Jump to content

bryston... even gauw hulp nodig

m44
 Share

Recommended Posts

............................. bijna 20 jaar en geen een krasje. heerlijk om met een stapel cd in e kamer te zitten en

Nog geen twintig jaar oud? Ik wil niet vervelend doen, maar je bent vrij dom bezig om iemand in die versterker te laten spitten, als er werkelijk iets aan mankeert. In het geval van verrotte elco's, vervangt de importeur die kostenloos.

Doe er je voordeel mee.

je hebt wel gelijk. ik zal de serie nrs eens opschrijven en mijn klacht aan een hier al eerder opgegeven adres richten.

ik neem aan dat die nr's op de achterkant staan.

echter weet ik niet waar die zaak zit en ik dacht niet echt nast de deur, die maat van me woont een dorpje verder. macht der gewoonte om hem in te schakelen zeg maar.

verder is de leeftijd niet zeker. het is een 3b met zwarte handvaten. de enige info die ik heb komt van de man die ze verkocht aan me.

Zoals ik al eerder vermeldde zijn de bloktrafo's in de loop van 1989 vervangen door ringkerns.

Mijn maatje heeft twee 3B 's uit oktober 1989 met bloktrafo's en de mijne waren van november 1989, uitgerust met ringkerns.

Gewoon even met Canada mailen, de serienummers doorgeven en je hebt in een mum van tijd bericht terug. Mocht er dan nog garantie opzitten, Mafico Bergschenhoek bellen voor reparatienummer, het apparaat in een doos proppen en versturen. Na reparatie krijg je 'm kostenloos thuisgestuurd. Mooier kunnen ze 't niet maken. B)

Zoals ik al eerder vermeldde zijn de bloktrafo's in de loop van 1989 vervangen door ringkerns.

Mijn maatje heeft twee 3B 's uit oktober 1989 met bloktrafo's en de mijne waren van november 1989, uitgerust met ringkerns.

Gewoon even met Canada mailen, de serienummers doorgeven en je hebt in een mum van tijd bericht terug. Mocht er dan nog garantie opzitten, Mafico Bergschenhoek bellen voor reparatienummer, het apparaat in een doos proppen en versturen. Na reparatie krijg je 'm kostenloos thuisgestuurd. Mooier kunnen ze 't niet maken. B)

ik ga er vandaag nog werk van maken.

canada gemaild en wacht op antwoord.

nederlandse afdeling gemaild (mafico) of zoiets en daar konden ze mij vertellen dat er zonder aankoopbon geen garantie is en de aankoop bon zal ik wel niet meer in handen krijgen denk ik.

verder zie ik op de achterkant eindbak geen serie nr staan. waar zal die zitten.?

canada gemaild en wacht op antwoord.

nederlandse afdeling gemaild (mafico) of zoiets en daar konden ze mij vertellen dat er zonder aankoopbon geen garantie is ...

Volgens de website van Bryston geldt dat alleen voor producten van na week 8 van het jaar 2006. Het lijkt me dat je dat dan niet mag eisen van oudere versterkers: link

De garantie van 20 jaar is wel pas in 1990 ingegaan, als jouw aparaat ouder is weet ik niet of die garantie ook voor jouw aparaat geldt.

nee ik ook niet maar ik wacht wel af. als het gratis kan is dat natuurlijk mooi maar een vriend die je complete eindbak tijdens je vakantie wil terugbrengen naar oorspronkelijke staat is ook mooi. hoe dan ook zal ik uiteindelijk een tevreden bryston bezitter worden ;)

De garantie van 20 jaar is wel pas in 1990 ingegaan, als jouw aparaat ouder is weet ik niet of die garantie ook voor jouw aparaat geldt.

Jawel hoor, ook die oudjes hebben dezelfde garantietermijn als de nieuwere.

canada heeft gereageerd en volgens hen heb ik met de serie nummers die ik opgegeven heb nog wel recht op garantie. tot 2008. te gek dus. ik hoop dat dit zo gaat lukken. het serie nummer van de eindbak staat op de onderkant blijkbaar.

morgen maar effe kijken.

het klinkt nu al steeds lekkerder, ben benieuwd wat een gerepareerde zal doen.

@ hifi freak

als ik een 2e bryston eind bak koop hoe koppel je die dan een. er zit maar een main out op.

sorry ..1e voor eind combi dus geen idee nog

Op de achterkant vand e eintrap zit een schakelaar waarmee je de versterker kunt bruggen, zodat ie in feite als monoblok fungeert (verdubbeling vermoge, halvering dempingsfactor). De signaalingang is dan de linker ingang. Rechts -in is dan onbruikbaar. Je kunt dan voor het linker kanaal 'n 3B gebruiken en eentje voor het rechter kanaal.

Wil je bi-ampen op laag en hoog zul je RCA-splitters moeten gaan gebruiken om de 2 stereo eindversterkers aan te kunnen sturen. Die dingen kosten ca

Waarom zou je willen bi-ampen, dat maakt geen drol uit (naar mijn mening)? Zelfs nog het risicio dat de pre moeite heeft met aansturen van 2 eindversterkers.

Had dan gewoon met een iets betere Bryston gekocht. Of gebruik een actief filter om de JBLs aan te sturen, maar dat zal je wel niet willen willen.

Waarom zou je willen bi-ampen, dat maakt geen drol uit (naar mijn mening)? Zelfs nog het risicio dat de pre moeite heeft met aansturen van 2 eindversterkers.

Had dan gewoon met een iets betere Bryston gekocht. Of gebruik een actief filter om de JBLs aan te sturen, maar dat zal je wel niet willen willen.

De pre heeft daar geen moeite mee. Bridgen zou ik in ieder geval niet, want dit is klankmatig geen verbetering. Mocht je te weinig vermogen hebben en je bent gecharmeerd van een Bryston, dan zou je een 4B kunnen overwegen.

Moest je van plan zijn om van de stands van de JBL's subs te maken (met bvb 2 48cm woofers ;) ), dan raad ik je aan de twee Brystons gewoon als stereo paar te gebruiken, 1 voor de topkasten (JBL) en 1 voor de subs. Filteren kan je dan met een actief filter, bvb een Behringer, die kan je gehoormatig inregelen naar de JBL's toe (bvb rond 90Hz).

Je zou natuurlijk kunnen "stacken" dwz de versterkers als 2 kanaals per kant, (en dan eventueel een passief filter, of een (mono) actief 2 weg filter per kant. maar als purist denk ik dat je dan identiek dezelfde amps (van dezelfde bash) moet hebben, en dan liefst nog eens helemaal idedentiek ingeregeld (Bias en zo).

Als je JBL's bi-amping toelaten zou je natuurlijk ook met twee stereo amps kunnen werken, het zou misschien klankmatige verbetering kunnen geven kwestie van plaatsing, dynamiek, authoriteit, maar hoog-gevoelige speakers als JBL kun je volgens mijn perfect aansturen met

even een hersenspinseltje.

als die brom stereo is dan moet ie toch al VOOR de voeding zitten. de brom is identiek op 2 kanalen en dat zal toch stug zijn als 2 kanalen exact dezelfde fout hebben. dus word die brom doorgegeven aan de eindbak? door de VV.

maar die main out geeft wel signaal. en volgens mij geeft zo"n kanaal signaal of niet. en niet een beetje toch

het is voor mij weer even de mts ophalen.

even een hersenspinseltje.

als die brom stereo is dan moet ie toch al VOOR de voeding zitten. de brom is identiek op 2 kanalen en dat zal toch stug zijn als 2 kanalen exact dezelfde fout hebben. dus word die brom doorgegeven aan de eindbak? door de VV.

maar die main out geeft wel signaal. en volgens mij geeft zo"n kanaal signaal of niet. en niet een beetje toch

het is voor mij weer even de mts ophalen.

Je zou zeggen van wel, maar het zijn echt de trafo's in de eindbak die het brommen veroorzaken. Zet er maar eens een andere voorversterker voor, of een cd-speler met regelbare uitgang. De brom blijft.

bij mafico dachten ze dat het omsolderen naar 230 van de trafo's nut kan hebben.

zitten we op 230 nu of is het al meer.

er is geen aankoop bon van de VV en EV dus geen garantie.

er is geen aankoop bon van de VV en EV dus geen garantie.
Zoals al erder gezegd geldt die voorwaarde alleen voor versterkers van na 2006. Moeten ze bij Mafico de garantievoorwaarden van Bryston zelf er meer eens op naslaan. Anders dien je een klacht in bij Bryston Canada.
Bryston will only warranty Bryston products purchased through authorized Bryston dealers. Bryston products with a date code of 0608 or higher (date code format is "yyww", where "yy" is the two least significant digits of the year and "ww" is the week of the year) must be accompanied by a copy of the bill-of-sale from a Bryston authorized dealer to qualify for warranty service.

Overigens is marktbescherming het doel van een dergelijke politiek, dat is niet toegestaan volgens de Nederlandse wetgeving. Je kan ze eventueel aangeven bij de NMa.

Als je het serienummer doorgeeft dan kunnen ze het toch opzoeken om te zien of die versterker idd verkocht is in Nederland. Wie gaat nou bonnen 20 jaar lang bewaren. Die Bryston die ik een poosje heb gehad was 17 jaar oud en voordat deze in mijn bezit kwam ervoor nagekeken door Mafico en 1 kanaal totaal vervangen en dit alles onder garantie. Er was toen ook geen bon van meer en de persoon die die bryston toen had was ook niet de eerste eigenaar ervan.Door het serienummer te controleren konden ze zien bij Mafico hoe oud de amp was. Dus ik snap niet waarom ze zo onwillend zijn of die amp van jou is toch ouder dan 20 jaar oud.

Bryston Canada houd ook volgens mij bij waar welke amp naar toegaat bij het verlaten van de fabriek. Dus je zou zeggen daar zouden ze het ook kunnen nakijken op serienummers.

Forumgenoot Hififreak kan je er ook veel over vertellen,want die is een Brystonfiel in hart en nieren. :D;)

groet,

:cool2:

bij mafico dachten ze dat het omsolderen naar 230 van de trafo's nut kan hebben.

zitten we op 230 nu of is het al meer.

We zitten officieel op 230V +/-5%. Tussen 218,5V en 241,5V. In de praktijk zal het eerder wat lager zijn dan 230V, dan hoger dan 230V. Dus als ze nu geschikt zijn voor 220V, dan zouden ze het gewoon moeten doen, zonder problemen, tenzij de trafo's stuk zijn natuurlijk...

ja dan heeft dat weinig nut natuurlijk. wat een vaag advies dan van een importeur/service centre.

er zitten 2 behoorlijk afgeblakerde weerstandjes in de signaal weg maar die lijken naar de LED's te gaan.

gek is dat beiden te laag zaten maar wel beiden exact hetzelfde te laag.

de brom is stereo dus moet het toch voor de eindkanalen liggen. een profesorisch gemaakte hoofdtelefoon met 2 tulpen aan het eind gaf geen brom in de VV weer. ook niet met aansluiten cd speler en dan luisteren met koptelefoon geen brom.

zo'n eindbak is reuze handig in elkaar gezet. lijkt wel een bouwpakket. 2 platen onder en boven en dan de zijkanten die je zo los kan halen. een service monteur heeft zo'n ding in no time gefixed.

alleen de printplaatje zit vast middels behoorlijk onbereikbare speaker terminals.

ik heb nog geen veranderingen aangebracht verder maar moest een blik werpen. vanavond bij een vriend gedropt die nog wat gaat nameten en hem ook wel eens wil bestuderen.

canada nog eens gemaild over de gang van zaken hier en mafico nog maals met een meer overtuigde mening dat ik recht heb op garantie.

het is heel simpel als de nderlands tak zegt. oke geen probleem, kom maar op met dat ding maar dat doen ze dus niet. ik ben niet op de hoogte van dit soort zaken en welke regels of normen daar gelden. mij lijkt alleen dat als het moederbedrijf zegt dat het goed is de nerderlandse importeur/ service dat kan verhalen en kost het hen m.i niks.

ik heb me net geregistreerd op sde site die je had gelinkt want ik had geen idee waar die persoon zich bevindt en zg zo snel ook geen contact adres.