alabaster Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Stel dat een Allaerts element 0.5 mV afgeeft en een phonotrap met 60 dB versterkt. Hoeveel V. komt er dan uit de phonotrap? Een cd speler geeft geloof ik tussen de 2 en 2,5 V. Komt bovenstaande in de buurt? Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 60 dB spanningsversterking is gelijk aan 10^(60/20) = 1000 keer, dus 0,5 mV in geeft dan 0,5mV X 1000 = 0,5 V. En meestal is dat wel genoeg om goed bruikbaar te zijn icm een cd-speler. De volumeknop moet weliswaar met ca 12 dB omhoog. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 17 juli 2007 Author Report Share Posted 17 juli 2007 Jacco, Ik denk erover om eens een passieve pre te gebruiken in combinatie met genoemd element en phono pre. Mijn luidsprekers hebben een rendement van 98 dB en in combinatie met mijn actieve pre en monoblokken kan ik maar een heel klein gedeelte van de volumeregelaar gebruiken. Zou deze combinatie passieve pre element phono mogelijk zijn denk je? Ik wil een Promitheus TVC gaan uitproberen. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Hoe ging het nou in de praktijk met de Rothwell attenuators? Was dat teveel er af? hier tools om voltage gain etc etc uit te kunnen rekenen cartridge database tools Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 juli 2007 Report Share Posted 17 juli 2007 Jacco, Ik denk erover om eens een passieve pre te gebruiken in combinatie met genoemd element en phono pre. Mijn luidsprekers hebben een rendement van 98 dB en in combinatie met mijn actieve pre en monoblokken kan ik maar een heel klein gedeelte van de volumeregelaar gebruiken. Zou deze combinatie passieve pre element phono mogelijk zijn denk je? Ik wil een Promitheus TVC gaan uitproberen. Jos Ik verwacht geen problemen, zeker niet bij 98 dB/W/m aan rendement. Dan vind ik het ook niet verwonderlijk dat je maar een heel klein gedeelte van je volumeregelaar kunt gebruiken. Die 2 V die van een cd af komt is dan veel te veel. En die 0,5 V is dan een beter niveau. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts