast wel, 't lijkt logisch... ik kan ook geen sjokolaa maken van die vierde regel, maar als je ziet dat in regel 5 die 1 B/ voor 1 kHz lijkt te staan, zou je zegen dat die 10 B/ voor 10 kHz staat, en dan zie ik ook dat 'kleiner dan' teken, met daarachter 0.1 Ohm(?) (zou je denken). Geen idee wat het inhoud, misschien weet een ander forumlid het (misschien iets van vervormingsfactor ofzo, dat zou die 0,01% ook kunnen zijn in regel 2) misschien dat dit helpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 De uitgangsimpedantie van 600 ohm lijkt me een beetje fors, meestal ligt die op waarden van p.s. in de Homestudio van okt. 1994 heb ik nog een test gevonden van de Micromega Stage 1,2 en 3 + h Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 Uit de folder van Micromega (1996): "Concept Tempo P: Het hoogwaardige hart van ieder hoogwaardig hifisysteem is de Concept Tempo P. Deze opmerkelijke voorversterker is voorzien van zeven ingangen (waaronder een volledig gebalanceerde XLR-ingang), dubbele stereo-uitgang en een klasse A uitgangsgedeelte. Dezelfde netvoeding als gebruikt wordt in de (ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 Nou, dan weten we nu in ieder geval wat die vierde regel is.....de uitgangsspanning! En zo leren we ook nog eens Russisch op het HEAR-forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 december 2001 Author Report Share Posted 9 december 2001 Kijk, hier hebben we nog iets aan . Ik wist wel dat ik er via dit forum uit zou komen . Bedankt voor de info, het zal nog een aardige battle worden tussen m'n AVM en de Micromega Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Sodejuu, zit er ook een gebalanceerde uitgang op de Micromega? Ik hoor veel verschillende meningen over het aansturen van de Bryston. Het ene bericht zegt dat cinch beter is en in het andere bericht staat dat gebalanceerd beter voldoet. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn. Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 december 2001 Author Report Share Posted 9 december 2001 Geplaatst door richard:Sodejuu, zit er ook een gebalanceerde uitgang op de Micromega? Ik hoor veel verschillende meningen over het aansturen van de Bryston. Het ene bericht zegt dat cinch beter is en in het andere bericht staat dat gebalanceerd beter voldoet. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn. Groeten, Richard Nee, niet dus. Op de AVM wel (zelfs 2 keer). De Bryston is nu asymetrisch aangesloten. Volgens het schema is dat ook de meest direkte weg. Ondanks de dubbelmono opbouw zit er wel een XLR-RCA omzetter in de Bryston, dus lijkt cinch de betere manier. Ik heb ook geen goeie XLR-interlink om het te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 december 2001 Report Share Posted 10 december 2001 Vertaling ! De versterker TempAmp qua afmetingen en vorm volledig herhaald van de andere tempo versterkers. Maar op z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 december 2001 Author Report Share Posted 10 december 2001 Hoi Haudio, Bedankt voor de vertaling. Was dus echt Russisch Ken jij trouwens deze voortrap? Er zit een MC-phonotrap in rondom een paar LT1117. Ik denk niet dat die ' haalt bij de Transrotor Wil je m'n bedankje ook doorgeven aan Irina? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2001 Report Share Posted 10 december 2001 Bestaat Micromega nou eigenlijk nog? Nee, toch? Op zich was het upgrade-concept best aardig, maar vooral bij de Stage (cd-speler) had ik wel m'n twijfels. De stapjes waren best klein (ca. F250,- per upgrade), zodat je beter gelijk de Stage 3 kon kopen! Mooie vertaling trouwens, nu weten we waar we terecht kunnen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts