Jump to content

Speakers aangeschaft!

Octavie
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Eindelijk luidsprekers aangeschaft! Ik heb bij Stassen in Venlo een afspraak gemaakt om de Tannoy R3 en de KEF Q55.2 te luisteren. Ik had de Tannoy al eens toevallig gehoord en ik was toen niet zo onder de indruk (ondanks alle lof en mooie reviews). Maar ik wilde het nog een degelijke kans geven. confused.gif

Er stonden 10 luidsprekers tot mijn beschikking, waaronder ook de Tannoy en KEF. Zij waren aangesloten op een Onkyo receiver. Met een stapel cd's (van diverse categorie

• 2 weeks later...

Beste Berry, ik begrijp precies wat je bedoelt!!

Niet ik alleen, maar heel veel bekenden van mij hebben hele slechte ervaringen bij deze dealer. Ze adverteren met topmerken zoals levinson,krell,martin logan etc...etc....

als je interesse hebt in een van deze produkten proberen ze je om te praten naar iets anders, overigens ze betrekken veel merken niet via de Nederlandse importeur dus ik weet zeker dat je niet veel kunt verwachten van de service mocht je ooit problemen krijgen met je apparatuur.

Beter iets meer uitgeven bij een goede dealer,

Een goede service achteraf is immers ook belangrijk!

vriendelijke groeten, Dewa.

Geplaatst door Audiopaul:

Als dat zo is, en het wordt ook nog bewust gedaan, dan is dat ook een slinkse methode om een klant in de richting van bepaalde speakers te "sturen" !!!   ;)   confused.gif

Dit heb ik wel eens vaker gehoort. Speakers die express uit fase worden gezet om zo een eigen merk speaker te kunnen verkopen. Flink naaien is dat!

Okeeeeeeeeeeeeeeeeee..........

Hoe zal ik hier eens op reageren? Blijkbaar maakt dit een hoop emoties los. Ik ben me van geen kwaad bewust dat dealers dit soort trucen uithalen. Misschien ook omdat ik niet helemaal op de hoogte ben van al dit soort technisch vernuft. Zo op het eerste ook is Stassen een degelijke dealer met veel bekendheid in heel Nederland. Daarnaast bieden ze de consument een goede mogelijkheid om te luisteren naar wat dan ook. Toch? Waarom een heel kasteeltje eraan toewijden om uiteindelijk slechts hun eigen merk te verkopen?

Zoals ik al eerder schreef, had ik de Tannoy al eerder gehoord en toen was ik ook al niet onder de indruk. Zouden ze daar ook in tegenfase hebben gestaan? ;)

Maar goed, iemand anders kan uiteraard een andere mening hebben. Jullie zeggen ook niet voor niets: GA ZELF LUISTEREN! Precies wat ik dus gedaan heb. :D

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met Stassen. Ik heb een tijdje met Stassen Sr. zitten kletsen en ook met zijn zoon en dat lijken mij eerlijke mensen. :)

De Phonar luidsprekers zijn trouwens erg goed. Het geluid klinkt bij mij thuis erg mooi en zo nu en dan heb ik de neiging om de buren even te pesten. :D

Zoals ik ook al meldde, wil ik over een tijdje wel een review geven, zodra ik de luidsprekers de kans heb gegeven om ingespeeld te raken en daarnaast mijzelf de kans heb gegeven wat ik allemaal met mijn receiver kan en wat dat doet met het geluid.... :rolleyes:

Hallo allemaal,

Tegenfase is dat hetzelfde als uit fase? Dat hoor je toch onmiddellijk met een plaat met een stem in het midden.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat de Tannoy R 3 te weinig bas heeft. Ik heb de R 1 op dit moment te leen voor mijn dochters installatie. Zeker niet te weinig bas.

• 3 years later...
Guest Hubertinus

Joopus,

toen ik 20 jaar geleden uit Venlo ben weggegaan had Stassen al een slechte naam. Hij heeft altijd een slechte naam gehad. Alleen als je daar niet uit de buurt komt weet je dat hoogstwaarschijnlijk niet...

Hubertinus

Ach, als Octavie er nou veel plezier aan beleeft, dan is er toch niets aan de hand?!

Dus bij deze, Gefeliciteerd met je aankoop, en ik gun je lang plezier van je speakers! Oprecht!

Greetz,

Lestat