Jump to content

nad 1300 modificatie

gy21
 Share

Recommended Posts

nadpartschem.jpg

Ik ben bezig om mijn nad 1300 voorversterker te modificeren. Ik heb een grootdeel van de opties gebypassed en hou nu het hart van de voorversterker over. Nu is mijn vraag zijn daar nog dingen te verbeteren? Het hart is de ic's 207 en 208.

De standaard ic's zijn al vervangen.

• 2 weeks later...

ik heb ook de 1300 gehad het was een zeer goede voorversterker in mijnoren,hij klonk fantastiesch samen met de quad 405 die ik toen had

ik had zelf alleen wat condensatoren vervangen in de audioweg met elna silmic's

en een netstekker ingang met netfilter ingebouwd, alle voedings draden afgeschermd.

en nextgen rca ingangen ingebouwd met van den hull intern draad.

ik heb ook de 1300 gehad het was een zeer goede voorversterker in mijnoren,hij klonk fantastiesch samen met de quad 405 die ik toen had

ik had zelf alleen wat condensatoren vervangen in de audioweg met elna silmic's

en een netstekker ingang met netfilter ingebouwd, alle voedings draden afgeschermd.

en nextgen rca ingangen ingebouwd met van den hull intern draad.

Hoi, ik ben ook een ex 1300 bezitter. 16 jaar terug alweer.

Ik heb op een gegeven moment de interne bedrading vervangen door VandenHul. Wat een werk. :rolleyes:

Toevallig kreeg ik kort daarna een storing aan de gecombineerde Balans/Volumeregelaar.

De reparateur wilde er toen niet meer aan beginnen vanwege mijn modificatie. <_<

Dus zelf die regelaar maar vervangen.

Samen met de 2600 eindtrap was het een fijne combi. Niet super, maar gewoon fijn.

Nu zou ik zelf zoiets niet meer doen. Kost veel tijd, veel geld en aan het eind van het liedje schiet je er niet bar veel mee op.

Het houd je w