Jump to content

Onbekend hoeft niet altijd onbemind te betekenen

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

op lange termijn zul je er wel achter komen dat deze troep dan niet meer werkt, om over de klank maar niet te spreken,snap niet dat je z'n versterker mooi kunt vinden klinken, maar vooral zeer onbetrouwbaar

En u spreekt uit eigen ervaring neem ik aan of is dit een hypothese?

uit ervaring,en gezond verstand ,is algemeen bekend dat dat het high-end gebeuren uit china onbetrouwbaar is en niet muzikaal ,zijn meer wegwerpartikelen.Eens kapot altijd kapot, google maar eens naar Shanling ed. zijn niet eens te repareren en een investering is het al helemaal niet,bij aankoop kun je gerust 2/3 van de prijs afschrijven.Maar kan ook niet anders met deze prijzen,kun je geen 100% service verwachten.Nee geef mij maar degelijke hand-made.

Tja, dat vind ik echt jammer om te lezen. Veel gerenommeerde merken (veelal zogenaamd Engels) laten hun electronica fabriceren in China. Echt vage merken uitgezonderd komt het er vooral op neer je spullen bij een goede winkel te kopen die ook goede ervaringen heeft met een echte importeur. En geen liefhebber op een flatje drie hoog en vijf achter.

Cambridge, Rotel, Vincent en Advance Acoustic kan ik qua kwaliteiten gewoon goed aanbevelen. Het zogenaamde handwerk is pas echt een voordeel in de dure prijsklasses zoals Burmester en T+A.

Muziek eerst

op lange termijn zul je er wel achter komen dat deze troep dan niet meer werkt, om over de klank maar niet te spreken,snap niet dat je z'n versterker mooi kunt vinden klinken, maar vooral zeer onbetrouwbaar

En u spreekt uit eigen ervaring neem ik aan of is dit een hypothese?

uit ervaring,en gezond verstand ,is algemeen bekend dat dat het high-end gebeuren uit china onbetrouwbaar is en niet muzikaal ,zijn meer wegwerpartikelen.Eens kapot altijd kapot, google maar eens naar Shanling ed. zijn niet eens te repareren en een investering is het al helemaal niet,bij aankoop kun je gerust 2/3 van de prijs afschrijven.Maar kan ook niet anders met deze prijzen,kun je geen 100% service verwachten.Nee geef mij maar degelijke hand-made.

Tja, dat vind ik echt jammer om te lezen. Veel gerenommeerde merken (veelal zogenaamd Engels) laten hun electronica fabriceren in China. Echt vage merken uitgezonderd komt het er vooral op neer je spullen bij een goede winkel te kopen die ook goede ervaringen heeft met een echte importeur. En geen liefhebber op een flatje drie hoog en vijf achter.

Cambridge, Rotel, Vincent en Advance Acoustic kan ik qua kwaliteiten gewoon goed aanbevelen. Het zogenaamde handwerk is pas echt een voordeel in de dure prijsklasses zoals Burmester en T+A.

Muziek eerst

De eerste 2 merken zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.stonden vroeger toch hoger aangeschreven dan nu,groot voorbeeld is bv ook Arcam,toen de assamblage naar deze landen ging was dat de eerste jaren zwaar klo*te,heel veel moesten terug wegens soldeerfouten ed.Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik de chinese "high-end" echt niet goed vind klinken,vaak veel te schel en geen emotie in de muziek.Ik zou dan toch gaan voor een tweedehands gerenomeerd merk,met een beetje zoeken vind je daar prima ( beter) apparatuur in.Een beetje doorsparen doet dan wonderen.En zet maar eens een vincent naast een T+A of burmester,je schrikt je wezenloos,zn verschil,zoveel mooier,echte muziek dus

Volslagen onbegrijpelijk deze reacties op in China gemaakte apparatuur, veel zaken worden al veel langer is lagelonenlanden gefabriceerd om in het land waar de fabrikant is gevestigd te worden geassembleerd - in elkander geschroefd - waarna er made in Germany, the USA of GB opgezet wordt.

Kwaliteit van dit soort producten is allang niet meer dubieus, gebruikte componenten komen van dezelfde leveranciers zodat reparatie en onderhoud geen enkel probleem op kunnen leveren.

Sinds de Chinezen ook onder eigen naam high-end apparatuur zijn gaan leveren blijkt dat de prijzen behoorlijk lager kunnen zijn, terwijl kwaliteit van zowel componenten als de wijze van bouwen op eenzelfde hoog niveau kan blijven.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, zo is ook niet elk apparaat van een gevestigde - westerse - fabrikant een hoogstandje.

En klankmatig ? mankeert er vaak echt niets aan, ML, Krell en Burmester - om er maar een paar te noemen staan op mijn lijstje wel heel erg laag, ondanks de lovende recensies die men hierover weet te schrijven tot mijn enorme verbazing..............

:blink:

Volslagen onbegrijpelijk deze reacties op in China gemaakte apparatuur, veel zaken worden al veel langer is lagelonenlanden gefabriceerd om in het land waar de fabrikant is gevestigd te worden geassembleerd - in elkander geschroefd - waarna er made in Germany, the USA of GB opgezet wordt.

Kwaliteit van dit soort producten is allang niet meer dubieus, gebruikte componenten komen van dezelfde leveranciers zodat reparatie en onderhoud geen enkel probleem op kunnen leveren.

Sinds de Chinezen ook onder eigen naam high-end apparatuur zijn gaan leveren blijkt dat de prijzen behoorlijk lager kunnen zijn, terwijl kwaliteit van zowel componenten als de wijze van bouwen op eenzelfde hoog niveau kan blijven.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, zo is ook niet elk apparaat van een gevestigde - westerse - fabrikant een hoogstandje.

En klankmatig ? mankeert er vaak echt niets aan, ML, Krell en Burmester - om er maar een paar te noemen staan op mijn lijstje wel heel erg laag, ondanks de lovende recensies die men hierover weet te schrijven tot mijn enorme verbazing..............

:blink:

Waar draai je dan zelf mee als ik vragen mag?

gr :( hj :D

mijn voorversterker is een Beard CA 35 de eindbakken zijn zelfbouw 2A3 PP.............

de CD speler een Jadis die enigszins gemodificeerd is, klok en analoge uitgang zijn onder handen genomen.

:)

mijn voorversterker is een Beard CA 35 de eindbakken zijn zelfbouw 2A3 PP.............

de CD speler een Jadis die enigszins gemodificeerd is, klok en analoge uitgang zijn onder handen genomen.

En dat vind jij goed????? :lol: logisch dat je dat chinese spul dan ook okee vond, maar jou reactie op de genoemde beter merken slaat werkelijk nergens op, of geen geld genoeg om zoiets te kopen misschien? ooit wel eens een Spectral,Wadia,MBL,Burmester beluisterd??? denk ik niet he? Deze merken worden wereldwijd zeer goed (als beste) beoordeeld,dus vele mensen vinden het erg goed behalve jij,of jou oren zijn slecht of die van die andere duizenden mensen,zeg het maar,denk het eerste.Maar zolang je van een stoffig en een ongecontroleerde sound houdt,zonder al te veel detail is het toch prima?Moet je ook niet naar die andere merken gaan luisteren want je schrikt je een hoedje,en plotsklaps is het thuis niet leuk meer om te luisteren.

En dat vind jij goed????? :lol: logisch dat je dat chinese spul dan ook okee vond, maar jou reactie op de genoemde beter merken slaat werkelijk nergens op, of geen geld genoeg om zoiets te kopen misschien? ooit wel eens een Spectral,Wadia,MBL,Burmester beluisterd??? denk ik niet he? Deze merken worden wereldwijd zeer goed (als beste) beoordeeld,dus vele mensen vinden het erg goed behalve jij,of jou oren zijn slecht of die van die andere duizenden mensen,zeg het maar,denk het eerste.Maar zolang je van een stoffig en een ongecontroleerde sound houdt,zonder al te veel detail is het toch prima?Moet je ook niet naar die andere merken gaan luisteren want je schrikt je een hoedje,en plotsklaps is het thuis niet leuk meer om te luisteren.

Gelukkig geef je er blijk van totaal geen benul te hebben van wat er zoal mogelijk is, zal me van dit commentaar dan ook maar weinig aantrekken.

Doordat hij maar een duffe levenloze toestand oplevert :P

Nee natuurlijk niet, het is een van de mooiste voorversterkers

Ik heb er een andere mening over, op meerdere plaatsen en verschillende sets vond ik niet de levendigheid en precisie die ik zocht. Ook de Ref

Gelukkig geef je er blijk van totaal geen benul te hebben van wat er zoal mogelijk is, zal me van dit commentaar dan ook maar weinig aantrekken.

ach,na 30 jaar set's tussen de 2500 en 60000 euro te hebben beluisterd weet ik echt wel wat er zoal mogelijk is hoor,maar jij duidelijk ( nog) niet dus,maar dat blijkt ook wel uit jou commentaar op dit forum.Ben dan ook blij dat je je hier niks van aantrekt.Nog veel luisterplezier toegewenst.Ik stop nu maar met reageren op dit forum want ik kom niet meer bij van het lachen van bijna al die zogenaamde luisterraars,en ga weer lekker genieten van de muziek,waar alles om draait,beter dan de tijd verdoen met de vele onzekere ( en ontevreden) hobbylui,ik had nooit gedacht dat mensen zo konden zeiken over apparatuur,waar je eigenlijk gewoon naar moet luisteren.Wat ben ik blij een tevreden mens te zijn :D

En de ref 3 had je die ook gehoord?

Waarin verschilden de ref 2 en de ML?

De ARC was veel dynamischer en muzikaler. De ML klonk in direct vergelijk gewoon dodelijk saai, nu klinkt de ARC in het hoog natuurlijk geweldig, dus het contrast was ook wel groot. Het enige punt wat beter was met de ML was de definitie in het laag, dat heb ik eigenlijk uit geen andere voorversterker zo goed gehoord als uit de 32. En de volume regeling per input is natuurlijk super, maargoed, dat zit op de ML 38 en 380(S) ook natuurlijk, welke ikzelf een tijdlang mee gedraait heb een paar jaar geleden.

Resultaat: kon afscheid nemen van mijn Audio Research voorversterker.

ER EE

Hoezo afscheid nemen van een Audio Research :confused::confused:

Ik denk dat je niet weet waar je over praat wat betreft het verschil tussen een A.R en een Chinees v.v :angry:

Ja, ik dacht wel dat die conclusie wat zou losmaken :D Maar daar sta ik echt wel achter. Alhoewel ik best een fan van ARC ben. Maar als ik zo naar naar de printplaat van die LS 25 kijk, dan weet ik wel zeker, dat ondanks de al wat dikkere koperbanen op de print van de ARC, de point-to-point verbindingen in m'n Chinese vv-tje een stuk beter zijn :P en een stuk korter ook. Om maar iets te noemen :D

Goed, genoeg geplaagd. Het was natuurlijk niet in vergelijking met een LS-25, maar een LS-7. Dat is ook eerlijker, qua prijs. Overigens wel uitgerust met Philips E188CC buizen als ingangsbuizen. Tsja, ik kan er ook niets aan doen: de Chinese Minimax was beter.

Groet,

ER EE

• 3 weeks later...
Heeft zeker een slechte chinees in het dorp. <_<

nee hoor prima restaurant's hier, dit komt uit de krant, is wereldwijd bekend nu( eindelijk) dus dan zou er op de hele wereld geen goede chinees zitten,toch?? Maar voor de mensen die goedkope chinese electronica hebben "veel succes ermee voor zolang het duurt " :P