Jump to content

Een genezen audiofiel?

Guest Rein!
 Share

Recommended Posts

Guest Rein!

Ik kwam de volgende opmerking van een forumlid tegen: "verder ben ik een genezen audiofiel"

Dat is ook nog altijd mijn ambitie, volledig genezen, maar het genezingsproces gaat met pieken en dalen, zal ik maar zeggen. ;)

Hebben jullie ook nog een beetje ambitie in die richting, of bevalt deze aandoening wel? :)

Ik kwam de volgende opmerking van een forumlid tegen: "verder ben ik een genezen audiofiel"

Dat is ook nog altijd mijn ambitie, volledig genezen, maar het genezingsproces gaat met pieken en dalen, zal ik maar zeggen. ;)

Hebben jullie ook nog een beetje ambitie in die richting, of bevalt deze aandoening wel? :)

Mmm, nee, deze aandoening bevalt niet echt :( Ik wil toch steeds weer meer, ik kom er achter dat ik nog zoveel verbeterpunten heb en dat dat nog "even" niet te realiseren is.... Maar goed, je kan beter wat te wensen hebben dan dat je denkt "is dit het nu, is dit het wat ik gezocht heb?".... Aan de andere kant, genezen wil ik ook weer niet ;)

het is meer een verslaving dan een ziekte. de vraag is of hij "cold turkey"is gegaan met een schneidersetje.

Guest tubejack

Een genezen audiofiel?

Is dat, dan te genezen dan? :P:D:lol:

"audiofiel" staat bij mij niet synoniem voor "enge ziekte of gevaarlijk" o.i.d.

M.i. zijn audofielen vredelievende mensen, tja sommige zijn fanatiek met audio...

Maar dat zijn andere weer, met auto's, boten of god mag weten wat.

Dus je hebt m.i. ook auto-fielen, motoro-fielen, tuin-ofielen etc....

Een mens heeft toch een hobby nodig? da's toch veel beter dan met je ega

"hangen op de bank" laten we het daar eens over hebben! half Nederland

zucht onder de obesitas....

Dat sommige "doorslaan" in hun hobby tja..... daarom heb ik ook meerdere hobby's :)

Verder voel ik me niet ziek, integendeel!

Ik ben elke dag blij, dat ik zo'n leuke hobby heb.... dus voor mij is audiofiel iets om trots op te zijn!,

Jack

Grappig..sinds een ruim jaar ben ik- denk ik - ook wel 'genezen'. Ik heb door mijn huidige luidsprekers eigenlijk geen wensen meer op apparatuurgebied en heb afgelopen jaar vooral veel muziek gekocht en geniet daar van.

Het 'audiofiele'had ik vooral omdat ik gehinderd werd in het genieten van de muziek en daardoor constant heb gewisseld van -met name- luidsprekers.

Nu ben ik tevreden.... :D

Genezen impliceert dat je ziek bent of ben geweest; is dat hoe sommige "audiofielen" hun eigen hobby beschouwen, als een ziekte? :D

Ik ben vooral een treveden muziekliefhebber, ik besef sinds enige tijd dat m'n set niet meer de belangrijkste beperkende factor is. De akoestiek bij mij thuis is 't wel of de kwalititeit van sommige software(CDs of DVDs in m'n geval). Het is voor mij dus zinloos om te blijven zoeken naar een betere CD speler of naar grotere krachtiger versterker enz.

En dat doe ik dus ook niet meer :)

Ja genezen ben ik ook wel, ik ben zeer tevreden dat ik een degelijk inzicht in de reproductie van muziek heb met mijn huidige set, die ondanks de prijsstelling, op een zeer hoog (leuk) niveau speelt!

Alleen heb ik nogal eens last van experimenteritis: dan ga ik (zilver)kabels vlechten, dempers plaatsen, soundboards en turntable-mats maken, elementen fijn-afstellen... :unsure::rolleyes::lol:

En iedere keer luisteren natuurlijk! :D

Ik beaam dan ook de stellingen van Groene Leeuw :D

mvg RastaPhil

PS: Ik heb w

Beste TubeJack

Volgens mij gaan een audio hobby en obesitas geweldig goed samen,ik ben er zelf het levende bewijs van.

Je weet wel,biertjes drinken en muziek luisteren gaan heel goed samen.

Je troetelt mijn T12 toch wel goed h

Guest tubejack
Beste TubeJack

Volgens mij gaan een audio hobby en obesitas geweldig goed samen,ik ben er zelf het levende bewijs van.

Je weet wel,biertjes drinken en muziek luisteren gaan heel goed samen.

Je troetelt mijn T12 toch wel goed h

Maar dat zijn andere weer, met auto's, boten of god mag weten wat.

Dus je hebt m.i. ook auto-fielen, motoro-fielen, tuin-ofielen etc....

Een mens heeft toch een hobby nodig? da's toch veel beter dan met je ega

"hangen op de bank" laten we het daar eens over hebben!

Dat sommige "doorslaan" in hun hobby tja..... daarom heb ik ook meerdere hobby's :)

Jack

je vergeet de ######, valt dat ook onder de hobby's :lol:

en ik weet niet wat jij doet terwijl je muziek luistert maar ik hang dan onderuit in een stoel ;)

als je wil doorslaan in een hobby zou ik gaan honkballen.........

(sorry ik ben in een flauwe bui) :ph34r:

Guest tubejack
je vergeet de ######, valt dat ook onder de hobby's :lol:

Ieder zo zijn hobby zou ik zeggen :) Ik vergeet er vast meer....de mooiste die ik ooit

verzonnen heb is meet-o-fiel...

en ik weet niet wat jij doet terwijl je muziek luistert maar ik hang dan onderuit in een stoel ;)

Wisselend, meestal werk ik ergens in de kamer een stapel leesvoer door.

Regelmatig klinkt het dermate goed, dat je alleen maar zittend op de bank kunt luisteren.

Verder hang ik ook wel eens, als ik moe ben. <_<

als je wil "doorslaan" in een hobby zou ik gaan honkballen.........

Je vingers in het stopcontact steken ....kan ook, wil je meer effect dan heb

ik nog wel een leuk hoogspanningtrafotje staan :lol:

(sorry ik ben in een flauwe bui) :ph34r:

Geeft niet, maar on-topic dat audiofielen per definitie "ziek" zijn vind ik onzin en stigmatiserend.

Ga zo 1,5uur hardlopen... en daarna hangen op de bank :P

Jack

1,5 uur hardlopen!!

het was leuk je gekend te hebben :(

Guest tubejack
1,5 uur hardlopen!!

Net terug, we hebben 18km gelopen, best pittig maar zeker voor iedereen haalbaar.

Stelt eigenlijk nog niks voor, zeker nog niet "fiel" <_<,

Tijd voor wat audiofiels,

Jack

als je wil "doorslaan" in een hobby zou ik gaan honkballen.........

Je vingers in het stopcontact steken ....kan ook, wil je meer effect dan heb

ik nog wel een leuk hoogspanningtrafotje staan :lol:

Rechtstreeks je vingers in het stopcontact doet waarschijnlijk meer. Een hoge spanning alleen zegt ook niet alles...

Ps. jij was toch aan het trainen voor de marathon? Met die 18km in 1,5 uur loop je toch al 12 km/h. Een maraton duurt dan dus 3,5 uur. Ik denk niet dat er zo heel veel zijn die je dat nadoen hoor...

Ps. jij was toch aan het trainen voor de marathon? Met die 18km in 1,5 uur loop je toch al 12 km/h. Een maraton duurt dan dus 3,5 uur. Ik denk niet dat er zo heel veel zijn die je dat nadoen hoor...

Helaas getuigt jouw rekensommetje van een kinderlijke na

1,5 uur hardlopen!!

Net terug, we hebben 18km gelopen, best pittig maar zeker voor iedereen haalbaar.

Jack

het zou voor mij het equivalent zijn van een zelfmoordpoging :o

1,5 uur hardlopen!!

Jack

het zou voor mij het equivalent zijn van een zelfmoordpoging :o

Je hoeft niet meteen het wereldrecord te verbeteren hoor ;)

Guest tubejack
Ik bedoelde ook meer te zeggen: "als je dat de hele marathon volhoudt, dan doe je er 3,5 uur over." Als reactie op zijn opmerking 'stelt eigenlijk nog niks voor'...

Hoi Ruud en Henrie,

En een hele marathon met 12km per uur lopen, kan ik als beginner, rustig schudden :D

Als ik hem probleemloos kan uitlopen ben ik dik tevreden :)

Die man met ijzeren hamer ken ik :( Beetje nare vent, die na zo'n 30km de kop opsteekt :(

Gelukkig krijgen we ook tips en adviezen over voeding en gaan we op langere afstanden

zeg > 2,5 uur ook met vloeibare pasta's experimenteren, ik verbrand n.l. zoveel energie > 3000Kcal

dat een "banaantje" onderweg voor mij volstrekt onvoldoende is.

Wat "dat betreft" ben ik zeker genezen...... banaantje dus.

Vergeleken met dit, stelt het helemaal niets voor http://www.marathon365.org/

On-topic voor de rest wil ik ook lekker "fiel" blijven, probeer me daarom a.u.b. geen enge

ziektes aan te praten.

Hoogste tijd om weer een paar mooie vergulde pluggen te solderen :)

Fiel betekent voor mij ook vooral mooi en goed doordacht.

Groet,

Jack