sofa2007 Posted 16 juli 2007 Report Share Posted 16 juli 2007 Heb een poosje geleden een 2e hands Marantz 17 MK II cd speler gekocht. Zo eens in de paar weken heeft ie een rare kuur: 1 kanaal valt gewoon uit. Doe ik em even uit en even later weer aan zijn beide kanalen terug. Vandaag gaf ie helemaal geen geluid, uit en weer aan en het geluid is terug. Marantz 17MK probleem? Iemand enig idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 heb je een schema? als je mazzel hebt ligt het aan de output-relais. Die moeten beschermen tegen DC. In dat geval de relais vervangen. er zouden ook mute-transistoren toegepast kunnen zijn (maar dat verwacht ik niet bij een dure Marantz). In dat geval die mute-transistoren (laten) vervangen door relais. Ikzelf heb de mute-transistoren eruit gesloopt, maar ja, dan moet je - zeker weten dat je (pre)versterker een C-in heeft (dit is praktisch altijd zo) - zeker weten, meten dus, dat er het analoge uitgangssignaal van je CD-speler geen DC zit, in ieder geval niet meer dan een paar millivolt - schakelklikken voor lief nemen; bij het aan/uit zetten het volume dus op nul zetten. In jouw geval zou ik de relais nakijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 heb je een schema?als je mazzel hebt ligt het aan de output-relais. Die moeten beschermen tegen DC. In dat geval de relais vervangen. er zouden ook mute-transistoren toegepast kunnen zijn (maar dat verwacht ik niet bij een dure Marantz). In dat geval die mute-transistoren (laten) vervangen door relais. Ikzelf heb de mute-transistoren eruit gesloopt, maar ja, dan moet je - zeker weten dat je (pre)versterker een C-in heeft (dit is praktisch altijd zo) - zeker weten, meten dus, dat er het analoge uitgangssignaal van je CD-speler geen DC zit, in ieder geval niet meer dan een paar millivolt - schakelklikken voor lief nemen; bij het aan/uit zetten het volume dus op nul zetten. In jouw geval zou ik de relais nakijken. Je zult ervan staan te kijken, maar een CD17 heeft idd mute-torren erin zitten . Mute-torren eruit en hobbelen met de geit Meet wel ook gelijk ff of er geen DC op het uitgangssignaal zit. In dat geval zul je de uitgangselko's ook moeten vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 23 juli 2007 Report Share Posted 23 juli 2007 uitgangselco's in een high end speler? dat kan toch niet. meet de DC v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juli 2007 Report Share Posted 23 juli 2007 uitgangselco's in een high end speler?dat kan toch niet. meet de DC v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts