Guest theseventhstranger Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Alles dat hier stond is allang niet meer van toepassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Er is er maar 1 die weet wat het beste voor je is. (gelukkig) Maar als je voor weinig geld toch goed geluid wilt dan kun je eens kijken naar een 2e hands receiver, zoals bovenstaande sony. Die is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Er is er maar 1 die weet wat het beste voor je is. (gelukkig) Zo is dat, gelukkig bestaan er ook nog zelfbouw alternatieven, voor een redelijk bedrag is een prachtige buizenbak te bouwen, kijk maar eens op de site van Amplimo, ook torrenversterkers zijn overigens best zelf te bouwen, op de tweedehandsmarkt is ook veel kwaliteit te koop voor bedragen die niet in de buurt van de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Als je het leuk vindt om naar een buizenversterker te kijken, wat let je. Keuze te over. Er zijn geintegreerde (buizen, transistor, en hybride) versterkers (voor- en eind versterker in een), losse voorversterkers en losse eindversterkers, eventueel ook nog gesplitst per kanaal, allemaal in buizen, transistor of gemengd. Ik vermoed dat je iets duidelijker moet zijn in je vraagstelling, budget bjv. Wat iedereen je zal aanraden is "een verstandige koop". Wat dat is, hangt van jezelf af. Zoals eerder gemeld kun je voor weinig geld al aardig terecht. Ook in buizen. Alleen als je gaat voor " buizengeluid" dan wacht je een teleurstelling, dat bestaat namelijk niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 SACD voorbereid!!! Er is veel onzin te lezen. Er zijn mensen die een hekel hebben aan Sony-versterkers. Ik niet. Toch is het nadeel dat je in dit geval echt een dozenschuiver aan het werk zet. Betalen, meenemen en afwachten of het wat is. Als je alleen budget als uitgangspunt hebt dan kun je dat doen. (ik vermoed dat je BNS luidsprekers ook bij Correct vandaan komen?) Ik zou je niets willen aanraden wat je beslist "moet" kopen. Wat ik je wel zou willen aanraden is, om eens wat te gaan luisteren, in audiozaken of bij anderen thuis. En niet te gauw beslissen. Als je in Rotterdam zit loop dan eens binnen bij Snijders Hifi of bij Studio Zwaard, daar is het rustiger luisteren dan bij Correct voor zover je daar uberhaupt kunt luisteren. Of nog leuker, probeer eens bij een forumlid een afspraak te maken. Ik vermoed dat vrijwel iedereen op het forum hear je zou aanraden om voor een budget van een paar honderd euro op de tweedehandsmarkt te kijken voor een mooi apparaat of bij de occasions van de bovengenoemde zaken. Dat is best vertrouwd kopen met bovendien ook nog garantie. Het is aardiger om er wat meer werk van te maken en dan met overtuiging iets te kopen dan alleen maar een vermeend voordeeltje te scoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 voor SACD is er helemaal geen voorbereiding nodig en een 5.1 ingang is het zeker niet. Het is immers een stereoversterker. Waarschijnlijk is er een ingang waarboven SACD staat en dat is precies een zelfde ingang als voor CD/MD/DAT of tape. Interlinks: zelfbouw! Een ander aardig adres, vlak bij Correct, is Speaker & Co. Ook daar is een mooie luisterruimte, hebben ze wel de tijd voor je en een wat ander assortiment. Hobo Hifi op Rotterdam-Zuid heeft altijd veel 2e hands (bekijken via internet) Ik wens je veel wijsheid & succes. (PS de Sony bij Correct, daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 voor SACD is er helemaal geen voorbereiding nodig en een 5.1 ingang is het zeker niet. Het is immers een stereoversterker. Waarschijnlijk is er een ingang waarboven SACD staat en dat is precies een zelfde ingang als voor CD/MD/DAT of tape.[...] Dat hoeft niet Kraus. Soms is er inderdaad een aparte sacd ingang en dat houdt dan in dat er verder geen rommel meer in de signaalweg is. Dat kan soms de helft aan vervorming en andere flauwekul schelen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Dat hoeft niet Kraus. Soms is er inderdaad een aparte sacd ingang en dat houdt dan in dat er verder geen rommel meer in de signaalweg is. Dat kan soms de helft aan vervorming en andere flauwekul schelen. Je zou zeggen dat je dat op alle ingangen wil hebben, toch Wat betreft een versterker: Met jou budget zou ik eens bij de 2e hands afdeling gaan kijken. Daar kun je voor dat geld best leuk spul vinden. Die Sony zou zeker niet mijn eerste keus zijn in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Als iemand nog een idee heeft van een goede versterker die bij mij past hoor ik het graag. Duson PA 50 bij Zwaard-Hifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Even heel iets anders maar misschien kan ik mijn huidige Denon versterker nog repareren. Als hij aangaat komt er een klap uit de speakers en gaan alle lampjes branden. Iemand een idee wat dat is? Ergens een kortsluiting? Stof? Zekering? Appeltaart? Ouderdom? Slechte netvoeding? Misschien heeft iemand hetzelfde probleem of een busje perslucht? Alles is te repareren. De vraag is alleen of het de moeite waard is om het te doen. En soms moet je ontzettend veel moeite doen om iets te herstellen. Weeg dat af tegen de economische en emotionele waarde die de versterker voor jouw heeft en dan kun je pas een antwoord geven op de vraag of het het waard is. Komen de speakerunits naar voren en blijven ze daar staan als je die klap hoort? Welke Denon is het? Zitten er eindtransistoren in of een STK-module? Is het een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Het is dus zo'n versterker als in deze set? Het lijkt mij dat ie eerder 20-25 jaar oud is. Is op zich ook niet erg. Met economische waarde bedoel ik eigenlijk de dagwaarde en niet de toenmalige nieuwprijs, maar dat ter zijde. Gezien de klachtomschrijving lijkt het er toch op dat er 1 processor ligt te etteren. Ik lees er nl uit dat de versterker niet "doorstart". Ik betwijfel of je die nog kan krijgen (geprogrammeerd natuurlijk). Wat je kunt doen is meten of de klokfrekwentie van de processor nog stabiel loopt. Als je geluk hebt is het enkel een rotte soldering (c-tjes bij het kristal). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ik wil mijn versterker verkopen om een oud beestje terug te kopen. ik heb 550,- nodig en dat is niet veel voor mijn versterker. mocht je er iets mee willen het is een Denon PMA qs10. zeer muzikaal, zeer stabiel en in goede staat. topic 2e hands heb ik het ook gezegd. foto kan ik je evt opsturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Het is dus zo'n versterker als in deze set? Het lijkt mij dat ie eerder 20-25 jaar oud is. Is op zich ook niet erg. Met economische waarde bedoel ik eigenlijk de dagwaarde en niet de toenmalige nieuwprijs, maar dat ter zijde. Gezien de klachtomschrijving lijkt het er toch op dat er 1 processor ligt te etteren. Ik lees er nl uit dat de versterker niet "doorstart". Ik betwijfel of je die nog kan krijgen (geprogrammeerd natuurlijk). Wat je kunt doen is meten of de klokfrekwentie van de processor nog stabiel loopt. Als je geluk hebt is het enkel een rotte soldering (c-tjes bij het kristal). Sweet, da's precies de set die ik heb (cd speler defect, tuner en cassetedeck op zolder). Al ziet mijn set er nog wel beter uit... Ooh de dagwaarde.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 niet omdat ik hem kwijt moet (er zijn al geinteresseerde) maar de Denon die hier staat is echt een paar klasse beter dan die je nu daar hebt staan. ik verkoop hem liever aan een forum member dan aan een ander nl. ik heb zelf een tijd terug een kappotte cd speler gehad en getracht hem zelf te repareren. ondanks alle goede tips van het forum is dit echter jammerlijk mislukt waardoor ik uiteindelijk meer kwijt was bijnde reparatie dienst. hij zei ook de wijze woorden tegen mij. "laat het maar aan de vakman over" en hij had gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ah welkom in het groepje mensen dat voor gek versleten word wanneer ze hangen naar geluid van toen maakt niet uit, ik ben er ook een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 ...maar de Denon die hier staat is echt een paar klasse beter dan die je nu daar hebt staan. Klasse maakt mij echt niet uit hoor, ik ben zo gewend geraakt aan dit geluid en het zou zeer spijtig zijn als het verloren gaat. Je gaat nog zware tijden tegemoet op dit forum gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 bedenk je wel als je dingen gaat of laat repareren dat dat de klank zeker kan gaan beinvloeden. wellicht niet veel maar houd het in je achterhoofd. hoe oud is de versterker? zijn er nog onderdelen voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 bedenk je wel als je dingen gaat of laat repareren dat dat de klank zeker kan gaan beinvloeden. wellicht niet veel maar houd het in je achterhoofd. hoe oud is de versterker? zijn er nog onderdelen voor. De versterker is een jaar of 17 oud, en ik denk niet dat er nog onderdelen voor zijn. Maar hij doet het nog wel... soms... 17 jaar oud dat is een mooie pensioenleeftijd voor zon versterker lijkt me, koop er gewoon een nieuwe of jong tweedehandsje bij dan heb je er 2 , voor die oude van je krijg je toch niet veel meer in deze staat. gr hj voor speakers weet ik nog een leuke site http://www.andromeda-design.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 bedenk je wel als je dingen gaat of laat repareren dat dat de klank zeker kan gaan beinvloeden. wellicht niet veel maar houd het in je achterhoofd. hoe oud is de versterker? zijn er nog onderdelen voor. De versterker is een jaar of 17 oud, en ik denk niet dat er nog onderdelen voor zijn. Maar hij doet het nog wel... soms... Dat niet alleen, maar ik weet niet goed wat ik ter vervanging moet kiezen. Ik ben niet al te welvarend, maar ik wil ook geen slechter apparaat in de plaats kopen. De volgende versterker heb ik graag net zo goed van kwaliteit of misschien beter, maar wat klinkt er vandaag de dag zo vol en warm als mijn huidige versterker? mijn huidige versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Mijn huidige speakers zijn nog in zeer goede staat. Ik heb 3 weken gespendeerd om ze volledig in de nieuwe lak te zetten... Hoe groot zijn je speakers dan wel niet? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Mijn huidige speakers zijn nog in zeer goede staat. Ik heb 3 weken gespendeerd om ze volledig in de nieuwe lak te zetten... Hoe groot zijn je speakers dan wel niet? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 mijn huidige versterker Heb je misschien al eens gekeken naar mijn profiel, en misschien kun je daaruit opmaken dat in mijn geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 een echte audiofiel zou zijn lichaam verkopen. echter gelukkig niet aan mij. is een mailtje op weg naar je ...kijk maar wat je doet. goed ik ga een muziekje luisteren en de boel hier afsluiten. vanavond midnight express een van mijn favo films, in mijn herrinering ook mooie muziek ,aan het eind met name. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 Typfout... had http://www.myspace.com/kevin_keijzer moeten zijn... maar ik gebruik myspace nooit... Dat mannetje is een neef van me, ja ik vind het ook dom dat ik dezelfde voornaam heb... Maar wat heeft dit met versterkers te maken? Ik zou toch zweren dat hier net iets heel anders stond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 juli 2007 Report Share Posted 18 juli 2007 hij zou op zijn minst 500 euro mogen lenen voor de naamsverwarring die hem schade heeft opgeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts