Jump to content

eindtrap Bryston

Guest Rob Turk
 Share

Recommended Posts

Guest Rob Turk

Ik heb een Bryston 3B eindtrap. De lampjes gaan groen en rood knipperen als ik hard speel. D.w.z. oververhitting/vervorming.

Als ik een extra 3B eindtrap koop en beide mono schakel....krijg ik dan meer vermogen zodat ik harder kan spelen.

Mijn speakers zijn B&W DM2000

Graag een reactie....

Rob@fototurk.nl

Beste Rob,

Jazeker kun je dan luider spelen, maar het maakt vaak veel minder uit dan dat je denkt.

Want een verdubbeling in geluidsdruk 3 db meer heeft het dubbele vermogen nodig.

Bovendien is het zo dat het menselijk gehoor deze verdubbeling niet als zodanig herkend.

Dus gevoelsmatig is het niet het dubbele.

Wat oon een mogelijkheid is om er een paar heel hoog rendement luidsprekers bij aan te schaffen dat zet wel zoden aan de dijk.

Bij voorbeeld Klipsch.

Met vriendelijke groet,

Haudio

De lampjes van de Bryston 3B gaan knipperen zodra er een bepaald outputvoltage wordt overschreden. Vanaf de helft van het maximum continu-voltage wordt het lampje rood. Bij een piek in de muziek schiet je al snel voorbij dit punt. Overigens zal dit lampje bij een hoogohmige speaker (die vaak een lage voltagegevoeligheid heeft) eerder gaan knipperen dan bij een laagohmige luidspreker (die vaak voltage-gevoeliger is). De laagohmige luidspreker vraag echter toch meer vermogen (in Watt) dan die hooghohmige luidspreker. Zoals je wellicht weet is de kreet Watt een samenstelling uit stroom (meetkreet Amp