Jump to content

Brom in draaitafel

Henk&audio
 Share

Recommended Posts

Kort geleden heb ik m'n draaitafel weer eens van de zolder gehaald. Een geweldige ervaring om dat oude vinyl wwer eens te horen op goede apparatuur. Nu merk ik dat wanneer de TV aanstaat op de een of andere manier een brom binnenkomt. Het gaat om een Braun PDS550 platenspeler met een Shure V15 element. Hebben jullie enig idee hoe dit vermeden kan worden (en ja, het idee om de TV uit te zetten heb ik zelf al bedacht). Kan het bijvoorbeeld iets te maken hebben met het aarden van de platenspeler, soort interlink, etc?

groeten

Hoi Henk,

Een brom kan verschillende oorzaken hebben. Heb jij je platenspeler in de buurt van de TV staan? Zo ja, kan de hoogspanning van de beeldbuis de boosdoener zijn. Dit zou misschien met een ferrietkraal om de interlink van je platenspeler verholpen kunnen worden, maar dat weet ik niet zeker.

Vraagje: Waarom heb je de TV aanstaan als je muziek aan het luisteren bent? confused.gif;)

Sodejuu :P , die dit ook regelmatig doet.

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Henk,

Een brom kan verschillende oorzaken hebben. Heb jij je platenspeler in de buurt van de TV staan? Zo ja, kan de hoogspanning van de beeldbuis de boosdoener zijn. Dit zou misschien met een ferrietkraal om de interlink van je platenspeler verholpen kunnen worden, maar dat weet ik niet zeker.

Vraagje: Waarom heb je de TV aanstaan als je muziek aan het luisteren bent?    confused.gif     ;)

Sodejuu    :P , die dit ook regelmatig doet.

Foei :D:D:P;);)

• 2 weeks later...
Geplaatst door Henk&audio:

Kort geleden heb ik m'n draaitafel weer eens van de zolder gehaald. Een geweldige ervaring om dat oude vinyl wwer eens te horen op goede apparatuur. Nu merk ik dat wanneer de TV aanstaat op de een of andere manier een brom binnenkomt. Het gaat om een Braun PDS550 platenspeler met een Shure V15 element. Hebben jullie enig idee hoe dit vermeden kan worden (en ja, het idee om de TV uit te zetten heb ik zelf al bedacht). Kan het bijvoorbeeld iets te maken hebben met het aarden van de platenspeler, soort interlink, etc?

groeten

Henk&audio,

CD(igitaal) speler kopen. Weg brom, weg ruis....

GEINTJE!!!!....voor de intimie :D

Merry

X-Mies, met een kerstgrapje ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Henk&audio,

CD(igitaal) speler kopen. Weg brom, weg ruis, weg muziek!!    :D    :D

GEINTJE!!!!....voor de intimie     :D    :D

BTW Audiopaul,

Duur zo'n Sphinx Project 32?, als er geen muziek uit komt? Zondegeld. Niet voor niks dan dat ze opgeheven zijn. ;)

Mies :P