VANZOMERENG Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Omdat ik momenteel zonder muziek zit vanwege de veiligheidswaarschuwing van Nad zie http://www.hififorum.nl/index.php?topic=8752.0 en het nog niet zo wil vlotten met de reparatie/modificatie heb ik me niet kunnen bedwingen en een versterker-upgrade die pas jaren later gepland stond naar voren gehaald. Het idee, dat e.e.a nog even kan duren (zonder muziek zitten) en het feit dat ik tegen een koopje ben aangelopen heb ik voor 854 Euro NIEUW een DUSSUN V6I aangeschaft. Mijn bevindingen zal ik later plaatsen op het forum en of e.e.a inderdaad een upgrade betreft t.o.v. een Nad C372 Ik kan wel verklappen, dat het versjouwen van een Dussun V6I slecht voor de rug is. Verder zeer sober uitgevoerd - alleen bedieningsknoppen voor Inputselection (5x) - Volume - Aan/Uit knop Wat wel handig is, dat elke keer als je de versterker "aan" zet, de volumeknop automatisch eerst naar niveau 0 terugregeld alvorens er signaaldoorgifte plaatsvindt. Specs Dussun V6I True Dual Mono configuration Output power: 150W8Ω, Class A 300W4Ω, Class A Infrared remote control The preamp and power amp stages may be used separately Dual Mono ultra-low-noise toroidal transformer Over 32,000 MFD of filter capacitance per channel Minimal internal wiring Ultra-short signal path Non-magnetic, non-resonant aluminum cover Non-invasive protection system Microprocessor-controlled passive volume potentiometer High quality. double-sided printed circuit boards Exclusive custom Dussun gold-plated high-current audio connector for amplifier and loudspeakers Specifications: Preamplifier Input Impedance: 47KΩ Voltage Gain: 9.5dB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Een echte kiloknaller..! Ben wel benieuwd hoe het klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 ... heb ik voor 854 Euro NIEUW een DUSSUN V6I aangeschaft.Je had meer kunnen betalen: affirmation Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 ... heb ik voor 854 Euro NIEUW een DUSSUN V6I aangeschaft.Je had meer kunnen betalen: affirmation Iets dat lijkt op elkaar is niet hetzelfde als dat het ook hetzelfde klinkt... Maar misschien bedoel je dat ook niet met je post Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Mark Levinson koopt zijn versterkers ook bij Dussun/Korsun, soldeert er een ander condensator in, plakt er zijn stikker op en vraagt een prijs die past bij zijn naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Mark Levinson koopt zijn versterkers ook bij Dussun/Korsun, soldeert er een ander condensator in, plakt er zijn stikker op en vraagt een prijs die past bij zijn naam. Dat denk ik ook ja.... Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 mark levinson was!!!!! ooit okee. maar is allang bekend dat dit niet meer zo is, dus dat verklaart veel dacht ik zo,ML is zowel muziekaal als technisch ver achteruitgegaan vergeleken met de type's uit de jaren 80 begin 90.maar dat krijg je ook als je je met lagelonen landen bezig houdt Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Mark Levinson koopt zijn versterkers ook bij Dussun/Korsun, soldeert er een ander condensator in, plakt er zijn stikker op en vraagt een prijs die past bij zijn naam. Heb je ze wel eens met het deksel open vergeleken , of de schakeling zelf ? Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Heb je ze wel eens met het deksel open vergeleken , of de schakeling zelf ? Gr hj Ik niet. Hij wel. (type Rosette) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk. gr hj Spraakverwarring De persoon Mark Levinson is de man achter Red Rose, het merk Mark Levinson is van Harman industries (Harman Kardon). Ik bedoel de man zelf. Hij houdt zich tegenwoordig ook met andere interessante onderwerpen bezig: link Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 juli 2007 Report Share Posted 14 juli 2007 Ik wist ook dat hij achter red rose zit , en die andere zaken Overigens heb ik wel vernomen dat hij ook niet echt verantwoordelijk was voor de technische kant in die tijd bij het 'echte " merk marklevinson merk. Dat verklaart misschien ook beter dat red rose verhaal. Er zijn ook europese merken die de schakeling bedenken , en die vervolgens in china laten bouwen , is niks mis mee denk ik , mits je een goede kwaliteitscontrole toepast, en de meeste merken zullen wel moeten om concurrend te blijven gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Ik wist ook dat hij achter red rose zit , en die andere zaken Overigens heb ik wel vernomen dat hij ook niet echt verantwoordelijk was voor de technische kant in die tijd bij het 'echte " merk marklevinson merk. gr hj Nee, maar het blijft wel dat toen hij er nog wat mee van doen had inderdaad de versterkers beter (prettiger) klonken dan de meeste nieuwe. Okay, een setje 33H's verslaat ook de oudere modellen met gemak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Ik heb ook zo'n dussun V6i (wel meer voor betaald, maar ala). Ik ben er heel tevreden mee, alleen de volume regeling is nogal abrubt. Nu ik een Sonos geluidssysteem gebruik heb ik daar niet zoveel last meer van, aangezien ik het volume met de Sonos regel. Voor de Sonos (en als ik CD luister) moest ik rustig aan doen met de volumeregelaar, bij standje 2 (van de 12) staat hij al (te) hard. Voordeel van deze versterker is dat hij niet heel warm wordt (hij gebruikt dus niet heel veel stroom). Bovendien is de versterker geweldig opgebouwd.. De versterker lijkt helemaal geen problemen te hebben met mijn speakers, die toch niet bekend staan als zijnde eenvoudig aan te sturen (B&W 804s). Veel plezier ermee! Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk. gr hj Spraakverwarring De persoon Mark Levinson is de man achter Red Rose, het merk Mark Levinson is van Harman industries (Harman Kardon). Ik bedoel de man zelf. Hij houdt zich tegenwoordig ook met andere interessante onderwerpen bezig: link volgens mij heeft iemand zich in de link vergist..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk. gr hj Spraakverwarring De persoon Mark Levinson is de man achter Red Rose, het merk Mark Levinson is van Harman industries (Harman Kardon). Ik bedoel de man zelf. Hij houdt zich tegenwoordig ook met andere interessante onderwerpen bezig: link volgens mij heeft iemand zich in de link vergist..... Nee hoor, de link is heel bewust gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 juli 2007 Report Share Posted 20 juli 2007 13. Low temperature lattice instability in single and polycrystalline ZrV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 juli 2007 Report Share Posted 22 juli 2007 De audioboer Mark Levinson is getrouwd geweest met de actrice Kim Cattrall. Samen hebben ze dat plezierige boekje geschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juli 2007 Report Share Posted 24 juli 2007 Die Mark. Van meerdere markten thuis zie ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts