Jump to content

Buizenversterker? of toch maar transistor? Voor- en eind- of geintegreerd?

Guest theseventhstranger
 Share

Recommended Posts

een tijdje geleden begaf m'n buizen versterker het met een grote atoomwolk :(

ik heb weer lekker een voor en eindbak gekocht ,van AVI en ben heel tevreden

buizen hebben zo z'n charmes heb er erg van genoten maar een zware eindbak

is zo lekker strak.hard en stabiel,

je kan het ook combineren een goede eindversterker met een hybride of volledig buizen voorversterker

heb je the best of both worlds zeg maar :)

Ik heb eerst een hybride gehad (best of both worlds): stemmen klonken adembenemend mooi, maar het laag was wat minder strak. Jazz klonk hier super op, maar Pop of Rock werd al snel te druk. Nu heb ik een transistorversterker (maar wel buisjes in CD speler) en is het laag retestrak, hetgeen in mijn ruimte (slechte akoestiek) een must is. Alles is meer onder controle, hoewel ik moet toegeven dat de stemmen door de hybrider wat spannender klonken, maar met een ander Powercord heb ik dit toch wel weer enigszins weten te compenserem vind ik.

Mijn versterker bevalt eigenlijk wel zo. Het geluid is heel mooi warm, en de speakers gaan er goed mee overweg. Nieuwe interlinks komen eraan (alvast bedankt Henrie).

Ik denk dat het verder uitbreiden van dit topic weinig zin heeft, aangezien mijn oorspronkelijke vraag is beantwoord.

tsss bepaal jij dat .......................... :lol:

Beste 7de vreemdeling,

Ik vind het prima en plezierig dat je post en topics genereert. Dat brengt leven in de brouwerij. Het stoort me echter dat je veel postings weer verwijderd hebt, waardoor de topics waarin je reageert erg onlogisch en onoverzichtelijk worden. Het zou fijn zijn als je je postings zou laten staan. Misschien heeft er later ook nog iemand iets aan die info. B)

Nog gefeliciteeerd met je aanwinst. Het is een prima versterker. Lekker recht toe, recht aan. Dus als er eens iets aan komt, is ie ook weer zo de repareren.

Ik had reeds uit je topicstart begrepen dat je iemand zoch om de Denon te repareren. Ik wilde dat wel proberen, maar gezien jij nogal een eindje bij mij uit de buurt woont en geen eigen vervoer hebt, leek het mij verstandiger niet daarop in te gaan. Ik had je trouwens ook niet de garantie kunnen geven dat ie weer aan de praat kwam.

Dat begrijp ik, maar laat dan aub je posting staan en meld in een laatst post dat er een oplossing is en er verder niet meer meegedacht hoeft te worden.

Als je nu het hele topic naleest, snap niemand er meer iets van. In een ander topic heb je hetzelfde gedaan, waardoor daar ook alle verband zoek is. Probeer het leesbaar te houden. Wie weet zijn er mensen met eenzelfde probleem en zouden met het volledige topic wel een duidelijke oplossing hebben. Nu snappen ze er waarschijnlijk niks meer van en zijn die topics waardeloos geworden.