Jump to content

Upgrade versterker Dussun V6I

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Omdat ik momenteel zonder muziek zit vanwege de veiligheidswaarschuwing van Nad

zie

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=8752.0

en het nog niet zo wil vlotten met de reparatie/modificatie

heb ik me niet kunnen bedwingen en een versterker-upgrade die pas jaren later gepland stond

naar voren gehaald.

Het idee, dat e.e.a nog even kan duren (zonder muziek zitten) en het feit dat ik tegen een koopje ben

aangelopen heb ik voor 854 Euro NIEUW een DUSSUN V6I aangeschaft.

Mijn bevindingen zal ik later plaatsen op het forum en of e.e.a inderdaad een upgrade betreft t.o.v. een Nad C372

Ik kan wel verklappen, dat het versjouwen van een Dussun V6I slecht voor de rug is.

Verder zeer sober uitgevoerd

- alleen bedieningsknoppen voor Inputselection (5x)

- Volume

- Aan/Uit knop

Wat wel handig is, dat elke keer als je de versterker "aan" zet, de volumeknop

automatisch eerst naar niveau 0 terugregeld alvorens er signaaldoorgifte plaatsvindt.

Specs Dussun V6I

True Dual Mono configuration

Output power: 150W8Ω, Class A 300W4Ω, Class A

Infrared remote control

The preamp and power amp stages may be used separately

Dual Mono ultra-low-noise toroidal transformer

Over 32,000 MFD of filter capacitance per channel

Minimal internal wiring

Ultra-short signal path

Non-magnetic, non-resonant aluminum cover

Non-invasive protection system

Microprocessor-controlled passive volume potentiometer

High quality. double-sided printed circuit boards

Exclusive custom Dussun gold-plated high-current audio connector for

amplifier and loudspeakers

Specifications: Preamplifier

Input Impedance: 47KΩ

Voltage Gain: 9.5dB

mark levinson was!!!!! ooit okee. maar is allang bekend dat dit niet meer zo is, dus dat verklaart veel dacht ik zo,ML is zowel muziekaal als technisch ver achteruitgegaan vergeleken met de type's uit de jaren 80 begin 90.maar dat krijg je ook als je je met lagelonen landen bezig houdt

Ik wist ook dat hij achter red rose zit , en die andere zaken :D

Overigens heb ik wel vernomen dat hij ook niet echt verantwoordelijk was voor de technische kant in die tijd bij het 'echte " merk marklevinson merk.

Dat verklaart misschien ook beter dat red rose verhaal.

Er zijn ook europese merken die de schakeling bedenken , en die vervolgens in china laten bouwen , is niks mis mee denk ik , mits je een goede kwaliteitscontrole toepast, en de meeste merken zullen wel moeten om concurrend te blijven

gr :( hj :D

Ik wist ook dat hij achter red rose zit , en die andere zaken :D

Overigens heb ik wel vernomen dat hij ook niet echt verantwoordelijk was voor de technische kant in die tijd bij het 'echte " merk marklevinson merk.

Nee, maar het blijft wel dat toen hij er nog wat mee van doen had inderdaad de versterkers beter (prettiger) klonken dan de meeste nieuwe. Okay, een setje 33H's verslaat ook de oudere modellen met gemak.

Ik heb ook zo'n dussun V6i (wel meer voor betaald, maar ala). Ik ben er heel tevreden mee, alleen de volume regeling is nogal abrubt. Nu ik een Sonos geluidssysteem gebruik heb ik daar niet zoveel last meer van, aangezien ik het volume met de Sonos regel.

Voor de Sonos (en als ik CD luister) moest ik rustig aan doen met de volumeregelaar, bij standje 2 (van de 12) staat hij al (te) hard.

Voordeel van deze versterker is dat hij niet heel warm wordt (hij gebruikt dus niet heel veel stroom).

Bovendien is de versterker geweldig opgebouwd..

De versterker lijkt helemaal geen problemen te hebben met mijn speakers, die toch niet bekend staan als zijnde eenvoudig aan te sturen (B&W 804s).

Veel plezier ermee!

Cornelis

Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk.

Spraakverwarring :D

De persoon Mark Levinson is de man achter Red Rose, het merk Mark Levinson is van Harman industries (Harman Kardon). Ik bedoel de man zelf. Hij houdt zich tegenwoordig ook met andere interessante onderwerpen bezig: link

volgens mij heeft iemand zich in de link vergist.....

Ik had het over http://www.marklevinson.com/ natuurlijk.

Spraakverwarring :D

De persoon Mark Levinson is de man achter Red Rose, het merk Mark Levinson is van Harman industries (Harman Kardon). Ik bedoel de man zelf. Hij houdt zich tegenwoordig ook met andere interessante onderwerpen bezig: link

volgens mij heeft iemand zich in de link vergist.....

Nee hoor, de link is heel bewust gekozen. B)