VANZOMERENG Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Vraag 1. Stel je heb 2 geintrigeerde versterkers - op elke versterker is 1 boxenpaar aangesloten - op Versterker-1 zijn alle geluidsbronnen aangesloten Kunnen de 2 versterkers probleemloos aan elkaar worden gelinkt bijvoorbeeld bij Versterker-1 via de line-out of tape-out en via een cinchkabel naar een line-in van Versterker-2 Van Versterker-1 & Versterker-2 zijn nu dan de volume, balans en eventueel toon afzonderlijk te regelen. Vraag 2. Veronderstel dat versterker 1 en versterker 2 niet gelijk zijn Veronderstel dat boxenpaar 1 en boxenpaar 2 niet gelijk zijn (echter beide versterker/boxencombinaties zijn qua te leveren akoestisch vermogen aan elkaar gewaagd) wat doet e.e.a met het geluidsbeeld als e.e.a in 1 zelfde ruimte staat opgesteld en alle gelijktijdig spelen en dus "gevoedt" vanuit 1 zelfde bron. - de speakers staan paarsgewijs vlak naast elkaar : > AB ------------ ------------- AB of > AB ------------ -------------- BA De balans (ik bedoel hier niet tussen links en rechts) tussen beide versterker/boxencombinaties kan met de volumeknop op de afzonderlijke versterkers worden geregeld ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 13 juli 2007 Report Share Posted 13 juli 2007 Volgens mij krijg je dan een soort "surround" idee. Omdat beide setjes anders klinken zal het geluidsbeeld erg onrustig worden. Leuk voor op de kermis maar niets voor in de huiskamer lijkt me. Ik zou het hele zootje inruilen voor een goeie (stereo) set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts