Jump to content

bryston... even gauw hulp nodig

m44
 Share

Recommended Posts

De schema's ziiten in de pijplijn en zullen weldra op hun bestemming aankomen.

Je kunt die schakelaar gewoon tijdens het spelen omzetten. Het enige wat er intern gebeurd is dat de verbinding met aarde onderbroken wordt.

Als je de aardedraad in de stekker op de 0 of de lijn heb aagesloten, merk je dat snel genoeg want dan slaat nl gelijk de aardlekschakelaar aan en wordt het heel stil en donker ;)

Vraagje, klemmen de interlinks fatsoenlijk op de chassisdelen of schuiven die er toch wel heel erg gemakkelijk op en af?

De schema's ziiten in de pijplijn en zullen weldra op hun bestemming aankomen.

Je kunt die schakelaar gewoon tijdens het spelen omzetten. Het enige wat er intern gebeurd is dat de verbinding met aarde onderbroken wordt.

Als je de aardedraad in de stekker op de 0 of de lijn heb aagesloten, merk je dat snel genoeg want dan slaat nl gelijk de aardlekschakelaar aan en wordt het heel stil en donker ;)

Vraagje, klemmen de interlinks fatsoenlijk op de chassisdelen of schuiven die er toch wel heel erg gemakkelijk op en af?

Wat is dat toch de laatste tijd, al die forummers die last van een brom hebben ? :blink::P;)

ik zal zeggen "gewoon"niet heel strak maar maken wel goed contact. de main out zit wel duidelijk los en moet ik gaan solderen. eraan rommelen en er valt een heel kanaal weg met veel gekraak

leuk detail was dat nea het uitschakelen 10 min later de tulp stekkers nog veel lawaai veroorzaakte bij het plaatsen. veel gebrom en gekraak en alles stond al uit dus.

ik zal zeggen "gewoon"niet heel strak maar maken wel goed contact. de main out zit wel duidelijk los en moet ik gaan solderen. eraan rommelen en er valt een heel kanaal weg met veel gekraak

leuk detail was dat nea het uitschakelen 10 min later de tulp stekkers nog veel lawaai veroorzaakte bij het plaatsen. veel gebrom en gekraak en alles stond al uit dus.

Aha, soldeer dat dan maar eerst en check gelijk de rest ook even goed. Dit zou best je bromprobleem eens kunnen zijn. De main out dus. Is het die van de VV of van de EV? Ik denk de VV

P/S Ff reageren op de PB : met een witte stekker en 1 meter lang, nee dat is dan niet die ik dacht dat het was. Maar hoe oud was deze combi nou eigenlijk?

Soldeer het maar opnieuw. Maar pas op: Stekker uit het stopcontact en ontkoppelen gewoon het even van alles en ff wachttte tot ie koud is voordat je gaat solderen. Kijk goed wat je doet en voordat je je soldeerbout erop gaat zetten. Ik heb sterk het gevoel dat dit je oorzaak is van je brom.

Aha, soldeer dat dan maar eerst en check gelijk de rest ook even goed. Dit zou best je bromprobleem eens kunnen zijn. De main out dus. Is het die van de VV of van de EV? Ik denk de VV

P/S Ff reageren op de PB : met een witte stekker en 1 meter lang, nee dat is dan niet die ik dacht dat het was. Maar hoe oud was deze combi nou eigenlijk?

1989 dacht ik...........

nog iets opvallends. als ik tegen de voor of eind aantik of de grepen op de eind stevig beetpak hoor je een geluid door je speakers. klinkt een betje als stroom en hoe ze dat in films een geluid geven. soort bakken van een visje in de olie. geen gesis geen getik maar soort van ritselen.

de schakelaar van de ground maakt geen enkel verschil in de brom

wat jij beschrijft heeft volgens mij meer betrekking op de versterker en dat die een brom heeft. wat ik vervelend vind is dat de speakers continu zon lage toon de kamer in slingeren die bij stilte wel hoorbaar is.

de bak zelf hoor ik vrijwel niet, het zijn echt de speakers die de hinderlijke storing laten horen.

ik vind zakenals brom lastig te beschrijven maar iedereen kent het geluid als je een plug tegen de ingang houdt van een apparaat dat aanstaat en dat geluid dan zachtjes.

wat jij beschrijft heeft volgens mij meer betrekking op de versterker en dat die een brom heeft. wat ik vervelend vind is dat de speakers continu zon lage toon de kamer in slingeren die bij stilte wel hoorbaar is.

de bak zelf hoor ik vrijwel niet, het zijn echt de speakers die de hinderlijke storing laten horen.

ik vind zakenals brom lastig te beschrijven maar iedereen kent het geluid als je een plug tegen de ingang houdt van een apparaat dat aanstaat en dat geluid dan zachtjes.

Dat weet ik dat je die brom bedoeld, maar die komt toch echt door de trafo's en de rest van de voeding. Die brom zit gewoon in het ontwerp en wordt via de speakers weergegeven. Dat is dus die brom die ik al had opgemerkt. Wil je die kwijt, zul je de hele voeding opnieuw op moeten bouwen.

Sodejuu (nog steeds Member zie ik),

Wil jij zeggen dat er in die bak een kliko-voeding zit? Als ie bromt is ie niet goed in ieder geval, althans in mijn uiterst bescheiden mening dan...

Groet,

Jacco

Wat ik uit een e-mail van M44 begrepen heb is het geen harde brom. Naar ik zo kan inschatten is het de eigen brom van de trafo's. Dus di

Het is bekend dat de trafo's van Brystons (productie tot het derde kwartaal 1989) niet altijd even geruisloos hun werk deden. Er zijn er ook voldoende die hun werk geruisloos doen. Het brommen beperkte zich bij mij tot de behuizing en niets daarvan was hoorbaar over mijn speakers. Vanaf december 1989 zijn alle Brystons uitgevoerd met ringkerntrafo's en daarmee was het bromtollentijdperk over.

Het is ook wel handig te weten of de voorversterker of eindversterker de brom veroorzaakt.

M.a.w. heb je ook brom als je de voorversterker vervangt door een cd-speler met variabele uitgang?

Ook zou ik er voor zorgen dat alle aparaten uit

Ja, eerst maar eens uitzoeken waar de brom in het elektrische signaal vandaan komt. Ik heb het niet over het trillen van de ijzerplaatjes, de mechanische trilling zogezegd.

Groet,

Jacco

Wil jij zeggen dat er in die bak een kliko-voeding zit? Als ie bromt is ie niet goed in ieder geval, althans in mijn uiterst bescheiden mening dan...

Groet,

Jacco

@Jacco

Goed, niet goed. Die voeding is degelijk, maar herbergt alle nadelen van een standaard ongestabiliseerde voeding met bloktrafo's. Dat is het en meer niet.

@M44

Welke trafo's je nodig hebt, kun je uit de schema's halen die ik je gestuurd heb. Ik beloof je dat je het niet zult redden met

oke kun je mij een plezier doen en eens kijken in die schema''s welke ik nodig heb. ik kom er niet uit.

dus 2 trafo's en ik denk 4 elco's?

dan kan een vriend van mij ze erin solderen. zelf durf ik de main out wel aan te pakken.

Groet,

Jacco

@Jacco

Goed, niet goed. Die voeding is degelijk, maar herbergt alle nadelen van een standaard ongestabiliseerde voeding met bloktrafo's. Dat is het en meer niet.

Jaja. Nou, ik heb er geen last van hoor. En ik heb altijd al ongestabiliseerde voedingen gehad dus dat beschouw ik niet als rechtvaardiging. Maar als ik het goed begrijp, zit die brom niet in de eindbak, maar in de voortrap.

Groet,

Jacco

Hupsakee, die 4B de kliko in :D . Korte metten er mee!

(Ik heb ooit aan een hele dure JK Acoustics eindbak gemeten en die gaf aan storing vrolijk -57 dB op zijn uitgang, ook voedingszooi en dat voor dat geld! Ongelooflijk.)

Groet,

Jacco

Edited by dekkersj

oh ik ben een tevreden mens. de momenten dat ik luisteren kan word ik toch vaak prettig verrast. een referentie cd van mij is jimmy hendrix (band of gypsys) en ik heb nog nooit een elektrische gitaar zo overtuigend uit de speakers horen komen. de boel klinkt ruimtelijk wel wat upfront maar zeer veel controlle en power in het laag. middengebied had ik wat rustiger verwacht maar is ook niet overdreven aanwezig.

volgens mij een goeie rock jazz combi gevonden. en de bryston en jbl's lijken oude vrienden zo klinkt het,

verder ziet het er prachtig uit. bijna 20 jaar en geen een krasje. heerlijk om met een stapel cd in e kamer te zitten en dat je denkt "oh ja dat wil ik ook nog horen en dan ineens tot de conclusie komen dat je de tijd vergeten bent en morgen vroeg op moet. herkenbaar? ;)

een goede vriend van mij (electro freak) gaat de voor en eind bak onder handen nemen als ik met vakantie ga. nieuwe elco's en hij zegt dat weerstanden kunnen veranderen in waardes naargelang de leeftijd. dus hij gaat de boel doormeten en evt vervangen. trafo's slijten niet zegt hij. ze doen het of niet. hij heeft wel een aantal dingen opgenoemd die er gebeurd kunnen zijn (scheurtje dacht ik) maar hij denkt zelf niet dat ze vervangen dienen te worden. als het wel zo is zal ie dat doen. :)