Jump to content

Weet iemand wat ik bedoel met die beleving ?

caramba65
 Share

Recommended Posts

Hallo lezers,

Al lang geleden heb ik een set gehoord die bestond uit twee buizen mono's van Audio Innovations (slechts enkele watt's klasse A, geen EL 34's) in combinatie met Ensemble luidsprekertjes, als ik mij niet vergis de PA1.....(reference ?????)

That sound blew me off my socks....., ik had nog nooit iets dergelijks gehoord, zo muzikaal, ritmisch zo perfect, neutraal en toch swingend, en een hele mooie 3D soundstage, kortom echt iets heel anders.

Het typische was dat ik op die set het laag niet eens miste, het geluid greep mij terplekke en liet mij niet meer los..... Helaas was toen die set heel ver buiten het budget, maar is nu waarschijnlijk helaas al gedateerd. Audio innovations schijnt failliet te zijn, en de creator van de Potzes Gorlich luidsprekerunits (hoop dat ik het goed gespeld heb op de umaut na) die Ensemble gebruikt voor mid-laag schijnt er ook mee opgehouden te zijn.

Heeft iemand zoiets dergelijks ooit gehoort, of kan een goede inschatting maken wat dergelijke componenten samen kunnen presteren, en weet dus waar ik over praat, (buiten het feit dat muziek emotie is en een persoonlijke voorkeur is en bla bla.....) in welke richting zou ik dan moeten zoeken. Ik bedoel dus tweedehands componenten die enigsinds betaalbaar zijn en een soortgelijke match zouden kunnen vormen, maar ook van deze tijd zijn.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie's/ervaringen.

M.v.g.

Roland

• 4 weeks later...

Hoi,

Ik denk dat je de Audio Innovations 500 bedoelt en dan in triode geschakeld. Bij www.audiomagic.nl weten ze er alles van. De Jong Systems heeft ze destijds hier op de markt gebracht.

Ik heb er zelf ook een maar dan compleet gemodificeerd met een aparte Border Patrol voeding. Het klinkt inderdaad hemels. Doch wel met hoogrendement speakers.

Groet,

Mark