Jump to content

Arrow Classic Rock

olivetti
 Share

Recommended Posts

arrow rock is zet ik altijd aan bij het klussen ofzo het leidt niet af en klussen doe ik zo weinig mogelijk. duurt de klus langer dan 2 dagen en heb ik hotel californie 3 x gehoord gaat ie af. er is zoveel geweldige muziek gemaakt en ze draaien zo beperkt, zonde.

Voor bepaalde groepen luisteraars is het klaarblijkelijk het mooiste wat er is: al die fijne muziek die herinneren aan de tijd toen ze nog jong en gelukkig waren. Daarna heeft de muziekontwikkeling voor hen stil gestaan.

Maar ik zou wilen zeggen "gooi er eens een paar duizend euro tegenaan en prop die jukebox eens vol met wat meer van wat anders. Heel misschien dat ik dan mijn luidsprekertje weer eens aanzet.

[...]Maar ik zou wilen zeggen "gooi er eens een paar duizend euro tegenaan en prop die jukebox eens vol met wat meer van wat anders.[...]

Zoals?

Groet,

Jacco

Niet alleen de muzeikcollectie van Arrow is erg beperkt, de geluisdskwaliteit via internet is ook nog eens niet om aan te horen. Volgens mij is het de laagste MP3 kwaliteit die mogelijk is. Dat ging bij ons zelfs de meest a-muzikalen te ver.

Gelukkig zijn we bij ons baas in eigen Realplayer :D Het wisselt daarom nogal eens: van R2, Veronica tot Kink-FM en soms ook wel klasiiek. Of stopt iemand ook wel eens zelf een CD'tje in de muziek-PC. Maar de regel is altijd: Stoort het iemand dan gaat het gewoon uit.

;)

Voor bepaalde groepen luisteraars is het klaarblijkelijk het mooiste wat er is: al die fijne muziek die herinneren aan de tijd toen ze nog jong en gelukkig waren. Daarna heeft de muziekontwikkeling voor hen stil gestaan.

Maar ik zou wilen zeggen "gooi er eens een paar duizend euro tegenaan en prop die jukebox eens vol met wat meer van wat anders. Heel misschien dat ik dan mijn luidsprekertje weer eens aanzet.

de muziek van vroeger bestaat net als nu uit bagger , aardige dingen, en briljante nummers.

muziek van vroeger vind ik alleen goed als het goed is, herrineringen heb ik er niet bij. de muziek van latere jaren is mijn specialiteit en wekt mijn interesse nog meer maar de oorsprong daarvan blijf ik machtig boeiend vinden. arrow is alleen de breakout (=debiel jongerenblad) van de rock, geen alto dingen en dat was juist zo leuk.

[...]Maar ik zou wilen zeggen "gooi er eens een paar duizend euro tegenaan en prop die jukebox eens vol met wat meer van wat anders.[...]

Zoals?

Groet,

Jacco

Je bedoelt dat er buiten die oude meuk niets meer is?

Niet alleen de muzeikcollectie van Arrow is erg beperkt, de geluisdskwaliteit via internet is ook nog eens niet om aan te horen. Volgens mij is het de laagste MP3 kwaliteit die mogelijk is. Dat ging bij ons zelfs de meest a-muzikalen te ver.

Gelukkig zijn we bij ons baas in eigen Realplayer :D Het wisselt daarom nogal eens: van R2, Veronica tot Kink-FM en soms ook wel klasiiek. Of stopt iemand ook wel eens zelf een CD'tje in de muziek-PC. Maar de regel is altijd: Stoort het iemand dan gaat het gewoon uit.

;)

Dat is een goed geregelde situatie. Bij mij werkt er een dame die ieder ogenblik als er niemand kijkt of op de afdeling aanwezig is dat ding op Arrow Rock zet. Een echte volhouder, niet kapot te krijgen.

Ik heb 'vroeger' bij een distributiecentrum gewerkt ('s zaterdags en in de vakantie), en daar hadden ze meestal radio 3 aanstaan. Dat was nog wel uit te houden, meestal. Radio 538 vond ik een stuk erger in ieder geval. Maar af en toe kwam er ook wel eens iemand op het 'geweldige' idee, om een geheime zender aan te zetten. Dat is pas echt afzien hoor ;)

Zoals?

Groet,

Jacco

[...]

Dat staat er toch niet? Ik vraag me af met welke meuk jij die jukebox zou vullen.

Groet,

Jacco

Ik heb 'vroeger' bij een distributiecentrum gewerkt ('s zaterdags en in de vakantie), en daar hadden ze meestal radio 3 aanstaan. Dat was nog wel uit te houden, meestal. Radio 538 vond ik een stuk erger in ieder geval. Maar af en toe kwam er ook wel eens iemand op het 'geweldige' idee, om een geheime zender aan te zetten. Dat is pas echt afzien hoor ;)

Hallo Henri,

Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Het is nu natuurlijk wel zo dat als je met meerdere mensen/smaken samenwerkt je ergens compromissen moet sluiten. Maar ik zou zelf nooit mijn smaak iemand anders de hele dag opdringen. Mijn vrouw denkt daar overigens anders over. Maar ik vroeg mij ook af of jullie ook ervaren dat als je de hele dag naar muziek op je werk geluisterd hebt, je er in je vrije tijd minder zin in hebt.

Guest Rein!

Ik werk zonder muziek. Heerlijk.

Heb jarenlang op kamers en afdelingen gezeten waar de grootste gemene deler gedraaid werd, dat zorgde altijd voor koppijn.

Heb jarenlang op kamers en afdelingen gezeten waar de grootste gemene deler gedraaid werd, dat zorgde altijd voor koppijn.

Ik ben jaloers op je

Ik heb eerder in een ander topic al aangegeven dat hbier elke dag 3FM naar m'n kop wordt geslingerd. Juist, die rotzender met de zichzelf o zo lollig vindende minkukels die zich DJ noemen, met opper-eikel GIEL voorop. Kwaliteit hoef je uit een omroepsyteem ook al niet te verwachten, dus het is buiten dat de programma's bagger zijn, ook nog eens niet om aan te horen.

Veranderen van zender kan/mag blijkbaar niet, want toen R2 de "week vande jaren 80" had, heeft die precis 4 uur opgestaan. Toen moesten en zouden de zichzelf promotende eikels er weer op.

Raddio was leuk een jaar of 80 geleden, toen er nog nieks anmnders was. Tegenwoordig is het niet meer dan een grote bron van ergernis. 95% ven het gedraaide wil je sowieso niet horen en bij die andere 5% heb je ook nog eens zoiets van "tjsa, wel leuk, maar nu heb ik daar eigenlijk geen zin in. Kortom. Radio is overbodig op het werk en zou verboden moeten worden

De "wat de massa wil' is niet eens zo. "Wat de massa wil" wordt door de platenmaatschappijen bepaald. Die mensen krijgen nooit wat anders te horen en weten gewoon niet beter. En je went eraan, dus als je dan eens iets laat horen dat ze niet kennen, vinden ze het ook niks, onder het motto:"wat een boer niet kent, vreet ie niet".

Het overgrote deel "registreert" niet eens wat er op de radio te horen is. Zij zouden al tevreden zijn met ruis. Er hoeft alleen maar geluid te zijn. Zij die wel echt luisteren moeten hier altijd onder lijden.

RADIO IS TERROR

Daarom heb ik dus in al die jaren maar weinig tuners gehad in mijn set, en mis 't nog geen moment.

Op mijn kamer op m'n werk kan ik helaas alleen Q-music, SkY en slam-FM goed ontvangen.

Meestal blijft de radio dan op Q-music staan.

Hoevaak ik deze week wel niet dat vreselijke nummer van Iglesias junior heb moeten aanhoren....bleg :wacko:

Het is af en toe een verademing als ik voor m'n werk in 'n ander deel van 't gebouw moet zijn, waar een collega (toevallig ook nog m'n buurvrouw) werkt, die een prima smaak heeft en vaak een eigen compilatie CD o.i.d. op heeft staan :)

(ik zit met 1 dame op een kamer die voornamelijk houd van...hang on: Gordon, Jan Smit, BZN, Nick & Simon,e.d.) :o

Gelukkig heb ik nu 3 weekjes vakantie, dus 3 weken geen radio terreur :D Heeerlijk. B)

Zoals?

Groet,

Jacco

[...]

Dat staat er toch niet? Ik vraag me af met welke meuk jij die jukebox zou vullen.

Groet,

Jacco

Ik zou allerhande namen kunnen noemen van personen en groepen die zich in de schaduwgebieden van het Golden Oldie repertoire hebben geopereerd en waar ik met veel plezier vroeger naar geluisterd heb maar dat heeft niet zoveel zin. Punt is dat de bron/verzameling waaruit dit radiostation put te beperkt, te

Guest tubejack

Waar ik nu werk, zit ik de halve dag alleen en soms zet ik de radio aan,

omdat het anders wel erg stil is! ;)

De radio terreur, zoals jullie omschrijven lijkt me verschrikkelijk.

Bij alle werkgevers waar ik tot nu toe in de productie heb gewerkt

was altijd e.e.a. democratisch gekozen programmering.

Overleggen jullie niet meer of zo???? Als je wat wilt veranderen zul je het

toch zelf moeten doen... ;)

Bij mijn 2e werkgever stond ik vaak in de werkplaats kunstof te verwerken.

Daar stond vrijdagochtend vaste prik de EO aan :o Ook had je tegen deze tijd

de Tour de France "gekte" waar ik zelf helemaal niks aan vond.

Maar als "terreur" heb ik het nooit ervaren, het went, net als het geluid

uit vage luidsprekertjes.... of 6 transistor Koyo radiotjes....

Het mooie geluid denk ik er dan gewoon bij.... Enne tijdens de tour vaak aardige muziek :)

Jack

Edited by tubejack

Ik ben jaloers op je

Ik heb eerder in een ander topic al aangegeven dat hbier elke dag 3FM naar m'n kop wordt geslingerd. Juist, die rotzender met de zichzelf o zo lollig vindende minkukels die zich DJ noemen, met opper-eikel GIEL voorop. Kwaliteit hoef je uit een omroepsyteem ook al niet te verwachten, dus het is buiten dat de programma's bagger zijn, ook nog eens niet om aan te horen.

Veranderen van zender kan/mag blijkbaar niet, want toen R2 de "week vande jaren 80" had, heeft die precis 4 uur opgestaan. Toen moesten en zouden de zichzelf promotende eikels er weer op.

Raddio was leuk een jaar of 80 geleden, toen er nog nieks anmnders was. Tegenwoordig is het niet meer dan een grote bron van ergernis. 95% ven het gedraaide wil je sowieso niet horen en bij die andere 5% heb je ook nog eens zoiets van "tjsa, wel leuk, maar nu heb ik daar eigenlijk geen zin in. Kortom. Radio is overbodig op het werk en zou verboden moeten worden

De "wat de massa wil' is niet eens zo. "Wat de massa wil" wordt door de platenmaatschappijen bepaald. Die mensen krijgen nooit wat anders te horen en weten gewoon niet beter. En je went eraan, dus als je dan eens iets laat horen dat ze niet kennen, vinden ze het ook niks, onder het motto:"wat een boer niet kent, vreet ie niet".

Het overgrote deel "registreert" niet eens wat er op de radio te horen is. Zij zouden al tevreden zijn met ruis. Er hoeft alleen maar geluid te zijn. Zij die wel echt luisteren moeten hier altijd onder lijden.

RADIO IS TERROR

Het zit je wel hoog he... :rolleyes: Maak je niet zo druk man... ;):lol:

.... Enne tijdens de tour vaak aardige muziek :)

Jack

Huh? Welke tourradio luister jij dan? :blink::P

Maar bij ons op de werkvloer wordt er gewoon gewisseld. Dan weer 3FM, dan 538, dan CD's en dan weer een piraat. Zo hoor je van alles wat. :cool2:

En als het mij echt te gortig wordt ga ik wel naar mijn kantoor of de andere productie hal waar ik dan zelf wel cd's ga draaien. Ik vermaak mij wel.

Groeten...

Guest tubejack
Huh? Welke tourradio luister jij dan? :blink::P

Al jaren, hoef ik niet meer mee te luisteren :) Maar... de muziek tijdens de tour ook al niks? :o

"Arbeidsvreugde" lijkt me een van de secundaire arbeidsvoorwaarden en als dat om e.e.a. wordt

verpest, dan probeer ik er wat aan te doen. Het lukt natuurlijk niet altijd.... maar toch.

FF on-topic als je de "Artist database" van Arrow Classic Rock doorkijkt dan krijg je de indruk: artiesten

genoeg :rolleyes: Wie weet, dat massaal protesteren tegen de playlist en format een oplossing

is :confused:

Immers het "Jazz zusje" zend wel in een fatsoenlijke kwaliteit uit.

Maar dan moet je wel, zelf, met creatieve ideeen komen, b.v. 1 om 1 d.w.z. 1 bekent nummer en

1 minder gedraaid exemplaar van een artiest..... alleen maar klagen kom wel eens weinig zin hebben

Het "lucht" misschien wel op :lol:

Zal de komende dagen, proberen een paar keer naar deze zender luisteren.

Jack

Guest tubejack
Sterkte Jack

Zal wel meevallen!

Ik "trek" als oudere jongere moeiteloos, Veronica, een beetje 538 maar niet te lang.

3FM niet! :o

Maar da's, ook voor een andere doelgroep. :lol:

Jack

Guest tubejack

Even een "tussenstand" werkelijk uniek dit station, dat ik hier op 103.6mhz

ontvang. AM kwaliteit via een FM zender.... :confused:

Via een high-end tuner en 300B versterker.... "wat geluid" met nauwelijks

enige dynamiek.....

Zelfs, via mijn autoradio klinkt het beroerd :eek:

Mijn vrouw vond het overgens wel een leuke zender :lol:

Jack

Sterkte Jack

Zal wel meevallen!

Ik "trek" als oudere jongere moeiteloos, Veronica, een beetje 538 maar niet te lang.

3FM niet! :o

Maar da's, ook voor een andere doelgroep. :lol:

Jack

Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Ik ben erg onverdraagzaam tegenover muziek die ik niet mooi vind. Disqjockeys vervelen mij ook al na 3 secondes en vaak zelfs eerder. Mijn voorkeur heeft de nieuwszender Radio 1 om toch nog even op de hoogte te blijven van het wereldnieuws. TV (nieuws)programma's kijk ik niet en je moet toch wat om te weten wat er in de wereld geschied. Maar ook Radio 1 is soms tenenkrommend irritant. Van die journalisten die hun prooi maar blijven belagen met een vraag waar de geinterviewde al lang antwoord op heeft gegeven. Maar omdat ze niet kunnen luisteren en zichzelf erg graag horen eikelen ze maar door.

Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Ik ben erg onverdraagzaam tegenover muziek die ik niet mooi vind. Disqjockeys vervelen mij ook al na 3 secondes en vaak zelfs eerder. Mijn voorkeur heeft de nieuwszender Radio 1 om toch nog even op de hoogte te blijven van het wereldnieuws. TV (nieuws)programma's kijk ik niet en je moet toch wat om te weten wat er in de wereld geschied. Maar ook Radio 1 is soms tenenkrommend irritant. Van die journalisten die hun prooi maar blijven belagen met een vraag waar de geinterviewde al lang antwoord op heeft gegeven. Maar omdat ze niet kunnen luisteren en zichzelf erg graag horen eikelen ze maar door.

en een ander veschijnsel is ook dat je hetzelfde nieuws wel om het kwartier wordt herhaalt lijkt wel

modrn times ;)

elkaar h