Jump to content

Buizenversterker? of toch maar transistor? Voor- en eind- of geintegreerd?

Guest theseventhstranger
 Share

Recommended Posts

het is niet zozeer dat ik hem kwijt wil maar dat dat wel moet omdat ik een heel oude versterker wil kopen die vrijwel nooit aangeboden word.

ik ben ook maar psych verpleegkundige dus ik weet hoeveel 500,- is

Guest tubejack

Kevin,

Vakantie tip, koop een mooie 2e hands Harman Kardon versterker

Zeg vanaf de HK6xxxx serie, met een beetje mazel koop je een

mooie voor zeg 150 euro.

Wel FF alle schakelaars checken of alles het doet, dat is zowiezo verstandig.

Het geluid zal je zeker bevallen,

Jack

yep duik marktplaats op en kom af en toe met een optie dat maakt de vraag concreter en beter te beantwoorden. veel leuks te koop voor weinig

Guest tubejack
Dan zoek ik liever bij Correct naar iets nieuws, ook niet zo duur daar...

Ok, als je tevreden bent met zo'n zoniet dingetje prima en niet verder lullen.

Da's toch wat anders dan een buizen versterker, voor -eind....

Maar ik zie waarom:

Ik heb geen idee waar dit over gaat... Ik zeg ook maar wat.

:D Inderdaad! :D,

Jack

Ik zou kiezen voor buizen in de voortrap(pen). Niet zozeer in de eindtrap, das wel heel bewerkelijk en voor je het weet kost je dat een vermogen. Zowel aan geld als aan stroom.

Of je moet een berg vervorming willen, dan is het binnen 5 minuten in elkaar gezet. Aangezien ik ga voor een neutrale weergave is er toch enig denkwerk nodig bij een buizentrap. En omdat deze niet onderdoen voor een transistorversterker (of andersom) zou ik het oog ook graag wat willen gunnen. Nadeel is wel dat ze vrij prijzig zijn en hier kan zelfbouw een oplossing zijn.

Strikt technisch gesproken is het niet nodig dat er een verschil is. Het is er vaak wel en dat zegt dan iets over het apparaat zelf en niet wat er van gemaakt had kunnen worden. Ook hier is geen algemeen iets te zeggen.

Groet,

Jacco

je moet het lekker helemaal zelf weten natuurlijk maar ik wil je echt adviseren (ook al veeg je je reet ermee af) om af en toe eens op marktplaats te kijken. soms bijna nieuwe versterkers voor de helft van de prijs. laat dan hier de advertentie linken en ddan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.

ik had (toen ik jouw leeftijd had ( en er nog mammoeten waren) marktplaats echt geweldig gevonden.

zo kun je veel merken beluisteren en voor relatief weinig geld. ik ruil continu op marktplaats mijn spullen en kom steed dichter bij mijn ideale set.

Je doet leuke contacten op en als je eerlijk blijft geeft dat een goed gevoel.

Alhoewel een stel oudjes afhelpen van een paar vintage KEF's is ook leuk.

Ik vind de Marantz (bouwjaar ergens begin 1990) wel een mooie om te zien, de wega zou ik laten voor wat hij is alleen al voor de rampzalige speaker aansluitingen. De HK is volgens mij ook wel een aardige versterker. Voor de duidelijkheid: ik ken geen van de versterkers qua klank.

Groeten Hans

ik ken de denon en de marantz redelijk goed. beiden zijn goede versterkers. als ik jou was zou ik voor de denon gaan omdat ie het meest in de buurt komt qua klankkarakter van je oude versterker. de marantz is wat te warm vind ik.

de rest zijn recievers of surround bakken en daar heb ik nooit naar geluisterd. de rotel vind ik wat te kil. doet alles goed maar ik vind hem niet muzikaal.

kortom de denon. denon maakt geen slechte versterkers.

Beste Stranger

Op marktplaats staat ook een Luxman L430 te koop en imho veegt die met de andere genoemden de vloer aan.

Mvg Mark

Misschien over het hoofd gezien, maar ik zocht binnen een straal van 15km van mijn postcode. Anders is het wel erg ver fietsen... icon4.gif

ik ken de denon en de marantz redelijk goed. beiden zijn goede versterkers. als ik jou was zou ik voor de denon gaan omdat ie het meest in de buurt komt qua klankkarakter van je oude versterker. de marantz is wat te warm vind ik.

de rest zijn recievers of surround bakken en daar heb ik nooit naar geluisterd. de rotel vind ik wat te kil. doet alles goed maar ik vind hem niet muzikaal.

kortom de denon. denon maakt geen slechte versterkers.

Ik vind 200 euro wel duur voor een tweedehands versterker die eruit ziet alsof 'ie zeker 15 jaar oud is... Bij Correct koop je voor 230 euro een gloednieuwe Denon...

hij vraagt 200,-

voor 100,- doet ie hem mischien ook weg. hij zal 150 in zijn hoofd hebben.

zoek vooral op de laatste paginas van marktplaats. die staan er al heel lang en men is mischien geneigd het weg te doen voor minder.

als jij je oude geluid zoekt vind je dat niet bij correct.

Beste Stranger

Op marktplaats staat ook een Luxman L430 te koop en imho veegt die met de andere genoemden de vloer aan.

Mvg Mark

Misschien over het hoofd gezien, maar ik zocht binnen een straal van 15km van mijn postcode. Anders is het wel erg ver fietsen... icon4.gif

Gelukkig is er ook nog zoiets als openbaar vervoer. Het rijdt niet altijd, en ook niet altijd op tijd, maar als het rijdt (en dat is gelukkig nog wel redelijk vaak), dan kun je vrijwel overal komen. Vraag desnoods of de verkoper je wil ophalen van een station of zo. Heb ik ook wel eens gedaan. Ik wilde 2 cd-spelers ophalen uit Harmelen. Maar daar stopt geen trein, dus ik heb gevraagd of ik opgehaald kon worden vanaf het dichtst bijzijnde station (Woerden). Dat wilde de verkoper wel. Ik blij met de cd-spelers, hij blij dat ie er van af was...

Gelukkig is er ook nog zoiets als openbaar vervoer. Het rijdt niet altijd, en ook niet altijd op tijd, maar als het rijdt (en dat is gelukkig nog wel redelijk vaak), dan kun je vrijwel overal komen. Vraag desnoods of de verkoper je wil ophalen van een station of zo. Heb ik ook wel eens gedaan. Ik wilde 2 cd-spelers ophalen uit Harmelen. Maar daar stopt geen trein, dus ik heb gevraagd of ik opgehaald kon worden vanaf het dichtst bijzijnde station (Woerden). Dat wilde de verkoper wel. Ik blij met de cd-spelers, hij blij dat ie er van af was...

Vervolgens met een versterker van 200 euro in de trein/bus gaan zitten met allemaal potenti

Ben je toen overvallen dan? Of lette je niet op je bagage?

Ik lette niet op, iemand vroeg me of ik iets op een kaart kon aanwijzen en een ander mannetje pakte mijn tas met o.a. laptop onder mijn stoel vandaan en nam hem mee naar zijn plaats ofzo (denk ik). Ik kwam erachter toen ik uitstapte.

Ja, dat is een bekende taktiek. Altijd je bagage in de gaten houden dus, of 'vastmaken' aan jezelf. Met je arm door een hengsel van een tas heen of zo...

Beste & stranger,

Ik weet niet waar je woont en je niet met het openbaar vervoer wilt reizen, zou je natuurlijk hear ook een oproep kunnen doen of iemand die dichtbij jouw in de buurt woont, vragen of diegene bereid is om je heen en weer te rijden tegen de brandstofkosten.

Het is zomaar een idee, hoor.

Met wat vindingrijkheid en durven te vragen hear kom je echt een heel eind.

Als je in de buurt van Almere woont, ben ik wel bereid om je heen en weer te rijden.

Met de buurt van Almere zie dat maar als een dikke straal van 30 km. Dus wat mij betreft A'dam is okee, Het Gooi ook en Lelystad ook nog.

Groet,

B)

Guest tubejack
Eigenlijk hoop ik al deze tijd dat er op eens een een of andere techneut uit een kelder komt en mijn Denon kan maken... Iemand hear met verstand van versterkers/microprocessors? -_-

Helaas.... nog niet zo lang geleden was er m.i. een echt goed reparatie bedrijf

in Groningen t.w. http://www.apparatenreparatie.nl , de man doet het echter alleen

nog als hobby. :rolleyes:

Je kunt hem eens een mailtje sturen..... en opsturen van pakketen tot een kilo of 15 doe

ik regelmatig via TNT post met verzekerde waarde. Er is echter een maar ...je moet wel het e.e.a. extreem goed verpakken een bananen doos met een extra doos er in met luchtkussens en piepschuim.

Dat werk voor mij tot nu toe heel goed en is voor de postbode/koerier handig om te tillen

omdat er 2 handvaten cq gaten in zo'n doos zitten.

Naar het buitenland verpak ik het soms wel in 3 overdozen.....

Slordigheid in de verpakking wordt vrijwel altijd afgestraft! :mad2: enne wees niet zuinig met breed plakband en rode TNT -stickers "zwaar en breekbaar"....

Nogmaals kun je het niet goed verpakken, dan hoef je er niet eens aan te denken ;)

Al een aantal vrienden van mij hebben daar met succes hun versterker laten repareren.

Jack

2002121505903305145_rs.jpg

2002109612602394630_rs.jpg

2002175700338238811_rs.jpg

Ik weet het, jullie zullen heel wat beters zijn gewend, maar ik ben er blij mee.

idd een klassieker. erg leuk die versterker. heb hem ooit ook gehad en was er altijd erg tevreden mee. de moeite waard om eens na te laten lopen door een expert en hem eens goed schoon te maken.

interlinks zou ik zelf maken als ik jou was.

anders verkopen ze wel leuke interlinks bij de praxis of gamma (in ieder geval gamma) heten dan audio aansluitkabels ofzo. die zijn echt prima. (geen wereldklasse ofzo maar doen wat ze moeten doen)

volgens mij zitten hier wel een aantal zelfbouwers die ook hear komen.

www.zelfbouwaudio.nl

zitten vast wel kabelknutselaars bij.

2002121505903305145_rs.jpg

2002109612602394630_rs.jpg

2002175700338238811_rs.jpg

Ik weet het, jullie zullen heel wat beters zijn gewend, maar ik ben er blij mee.

idd een klassieker. erg leuk die versterker. heb hem ooit ook gehad en was er altijd erg tevreden mee. de moeite waard om eens na te laten lopen door een expert en hem eens goed schoon te maken.

interlinks zou ik zelf maken als ik jou was.

anders verkopen ze wel leuke interlinks bij de praxis of gamma (in ieder geval gamma) heten dan audio aansluitkabels ofzo. die zijn echt prima. (geen wereldklasse ofzo maar doen wat ze moeten doen)

Beste Stranger

Als je een keer een paar euro over hebt zou je de elco`s een keer kunnen laten nameten en eventueel laten vervangen als ze niet meer voldoen,kan een behoorlijk verschil opleveren.

MvG Mark