andromedaaudiodesign Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 Wanneer is iets high end ? Wat is daar de definitie van ? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/High_end_audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 High-end audio is a term used to describe equipment that is purported by the manufacturers to be the best, regardless of the price. Dit betekent, zoals ik het lees tenminste, dat het produkten zijn die door een aantal fabrikanten worden aangeduid als zijnde het beste wat er is , ongeacht de prijs . Dit betekent in mijn visie dat als een fabrikant bijv versterkers maakt ,er maar 1 versterker het predikaat high end mee kan krijgen , " there can be only one" gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juli 2007 Report Share Posted 12 juli 2007 Geld of duur zegt niet alles, mijn allesspeler kostte maar 400euro + 150euro aan extra onderdelen. Hij speelt zeker zo mooi als mijn TD-2001 + Benz Ace + riaa. Voor mij dus High-end en ja er is maar 1 exemplaar op de hele wereld Zou dat het zijn? Nee toch niet, High-end is voor mij elke dag blij zijn met..... wat dan ook....Rekenmaar dat ik dat ben, ook die Thorens is geweldig. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Duur is geen garantie voor goed klinken, daar mag je zeker van zijn. Vooral omdat het dikwijls de combinatie is die doorslaggevend is voor een mooie klank. Mijn mening : speakers + versterker bepalen het grootste deel van de "sound". De bronnen kunnen wat minder high endy zijn. Ik vind het soms grappig hoe sommige mensen jarenlang vergelijken en kopen (cd-spelers, elementen, kabels, etc...), terwijl ze op hetzelfde paartje mini-luidsprekertjes blijven luisteren. Als je echt grote stappen wil zetten : verander van speakers en versterker ! dit is grote onzin.een versterker / speakers kunnen je geluid nooit beter maken dan dat de bron is,al heb je nog zn dure set, als je bron slecht is zal ook alles door het systeem heen slecht blijven. een set is zo goed als z'n zwakste schakel, dus een raar verhaal dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Duur is geen garantie voor goed klinken, daar mag je zeker van zijn. Vooral omdat het dikwijls de combinatie is die doorslaggevend is voor een mooie klank. Mijn mening : speakers + versterker bepalen het grootste deel van de "sound". De bronnen kunnen wat minder high endy zijn. Ik vind het soms grappig hoe sommige mensen jarenlang vergelijken en kopen (cd-spelers, elementen, kabels, etc...), terwijl ze op hetzelfde paartje mini-luidsprekertjes blijven luisteren. Als je echt grote stappen wil zetten : verander van speakers en versterker ! dit is grote onzin.een versterker / speakers kunnen je geluid nooit beter maken dan dat de bron is,al heb je nog zn dure set, als je bron slecht is zal ook alles door het systeem heen slecht blijven. een set is zo goed als z'n zwakste schakel, dus een raar verhaal dit Alleen de bron (cd-speler/dvd-speler) is al snel heel er goed, in vergelijking met speakers en vooral ook de akoestiek. Bij platenspelers ligt dat iets anders denk ik... Als je met 'bron' de cd of dvd zelf bedoelt, dan kun je daar natuurlijk weinig aan doen. Die heb je te nemen zoals ze te koop zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Tsja.... als nieuw, ongeveer 1 jaar oud kleur maple, uit niet rokerskamer eventueel te beluisteren gaat weg wegens upgraid naar high and luidsprekers (van marktplaats) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 70K voor de hele set? Das n koopje. Hiermee betaal je dat al voor 1 bron http://www.hifi.nl/nieuws/38829/dCS_introd..._Scarlatti.html Nu vraag ik me toch af, die Sony alleseter van 70 euro.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 ...zal waarschijnlijk eerder tekenen van slijtage laten merken Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Echt betaalbare highend is er wel trouwens. Denk maar aan een setje Hypex versterkers, een fatsoenlijke cd-speler en een paar mooie monitor speakers. Al met al kun je met minder dan eur. 2.000,- goed concurreren met die Rhapsody set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Als je doof bent wel gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Als je doof bent wel gr hj Als je statusgevoelig bent niet inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Ja en iedere fabrikant die dure spullen maakt is gek en een oplichter , en iedere klant een domme statusgevoelige sukkel. Even serieus , je denkt toch niet dat een fabrikant een CD SACD systeem op de markt brengt van 70000 euro , wat net zo klinkt als een sony van 70 euro en dan nog verwacht dat men het koopt. Een aantal mensen hear heeft geen enkel respect geloof ik voor zowel fabrikant als koper van de duurdere high end spullen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Als je doof bent wel gr hj Als je statusgevoelig bent niet inderdaad... Ben je wel eens bij rhapsody(more music) geweest en daar een dure set beluisterd? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Er leidden meerdere wegen naar Rome. Ik wil echt de mensen niet in de hoek zetten die veel, heel veel geld hebben betaald voor hun dure sets en al evenmin wil ik de fabrikanten ervan in de hoek zetten. Echter niet alles wordt maar beter naar mate het duurder wordt. Het moet maar net je smaak zijn. Als ik dagelijks naar het uitgewrongen Spectral / Avalon geluid moest luisteren dan schoof ik niet veel CD's meer in het laatje. Voor een ander is datzelfde geluid neutraal en dynamisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Er leidden meerdere wegen naar Rome. Ik wil echt de mensen niet in de hoek zetten die veel, heel veel geld hebben betaald voor hun dure sets en al evenmin wil ik de fabrikanten ervan in de hoek zetten. Echter niet alles wordt maar beter naar mate het duurder wordt. Het moet maar net je smaak zijn. Als ik dagelijks naar het uitgewrongen Spectral / Avalon geluid moest luisteren dan schoof ik niet veel CD's meer in het laatje. Voor een ander is datzelfde geluid neutraal en dynamisch. Smaken verschillen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Als je doof bent wel gr hj Als je statusgevoelig bent niet inderdaad... Ben je wel eens bij rhapsody(more music) geweest en daar een dure set beluisterd? gr hj Nee, ik woon niet zo in de buurt geloof ik. Maar ook bij winkels in de buurt kom ik alleen als ik wat wil hebben. Ik heb wel eens een dure set gehoord (ok, niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 [...]Even serieus , je denkt toch niet dat een fabrikant een CD SACD systeem op de markt brengt van 70000 euro , wat net zo klinkt als een sony van 70 euro en dan nog verwacht dat men het koopt. [...] Ik draai het graag om: een fabrikant die een 70k kostende (sa)cd speler op de markt brengt, neem ik niet serieus. En ik moet me inhouden om daar niet allerlei flauwe grapjes over te maken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 High end is een niche markt , wordt in verhouding tot andere consumenten elektronica weinig verkocht , dat maakt het duur , het kan niet en masse geproduceerd worden . De elektronica die erin zit, zal niet misschien extreem duur zijn , maar die schakeling moet toch ontworpen worden , dat kost veel geld terwijl ze weten dat er maar weinig exemplaren verkocht gaan worden , dat VRDS NEO loopwerk heb je dat wel eens bekeken , dat kopen ze in bij TEAC , de winkel marge komt er dan nog eens bij, en dan wordt een "high end " product al snel veel geld. De mensen mogen blij zijn vind ik dat er uberhaupt nog bedrijven zijn die willen investeren in optimalisatie van weergave, met veel van die bedrijven gaat het niet zo goed hoor , vandaar dat ze vaak worden opgeslokt door de grote jongens Je denkt toch niet dat een high end firma er in zit voor het geld , dan kan je beter een andere business zoeken, meestal is het ontstaan uit liefhebberij. Voor DCS is studioapparatuur ook de hoofdmoot als ik het goed heb gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 De mensen mogen blij zijn vind ik dat er uberhaupt nog bedrijven zijn die willen investeren in optimalisatie van hun winst, met veel van die bedrijven gaat het erg goed hoor , vandaar dat ze vaak worden opgeslokt door de grote jongens Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Leuk verhaal AAD, zo'n antwoord zou ik ook verwachten van een commercieel directeur van een High End bedrijf. Laatst stond ik bij een bedrijfje voor de deur. Een ontwerper uit de wereldtop op de loonlijst, een klein, anoniem pand, een handvol medewerkers, High End versterkers voor minder dan E 80,-. Alsjeblieft... Anderen maken andere keuzes, zoals gezegd, meerdere wegen leidden naar Rome. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 De mensen mogen blij zijn vind ik dat er uberhaupt nog bedrijven zijn die willen investeren in optimalisatie van hun winst, met veel van die bedrijven gaat het erg goed hoor , vandaar dat ze vaak worden opgeslokt door de grote jongens Dat staat zo niet in mijn verhaal , je zit mijn verhaal te verdraaien in je quote ,ha ha wat lollig ,is dat alleswat je kon verzinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 High end is een niche markt , wordt in verhouding tot andere consumenten elektronica weinig verkocht , dat maakt het duur , het kan niet en masse geproduceerd worden .De elektronica die erin zit, zal niet misschien extreem duur zijn , maar die schakeling moet toch ontworpen worden , dat kost veel geld terwijl ze weten dat er maar weinig exemplaren verkocht gaan worden , dat VRDS NEO loopwerk heb je dat wel eens bekeken , dat kopen ze in bij TEAC , de winkel marge komt er dan nog eens bij, en dan wordt een "high end " product al snel veel geld. Ik werk bij een bedrijf dat enkel installaties bouwt op specificatie. Zit dus geen enkele serieproductie bij, laat staan massa productie. Ik weet dat dat duur is, maar ik denk dat de verkopers bij ons schrikken van een cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Ik zou dat zo niet durven zeggen zonder eerst cijfers te hebben bekeken. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts