m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 de eind versterker is bromvrij! een andere voorversterker laat dat horen. zet je de voorversterker er weer op is de brom terug. cinchbussen zijn niet alleen groen maar ook uitgelubberd en de voeding zit onder een metalen kap. veel gedoe. en het opsturen van de VV is niet duur en weinig werk. ga mafico maandag wel bellen en de VV opsturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Doel je met erop zetten op aansluiten en het apparaat direct op de eindversterker plaatsen? Het direct stapelen van de voorversterker op de eindversterker kan tevens een brom veroorzaken. Tussenruimte is geboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 cinchbussen zijn niet alleen groen maar ook uitgelubberd Maken ze wel goed contact dan? Denk het niet. Als alleen de plus contact maakt en de min niet, dan kun je ook een brom krijgen... uiteindelijk wil ik een eindbak met VU meters hebben. dat heeft wel wat. Er zijn ook nieuwe versterkers die dat hebben: Advance Acoustic MAA 705 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 oke ze stonden bovenop elkaar! alleen met wat rubberen doppen ertussen (+/- 2/3 cm hoog) ja maar modern met VU vink nie mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 http://www.krellonline.com/krell_component...2&page=evo1 Hiermee kun je die JBLs echt aan het lijntje houden, alleen erg prijzig gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 http://www.krellonline.com/krell_component...2&page=evo1Hiermee kun je die JBLs echt aan het lijntje houden, alleen erg prijzig gr hj im a poor man thats why i have "the poor mans krell" Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik zat vanmiddag in de Mc Donalds , en je mag 1 keer raden wat daar aan het plafond hangt , JBL natuurlijk gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik zat vanmiddag in de Mc Donalds , en je mag 1 keer raden wat daar aan het plafond hangt ,JBL natuurlijk gr hj Ja, en in veel stadions ook, en bij veel live optredens, en in veel studio's, en in veel bioscopen... Wat wil je ermee zeggen, Andro..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 M44 is toch JBL fan , vandaar . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 mac donalds is voor grote en kleine beurzen bereikbaar en jbl ook. ik ben gek op de mac en schaam me er niet voor, de best milkshake vanille die er is en een quarterpounder erbij (of 2) hmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ja hoor het smaakt goed , en bij wat ik daar uitspaar(door niet naar een duur restaurant te gaan ), staat misschien binnenkort deze in mijn rek . http://www.marklevinson.com/products/overv...e∏=no32 gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 M44 is toch JBL fan , vandaar . gr hj Ja ok... dus? Speciaal voor jou: In Egypte staan pyramides... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ja maar geeneen met 3 hoeken , bij vier hoeken heb je weer "enigzins" parallele wanden. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 http://www.krellonline.com/krell_component...2&page=evo1Hiermee kun je die JBLs echt aan het lijntje houden, alleen erg prijzig gr hj Bah, wat een kitschbak. De oude Krell's waren nog wel stoer om te zien maar dit is echt lelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ja hoor het smaakt goed , en bij wat ik daar uitspaar(door niet naar een duur restaurant te gaan ), staat misschien binnenkort deze in mijn rek . http://www.marklevinson.com/products/overv...e∏=no32 gr hj Niet tevreden met je Audioresearch voortrap ? Ben je niet bang dat e.e.a te afstandelijk/analytisch vindt klinken gezien de rest van je audio-keten Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Die oude SP 6 is wel goed hoor , maar al wat ouder , en geen mogelijkheid om gebalanceerd te draaien . Ik moet een set hebben met zo min mogelijk kleuring ivm met het testen van componenten, bijv condensatoren, dus misschien is de ARC ref 3 dan niet zon goede keuze ik heb hem ergens beluisterd en en was niet zo onder de indruk , en in solidstate land kom ik dan gauw weer op ML uit , die 32 zit boordevol met technische hoogstandjes, het wordt wel een 2e handsje hoor . PS het is ook lastig met films kijken omdat nu die wadia rechtstreeks op de eindtrap zit , dan moet weer die ARC er tussen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 http://www.krellonline.com/krell_component...2&page=evo1 Hiermee kun je die JBLs echt aan het lijntje houden, alleen erg prijzig gr hj Bah, wat een kitschbak. De oude Krell's waren nog wel stoer om te zien maar dit is echt lelijk. yep idd. vast wel erg degelijk maar een dikke 10 op de ugly schaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik vind dat totaal niet , ik vind ze er degelijk ,sober en classy uitzien . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik vind dat totaal niet , ik vind ze er degelijk ,sober en classy uitzien . gr hj Wel redelijk sober qua ontwerp, maar de uitvoering is wat al te 'bling'. Deze vind ik wel mooi (speciaal voor m44 ): Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 toen wisten ze tenminste hoe je iets moest ontwerpen. bose 1801 erg tricky helaas. maar die brystons mogen er ook zijn hoor. ga er echt wel van genieten als ze klaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 Het ontwerp past qua uiterlijk misschien bij je smaak, maar in die tijd waren er veel ontwerpen die 't zeker zo goed deden als de Bose: In deze uitvoering kom je 'm weinig tegen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 augustus 2007 Author Report Share Posted 5 augustus 2007 is mooi idd de pre amp is netjes ingepakt en klaar om naar mafico te gaan. dat ding weegt niet zoveel en heeft wel wat werk nodig. onder de 10 euro kan ik mischien wel voor rijden maar dat kost me dan wel dik 2 uur . dus ik hoop dat ze het kunnen fiksen. de cinch bussen moeten vervangen worden en de voeding is volgens mij niet best maar die zit met een ijzeren kapje vastgesoldeerd en daar gaan we maar niet mee rommelen dan. bijgaand een brief gedaan met wat er scheelt. hoop dat ze niet moeilijk doen over het open geweest zijn want datgeen er "geprobeerd"is heb ik geen schuld aan. tenslotte hebben ze mij zelf geadviseerd de trafo's om te solderen. da kan nie van buten af woar. wie weet trouwens hoe je dat doet "trafo's omsolderen" ik zie dat niet zo heel simpel gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 Je bedoelt er een andere trafo in solderen, gewoon oude eruit nieuwe erin van het zefde type , de inkomende voeding 220 volt lossolderen, en de draadjes vd uitgaande wikkelingen lossolderen , een nieuwe kun je krijgen bij Amplimo bijv. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 augustus 2007 Author Report Share Posted 5 augustus 2007 ja dat snap ik maar de persoon van mafico had het toch echt over omsolderen. het is niet zo dat er een schakeling inzit die je kan omzetten naar andere waarde. draadje verleggen solderen en huppakee. dus niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 zo heb ik nog twee staan (ene die weeral eens nieuwe transistors moet en eentje in stukken voor onderdelen). Misschien komt het er ooit nog wel eens van en dan heb ik weeral een beste amp om de subs aan te sturen: echt vet strakke bassen die Phase Lineair: een demping van meer dan duizend! En twee enorme knallen uit je speakers als je hem afzet: "Klop klop!" "Wie is daar?" "'tis de feed-back" Ik vin die Krells eigenlijk ook wel sexy (gelikt) maar tegelijkertijd klinisch aandoend, dacht even aan een design-personenweegschaal met vertikaal display... Als je ze hebt edoch te lelijk vind mag je ze me altijd geven, ik luister toch vak met mijn ogen dicht mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts