WanFie Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Nautilussen zijn volgens mij (zeer dure) luidsprekers van B&W (Bowers & Wilkins). de Nautilus en een Super-Audio-Compact-Disc(SACD)-speler is een "nieuwtje" wat alweer mislukt is (wat mij wel weer spijt want het kon mij wel overtuigen - in stereo dan) Ik hoop dat het de juiste info is. At your service. Volgens mij wist gr hj dat ook al wel.. (Lastig die halve quotes... zo wordt alles uit z'n verband getrokken...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Toch benaderden een aantal mijn vraag serieus ,ook wel leuk om te lezen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Toch benaderden een aantal mijn vraag serieus ,ook wel leuk om te lezen gr hj Toch geweldig hoe je het cynisme weet te missen............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Jouw cynisme mis ik niet hoor ,wees maar niet ongerust. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Moet ik het wel dwaas of dwars in beeld brengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Loopt lekker dit draadje gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 antwoord op de topic vraag is NEE. zo klaar................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 Als tegen antwoord, m44, JA. Maarrrr en die komt altijd. Wat wil je uitgeven. Ik denk zeker dat je voor 70000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2007 Report Share Posted 10 juli 2007 ........als je gaat vragen of high end betaalbaar is. Ja, het kan allemaal voor een mooie prijs........ Gelukkig is er tussen high-end - als het om de prestaties gaat - en high-priced vaak een wereld van verschil......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Op het moment dat iets betaalbaar is, is het voor sommigen geen high end meer. Dat staat los van of het over audio of iets anders gaat. Dus zie je altijd idiote producten en prijzen voor de rijke, deels de weg kwijt zijnde koper. High End en 'kwaliteit' staan vaak gewoon te los van elkaar om ze op een zinnige manier met elkaar in verband te brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Hier staat een aardig stuk van Armand van Ommeren, dat volgens mij nog weinig of niets in kracht heeft verloren. http://www.audio-muziek.nl/audiotechniek/hoogeinde.htm Voor iedereen die om e.e.a. redenen niet zoveel geld uit kan geven heb ik een tip. Wordt handig! Voor een paar K stel je samen of maak je een set waar heel veel muziek uit komt. En zeg zeg zelf... lijkt het je niet heerlijk? als je niet of bijna niet meer afhankelijk bent van welke leverancier dan ook.... Dan maar geen glimmende knopjes, linksdraaiende schokdempers of interlinks met allerlei frutsels....tjongejonge jonge wat zijn jullie gek zeg en dan nog dom leuteren over taalgebruik Wordt eens wakker! Het geluid van een goed live optreden, daar kan niets tegen op. High-end? = slechts een droom ..... meestal wel een leuke maar kennelijk voor de topicstarter een nachtmerrie Sterkte, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Zolang ieder zijn eigen beeld heeft bij wat high end is heeft ieder discussie hierover geen enkele zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Ik denk dat het beeld over wat nu High-end zou moeten zijn wel redelijk helder is, in het algemeen wordt zeker gedacht aan een goede weergave, de fout die vaak wordt gemaakt is dat hieraan een hoge prijs wordt gekoppeld, marketing werkt egt wel.................. Ook worden deze zaken vaak omgedraaid, duur moet wel high-end zijn, dit is een gelijke stelling als : een koe is een beest met vier poten.............etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Zolang ieder zijn eigen beeld heeft bij wat high end is heeft ieder discussie hierover geen enkele zin. Precies. In mijn beleving staat High End voor onbetaalbaar. Erger nog, het staat voor sets zonder toegevoegde waarde voor hun belachelijke prijskaartje. Op de vraag "Is High End nog betaalbaar" zal ik altijd "Nee" antwoorden. High End winkels zijn er ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 wat mij betreft is high end "top of the bill" dus het beste van het beste en dat is altijd duur en dan wel zo duur dat de verhoudingen compleet zoek zijn. een bak met wat electronica daarin van 100.000 euro is natuurlijk echt belachelijk. ik vind dat bij high end de kostprijs en productie kosten te bver uit elkaar liggen. uiteraard zit er een weloverwogen gedachte achter van ongetwijfeld een briljant persoon maar dan nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 high end is voor mij alles wat ik niet kan betalen....en wat ik wel wil betalen is heel weinig...maar weer afhankelijk van wat ik kan betalen... groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Zolang ieder zijn eigen beeld heeft bij wat high end is heeft ieder discussie hierover geen enkele zin. Precies. In mijn beleving staat High End voor onbetaalbaar. Erger nog, het staat voor sets zonder toegevoegde waarde voor hun belachelijke prijskaartje. Op de vraag "Is High End nog betaalbaar" zal ik altijd "Nee" antwoorden. High End winkels zijn er ook. In mijn beleving zijn mijn diffusers high end en nog betaalbaar ook High end is voor mij dus geralateerd aan een goede geluidskwaliteit (als het om audio gaat). Teveel betalen voor iets is geen high end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Tja wat is de definitie van Highend. Ik vind, en ik zeg IK, vind dus dat ik een highend set heb. Nou niet allemaal gaan lachen. Setjes van 70.000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morris2 Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 wat een bedragen zeg ppffffff . ik kocht pas een sansui versterker voor 50 euro op marktplaats aux 201i klinkt super op m,n infinity,s dus voor mij is dit kik voor weinig een toppie geluid ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 in dit kader: http://www.positive-feedback.com/Issue32/asc.htm enjoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 Als je een aparte luisterruimte hebt ja, dan kan ik zeggen ok. Maar zoals met mij vele anderen die het toch gewoon met de woonkamer moeten doen. Mijn vrouw had al geen moeite met mijn keuze voor de matrix 801 ipv de 802. Maar ik denk niet dat ik het op de spits moet drijven haha. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 ik ben hier klaar voor 1400 euro rond. alles 2e hands en nieuwprijs zal rond de 9000 euro zijn geweest. dus wellicht toch betaalbare high end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 ik ben hier klaar voor 1400 euro rond.alles 2e hands en nieuwprijs zal rond de 9000 euro zijn geweest. dus wellicht toch betaalbare high end. Dat is inderdaad de meest simpele manier om een goede kwaliteit te krijgen. Kijk tweedehands rond, na 2 jaar zijn de meeste componenten al voor de helft verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 11 juli 2007 Report Share Posted 11 juli 2007 High end; speakers van 2 meter hoog, das een hoog eind! Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 Hello, Een tweedehands Esl quad speakers met een goeie versterker is zeker betaalbaar. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts