Hififreak Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Wacht er even mee. Ik heb zojuist Mafico gebeld, maar de man die hier uitsluitsel over kan geven is met vakantie t/m half augustus. Ik zal 'm z.s.m. een mailtje sturen en een afspraak met 'm maken om e.e.a. te bespreken. Je hoort nog van me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2007 Author Report Share Posted 2 augustus 2007 oke enorm bedankt. vanaf 10 aug ben ik ook op vakantie en dan eind aug. pas terug. geen haast hier dus. wel een leuke site trouwens waar ik geregistreerd ben vandaag. we wachten af. nogmaals thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Dit zegt de firma Mafico zelf m.b.t. garantieclaims: BRYSTON 20-YEAR WARRANTY Bryston producten zijn gegarandeerd voor 20 jaar vanaf de fabricagedatum. De garantie is inclusief onderdelen en arbeidsloon en is overdraagbaar aan volgende eigenaar. De garantie gaat automatisch in op de fabricage datum welke door Bryston is vastgelegd. De garantie vervalt zodra het betreffende apparaat zonder toestemming van Mafico is geopend, of gewijzigd.(uitsluitend Benelux) In het geval van een garantie reparatie zal het betreffende apparaat zodanig worden hersteld dat het voldoet aan de originele specificaties. Alle reparaties veroorzaakt door van buiten komend onheil, onjuist gebruik, en dergelijke, vallen buiten de garantieregeling. Deze voorwaarden gelden voor apparaten die in de Benelux door de Benelux distributeur zijn geleverd. Zie: http://bryston.nl/default.htm Ik laat 't je wel weten als ik 't besproken heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 peter van mafico zegt dat de trafo's naar 230 moeten. wat zou daar het nut van kunnen zijn. ik begrijp dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Vanmorgen nog even gebeld. Ik hoop aan het eind van de middag, dan wel a.s. maandag je een antwoord te kunnen geven. Goed weekend. Het gebrom van trafo's zal wellicht verminderen en volgens wel ingelichte bronnen zal het de levensduur van het apparaat ten goede komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 ik heb mafico toestemming gevraagd het apparaat te mogen openen. dan kan het wellicht snel geregeld zijn zonder dat ik die dingen nar berschenhoek moet brengen. het is niet zo dat ik op zoek ben naar garantie maar als dat de enige manier is om het voor elkaar te krijgen dan graag. ik heb moeite met het trafo verhaal. de omschakeling geloof ik dan wel. (ik ben geen expert) maar een twee trafo'd die exact het zelfde euvel vertonen door ouderdom, slijtage begrijp ik niet. wat ik nog weet is dat trafo's het doen of niet. die weerstanden zullen het ook niet zijn want die gaan naar de LED's denk ik. maar ik kan ze zo gauw niet vinden op de schema's van sodejuu. in ieder geval nogmaals bedankt voor de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Kijk eens even in je mailbox! Je hebt trouwens speciale (Robertson) bitjes nodig om 'm te openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 ja die heb ik wel. wist ik zelf niet trouwens mail gehad. maar dat is voor de voorversterker en er is nog niets gezegd over de eindversterker en daar zit het em in denk ik. ik heb het serie nr direct gemaild zodat ie gecheckt kan worden. by the way hoe stuur je een versterker op. grote doos met papier erin of plastic zakken? volgens mij kan ik hem beter langs brengen gezien de kosten. het is 1 uur rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Ik verstuur ze altijd, maar brengen kan natuurlijk ook. Als je aangeeft wanneer je langs gaat zal Peter je vast en zeker wel een bakkie koffie aanbieden. Als je zegt dat ik dat gezegd heb zeker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 en hoe verstuur je dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Men neme een bananendoos. In het kleinste deel een dubbele laag karton op de bodem leggen. Daarna het apparaat wikkelen on bubbeltjesfolie. Vervolgens de loze ruimte "vullen met karton of folie. Afdekken met een dubbele laag karton en de doos sluiten. Het geheel deugedelijk dichtplakken en voor alle veiligheid er kruislings een touwtje omheen doen. Adresseren en een A4-tje met koeienletters breekbaar erop plakken en dan naar het postkantoor. Daar wachten totdat je aan de beurt bent. Dan wordt het gewogen en mag je betalen. Voor alle zekerheid verzekerd verzenden. Kost geen drol. Bonnetje goed bewaren en op vakantie gaan. Nadat je het apparaat terug hebt gaan genieten. Wil je nog meer weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 nope thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Graag gedaan en doe de heks de groeten van me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Beste M44, Wil me nergens mee bemoeien,maar als jezelf op 1 uur rijden er vanaf zit, zou ik de amps lekker brengen. Heb je ook even persoonlijk contact met elkaar en ziet men ook wie je bent. Is altijd makkelijk en ook leuk voor je netwerk, tenminste als je van netwerken houdt. Ikzelf probeer ook altijd een persoonlijk contact te krijgen met importeurs,want ik heb al een paar keer gehad dat ik iets opstuurde en vervolgens het beschadigd terug kreeg of dat de zending zoek was in het distubitiecentrum enz. Ik heb dus geen goede ervaringen met het verzenden van kostbare apparatuur. Maar wel goede ervaringen met importeurs en hun welwillendheid om het wel langs te mogen brengen. heb al een paar keer gehad dat ik er zelfs op mocht wachten. Heb ik gehad o.a. bij Transtec in Rotjeknor en bij Wagner&Wagner in Druten. Bij Transtec kreeg ik zelfs nog een hele rondleiding bij de technische afdeling en werd er zelfs van alles uitgelegd. Dat was echt heel leuk en bovenal nog leerzaam ook, vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 ik ben er ook nog niet zeker van wat ik doe maar mocht ik willen verzenden wil ik graag tips hoe dat het beste kan. een gezicht bij een naam vind ik ook prettig en met mijn postuur wil ik ook nog wel eens de mazzel hebben dat ik een goede behandeling krijg. al word dat postuur wel steeds smaller sinds ik gestopt ben met powerliften. ach ja kids gaan voor he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 al word dat postuur wel steeds smaller sinds ik gestopt ben met powerliften. Kun je straks gaan hardlopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 haha nee hoor ik doe nog steeds aan judo en ben 194 bij 120 kg ,hardlopen word mijn dood. of... zit jij toevallig te azen op mijn voor eind van bryston tsja de bovenplaat er af gehaald en het is duidelijk dat iemand me voor is geweest. erzitten 2 afgeblakerde weerstandjes in die ook nog eens niet kloppen met de tekening. de waardes zijn te laag. ze zijn echt witheet geweest denk ik. ledjes branden ook verdacht fel vond ik. logisch want weerstand is dus te laag. omdat het duidelijk is dat iemand hem al open heeft gemaakt en heeft lopen rommelen (met de hoofdletter R) gaan we eerst zelf de juiste weerstanden erin zetten en kijken wat dit doet. ik zit nu niet thuis maar ben op bezoek. we sluiten hem wel aan en kijken wat er daarna gebeurd. verder zitten er 2 vercshillende zekeringen in. mazzel dat ik bij en electro freak zit ( zo eentje die ook gewoon weigert even een audiofiele netkabel erop te zetten das onzin zegt ie boos) het zou een vriend van jacco kunnen zijn. maar er liggen hier meer onderdelen dan bij display. alleen wat minder georganiseerd. ik heb peter van mafico vanmiddag gesproken en heb hem al gezegd dat iemand ons voor is geweest met het openen. hier heeft ie niet echt op gereageerd. wel een vriendelijke vent. Niet dat ik garantie niet op prijs stel maar als mij de moeite bespaard kan blijven door er 2 weerstandjes in te zetten........... ik houd jullie op de hoogte Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Je begint steeds meer audiofiel te worden ( zelf met weerstandjes aan de slag ) Ik ga ervan uit dat op de soldeerbout wel een transparentnetkabel zit. gr hjh Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 ik zal het hem vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 in de voorversterker zaten een paar groen!! uitgeslagen cinch bussen. dit veroorzxaakte de storing van de interlink naar de EV. (kraak) dus morgen een paar busjes halen en erin zetten. en klaar is de bryston. de brom/zoem lijkt hier weg te zijn. het zijn hier wel waardeloze speakers (geen jbl ) maar zo'n ruis en zoem moet ook hier te horen zijn. morgen avond weet ik meer. dan is ie w.s. klaar en kan ik het beo;tje aansluiten. wel wat bananenstekkers gekocht omdat de speakerdraad van mij maar moeilijk in de terminals pasten.ben eigenlijk niet zo van de bananen maar goed dit was wel erg proppen en veel draadjes die eruit kwamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 dat ik de boel openmaak wil absoluut niet zeggen dat ik het werk van hififreak niet waardeer, middels zijn input kwam mafico wel door. het was alleen zo zichtbaar dat die weerstandjes er niet thuis hoorde. alles was vies behalve. dus het openmaken was in ieder geval bedoeldt om dit te checken zodat i niet de moeite neem het op te sturen en vervolgens alles weer tergu gestuurd word met de mededeling dat er reeds mee grommeld is en nog op verkeerde wijze ook. wat ik van mafico wel een terechte opmerking zou vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 haha nee hoor ik doe nog steeds aan judo en ben 194 bij 120 kg ,hardlopen word mijn dood. of... zit jij toevallig te azen op mijn voor eind van bryston Nee, ik heb al een goeie versterker Bryston ken ik ook niet zo. Maar het moet wel goed spul zijn, aangezien er 20 jaar garantie op wordt gegeven... Een oude Marantz uit de jaren '70 vind ik overigens wel mooi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 uiteindelijk wil ik een eindbak met VU meters hebben. dat heeft wel wat. oudemarantzen maar ook wat oudere techniscs voor en eind combi's kunnen erg mooi zijn. net als bij de auto's en de speakers lijkt er in de jaren 60,70 &80 net wat meer nagedacht over de materiaal keuze, vormgeving en exclusiviteit zonder bizar en futuristisch te worden. gewoon mooi. ik wilde ook eerst gaan voor een bose 1801. ik denk een van de grootste thuis versterkers ooit gemaakt. echter ook zeer berucht als sloper de verhalen die ik heb gelezen over deze versterker spreken boekdelen. hele speakersets nemen ze met zich mee als er iets fout gaat. en dan praat ik over met name de 901 en die kunnen heel wat hebben met zoveel drivers erin. hij was ook duur en er zat geen voorversterker bij. anders had ik het wel gedaan. de voorversterker was wel bij een ander te koop maar die wilde henm niet los verkopen ook al bood ik hem echt belachelijk veel voor dat ding. maar de Byustons zijn vanmiddag denk ik wel klaar, ligt eraan of mijn maat die busjes kan vinden en dan word het weer genieten. double bass grunt stijl. aaaaaarrrrgggh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Die weerstanden waren bij mijn oude 4B ook helemaal wit van de hitte. Toch haden ze nog de juiste waarde en zolang ze het doen is er niks aand e hand. OK het ziet er minder uit, maar het gaat om de funcionaliteit. Toen het linker kanaal echter de geest gasf (100Hz brom in vol vermogen, nav van een lekke elco) is ie toch naar Mafico gegaan, waar ie toen volledig gereviseerd van terug kwam, waarvoor dank. Ik heb 'm opgestuurd via mijn eigen dealer (die toen nog geen Bryston had). Mocht je 'm alsnog op willen sturen, kun je dat, na overleg met Mafico, ook via jouw dealer doen In ieder geval succes met de "operatie" van vandaag Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 deze weerstanden hadden de helft ingeleverd qua waarde. ik wacht nog even af wat mafico doet met het feit dat ze al eens open zijn geweest. die weerstanden zaten er niet oorspronkelijk in dat kan ik je verzekeren. Als het zo is dat de garantie blijft bestaan en ik merk dat het nog niet over is dan zal ik hem alsnog langsbrengen. als het echter weg is laat ik het zo denk ik. in de loop der jaren zal ik zowie zo kijken of een modificatie leuk is. de elco's doen het nu nog goed en alles heeft nog de waarde die het hoort te hebben. ik vind het ook niet de bedoeling om een garantie te gebruiken als een soort van "grote beurt". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts