Rob Zilver Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Alle berichten vanuit het hele SACD gebeuren negerend ben ik overgegaan tot aanschaf van een naar mijn mening super-machine ; de Musical-Fidelity Nuvista 3D. Wat die machine met normale cd's doet is met geen pen te beschrijven , de muziek grijpt je en laat je niet meer los en laat horen dat we nog lang niet uitgeluisterd zijn op cd gebied. Ik schrijf dit om de SACD gekte een halt toe te roepen en gewoon eens even af te wachten. Een tiental jaren geleden toen de eerste cd speler op de markt kwam ging voor velen de platenspeler op de schroothoop ;inmiddels zijn velen hier op terug gekomen. Voor iedereen die iets byzonders wil en aan een nieuwe speler toe is zou ik bijna willen verplichten deze Nuvista 3D op zijn minst op het lijstje te zetten. Veel plezier en de Groetjes van Roberto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Roberto, Ik ben het geheel met je eens! Er kan veel meer uit het huidige CD-concept gehaald worden dan doorgaans gebeurt. Maar dit geldt ook voor de rest van de keten; de meeste versterkers en speakers zijn een aanfluiting voor de huidige stand der techniek (en natuurlijk ook de toenmalige stand der techniek: Buisjes, zoals de nuvistor) Het is jammer dat consumenten steeds vaker geprikkeld moeten worden met nieuwe gadgets i.p.v. het uitontwikkelen van een goed concept. Maar het is denk ik toch aan diezelfde consument te wijten; gadgets verkopen wel! Helaas....... Je hebt trouwens niet speciaal nuvistoren nodig om een mooie versterkertrap te bouwen; er zijn nog genoeg buizenproducenten in de wereld om de hele audiomarkt te bedienen......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Helemaal mee eens. Een goed ontworpen DAC op basis van een uitstekende 20-bits converterchip zoals de BurrBrown PCM63K presteert vele malen beter dan een slecht ontworpen 24/192 bitter. De truck van het goed klinken van een DAC zit 'em in het analoge versterker deel. Als dat top is zal hij top klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Wat is ie mooi he! Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 januari 2002 Report Share Posted 22 januari 2002 Mooi zou ik 'm persoonlijk niet willen noemen! Maar ik heb inderdaad al veel goeds over deze speler gehoord. Jammer dat ie alleen zo ontzettend veel moet kosten. Ik heb zelf de afgelopen 14 jaar iets van 15 verschillende CD-spelers gehad,en ben ook nu pas echt tevreden over de klank. (Naim CDX) Jammer dat zelfs in 2002 eerst een kapitaal moet worden uitgegeven aan een CD-speler om 't niveau te halen van 'n draaitafel die veel minder kost. Maar dat neemt niet weg dat ik 't 100% met je eens ben, dat uit de CD nog lang niet alles wordt gehaald in de meeste gevallen. Ik heb nu ook 'n paar keer een SACD demo mee mogen maken. Klonk erg goed,maar niet beduidend beter dan gewone CD,naar mijn mening. Dus voor diegene met 'n grote collectie CD's die gestaag groeit is o.a. de Nuvista 3D wellicht toch 'the final step'. m.v.g Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 januari 2002 Report Share Posted 23 januari 2002 Voor de armen onder ons - waartoe ik mezelf voor het gemak ook maar reken - is er zeker hoop - 2ehands zijn een groot aantal zeer goede loopwerken/spelers te koop, met hulp van http://www.triodedick.com en http://www.dddac.de kun je nogal wat verbeteren aan de achterkant van een CD speler. Laten we hopen dat zowel artiesten, technici en platenmaatschappijen ook meer aandacht aan de opname kant gaan besteden.......... Groet Jitze Vergeet ik toch Remco met http://www.ultranalog.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Hallo allen, Volgens mij kan je je voorlopig het best bij CD houden. Het is maar de vraag welk systeem het nu precies gaat worden. De industie ligt er echt niet van wakker of je een aparaat koopt waar je later niks meer aan hebt (DCC). DVD voor TV vind ik wel een goede uitvinding. Als je een video huurt is het vaak toch wel erg slechte kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Allen, Het wordt pas echt interessant denk ik voor audiofielen als de heren fabrikanten het eindelijk (vergoeding van licensies?) eens worden over de te voeren standaard(en). Een machine die de formats CD/DVD-A/SACD goed aan kan zou het beste zijn voor iedereen. Dan hebben ook de kleinere High End producenten weer de mogelijkheid om deze formats naar een hoger nivo te ontwikkelen op een zelfde wijze als dat in de afgelopen decennia met de CD is gegaan. Al er zit er volgens mij nog wel voldoende potentie in de CD speler...getuige mijn huidige Yamaha CDX-980 SUPER S-bit??? speler die binnenkort toch ECHT vervangen gaat worden door een DAC/loopwerk combi...Dus voor mij nog geen SACD/DVD-A spulletjes. Greetz Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 7 februari 2002 Report Share Posted 7 februari 2002 Een zeer goede Cd-speler is GamuT CD1 deze nieuwe speler voorzien van upsampling kan zich meten met de duurdere spelers. Ga eens luisteren, je bemerkt meteen de kwaliteiten.. MVG Musicman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 12 februari 2002 Report Share Posted 12 februari 2002 Hallo forummers, Ik ben dan wel niet van het vaste selecte groepje hier, maar lees met grote regelmaat de onderwerpen, en probeer toch steeds over de drempel heen te komen, maar het gaat niet echt gemakkelijk. Ik heb daar toch een vraag over. dit onderwerp krijgt 4 sterren. waarvoor nou eigenlijk? wat kan ik hier nou mee? de nu vista is heel mooi, maar dit lijkt meer op adverteren met het apparaat. dus ik ben gewoon benieuwd. Ben zelf iemand, die in principe niet zo'n interesse heeft in what's hot and what's not, ik lees er wel over, maar daar is ook gelijk de grens. Als ik bv dcc leuk vi(o)nd, koop ik het toch wel, ongeacht wat de markt doet. Hetzelfde met sacd; ik heb er persoonlijk geen behoefte aan nu, ( wat je niet hebt, mis je ook niet ) maar om nou 4 sterren te geven voor iemand die roept "wacht dat sacd nou maar eens rustig af" dat begrijp ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 13 februari 2002 Report Share Posted 13 februari 2002 Ik geloof dat het hier toch meer ging over het verbeteren van cd's op zich, en het wachten met nieuwe technieken, tot de oude perfect zijn, dan deze specefieke speler. Het is natuurlijk wel een goed voorbeeld van wat cd nog allemaal kan..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts