Jump to content

0.5 mV

alabaster
 Share

Recommended Posts

60 dB spanningsversterking is gelijk aan

10^(60/20) = 1000 keer, dus 0,5 mV in geeft dan 0,5mV X 1000 = 0,5 V. En meestal is dat wel genoeg om goed bruikbaar te zijn icm een cd-speler. De volumeknop moet weliswaar met ca 12 dB omhoog.

Groet,

Jacco

Jacco,

Ik denk erover om eens een passieve pre te gebruiken in combinatie met genoemd element en phono pre. Mijn luidsprekers hebben een rendement van 98 dB en in combinatie met mijn actieve pre en monoblokken kan ik maar een heel klein gedeelte van de volumeregelaar gebruiken. Zou deze combinatie passieve pre element phono mogelijk zijn denk je?

Ik wil een Promitheus TVC gaan uitproberen.

Jos

Jacco,

Ik denk erover om eens een passieve pre te gebruiken in combinatie met genoemd element en phono pre. Mijn luidsprekers hebben een rendement van 98 dB en in combinatie met mijn actieve pre en monoblokken kan ik maar een heel klein gedeelte van de volumeregelaar gebruiken. Zou deze combinatie passieve pre element phono mogelijk zijn denk je?

Ik wil een Promitheus TVC gaan uitproberen.

Jos

Ik verwacht geen problemen, zeker niet bij 98 dB/W/m aan rendement. Dan vind ik het ook niet verwonderlijk dat je maar een heel klein gedeelte van je volumeregelaar kunt gebruiken. Die 2 V die van een cd af komt is dan veel te veel. En die 0,5 V is dan een beter niveau.

Groet,

Jacco