Jump to content

Highend nog betaalbaar?

joerick
 Share

Recommended Posts

Guest Micheln
Joerick,

Ik denk dat je positieve ervaringen inderdaad voor een groot deel worden veroorzaakt doordat de akoestiek tijdens de demo veel beter was dan bij je thuis (alhoewel de grote demoruimte bij Rhapsody vooral goed is doordat hij groot is; met akoestische optimalisatie zou er nog veel meer uit te halen zijn). Akoestiek bepaald gewoon voor 80% het resultaat, gevolgd door speakers en dan pas de rest van de set.

Als ik jou was zou ik wel eens proberen de MIT bekabeling te vervangen door een gewoon goed stuk koperkabel. Ik heb nooit echt grote verschillen gehoord tussen verschillende kabels maar door de spoelen/condensatoren die MIT in zijn kastjes gebruikt heb ik een aantal keren (zowel interlinks als speakerkabels) wel en verschil gehoord met een normaal goed stuk draad, en dat verschil pakte nu niet echt gunstig uit voor de MIT. Overigens denk ik dat het bij Rhapsody ook nog beter zou kunnen klinken met gewone bekabeling (maar misschien hebben de heel dure MIT Oracle kabels juist wel bijna niets in die kastjes zitten en klinken ze daarom toch goed!).

MIT en Transparent zijn ook geen kabels die je zomaar met elke versterker en bron moet en kan gebruiken. Dit is speciaal voor Spectral ontwikkeld, daarom klinkt Spectral zo goed met MIT en/of Transparent kabels en doen die kabels het in een normale set niet echt lekker. Alleen als je versterker en bron net zo breedbandig zijn als Spectral klinkt het met MIT en Transparent goed.

Gebruik je geen MIT of Transparent met Spectral apparatuur dan is de kans heel erg groot dat het voor geen kante klinkt, schreeuwerig zelfs, en dat je apparaten binnen de kortste keren de geest geven.

Mvg. Micheln

Micheln,

Voor zover ik weet heeft MIT voor Spectral en andere breedbandigen een speciale lijn.

De standaard MIT' s zijn overal voor te gebruiken.

MITs de sound je aanstaat.

Groet,

Leobus

Joerick,

Ik denk dat je positieve ervaringen inderdaad voor een groot deel worden veroorzaakt doordat de akoestiek tijdens de demo veel beter was dan bij je thuis (alhoewel de grote demoruimte bij Rhapsody vooral goed is doordat hij groot is; met akoestische optimalisatie zou er nog veel meer uit te halen zijn). Akoestiek bepaald gewoon voor 80% het resultaat, gevolgd door speakers en dan pas de rest van de set.

Als ik jou was zou ik wel eens proberen de MIT bekabeling te vervangen door een gewoon goed stuk koperkabel. Ik heb nooit echt grote verschillen gehoord tussen verschillende kabels maar door de spoelen/condensatoren die MIT in zijn kastjes gebruikt heb ik een aantal keren (zowel interlinks als speakerkabels) wel en verschil gehoord met een normaal goed stuk draad, en dat verschil pakte nu niet echt gunstig uit voor de MIT. Overigens denk ik dat het bij Rhapsody ook nog beter zou kunnen klinken met gewone bekabeling (maar misschien hebben de heel dure MIT Oracle kabels juist wel bijna niets in die kastjes zitten en klinken ze daarom toch goed!).

MIT en Transparent zijn ook geen kabels die je zomaar met elke versterker en bron moet en kan gebruiken. Dit is speciaal voor Spectral ontwikkeld, daarom klinkt Spectral zo goed met MIT en/of Transparent kabels en doen die kabels het in een normale set niet echt lekker. Alleen als je versterker en bron net zo breedbandig zijn als Spectral klinkt het met MIT en Transparent goed.

Gebruik je geen MIT of Transparent met Spectral apparatuur dan is de kans heel erg groot dat het voor geen kante klinkt, schreeuwerig zelfs, en dat je apparaten binnen de kortste keren de geest geven.

Mvg. Micheln

Mij is het een keer overkomen dat mijn versterker ( niet spectral natuurlijk :D )spontaan de kamer de uitwandelde zodra ik over over MIT begon, ik heb hem aan de ketting moeten legggen en daarna snel de kabel gemonteerd :D

uiteindelijk is ie ontploft toen ik het woord transparent liet vallen :D

gr :( hj :D

High-end hoeft in mijn optiek niets met 'duur'of heel veel geld van doen.

High-end is wat jezelf high end noemt. Het is maar welke waarde je eraan geeft voor jezelf.

Mijn installatie is dus voor mij High-end,maar wellicht voor een ander weer niet.

Dus is het voor mij altijd betaalbaar. :P

Edited by audiofreak

Joerick,

Mvg. Micheln

Dus eerst bouw je een versterker die heel breedbandig is, en daarna sluit je er een laagdoorlaatfilter (=MIT-kabel) op aan, zodat een en ander weer smalbandiger wordt? High End-logica? :blink:

Ja die MIT SPECTRAL combinatie begint bij mij ook steeds meer vraagtekens op te roepen, net zoiets als het feit dat een tweeter tegenwoordig "moet "doorlopen tot 40 khz of nog meer , de diamantentweeter(100 khz) bijv en dan ook tegelijkertijd roepen dat wadia topcdspelers zijn , die wadias hebben bij 20 khz al een 3 db roll off , en bij 22 khz misschien al wel 10 db.

Ik geloof persoonlijk niet zo dat het ultrasone (veel) invloed heeft.

Het zou wel interessant zijn als een universiteit daar eens onderzoek naar zou doen .

PS Ik heb ook niet het gevoel dat ik iets mis bij die wadia van mij.

gr :( hj :D