Paulebappie Posted 29 juli 2007 Report Share Posted 29 juli 2007 Ik werk zonder muziek. Heerlijk. Heb jarenlang op kamers en afdelingen gezeten waar de grootste gemene deler gedraaid werd, dat zorgde altijd voor koppijn. Ik ben jaloers op je Ik heb eerder in een ander topic al aangegeven dat hbier elke dag 3FM naar m'n kop wordt geslingerd. Juist, die rotzender met de zichzelf o zo lollig vindende minkukels die zich DJ noemen, met opper-eikel GIEL voorop. Kwaliteit hoef je uit een omroepsyteem ook al niet te verwachten, dus het is buiten dat de programma's bagger zijn, ook nog eens niet om aan te horen. Veranderen van zender kan/mag blijkbaar niet, want toen R2 de "week vande jaren 80" had, heeft die precis 4 uur opgestaan. Toen moesten en zouden de zichzelf promotende eikels er weer op. Raddio was leuk een jaar of 80 geleden, toen er nog nieks anmnders was. Tegenwoordig is het niet meer dan een grote bron van ergernis. 95% ven het gedraaide wil je sowieso niet horen en bij die andere 5% heb je ook nog eens zoiets van "tjsa, wel leuk, maar nu heb ik daar eigenlijk geen zin in. Kortom. Radio is overbodig op het werk en zou verboden moeten worden De "wat de massa wil' is niet eens zo. "Wat de massa wil" wordt door de platenmaatschappijen bepaald. Die mensen krijgen nooit wat anders te horen en weten gewoon niet beter. En je went eraan, dus als je dan eens iets laat horen dat ze niet kennen, vinden ze het ook niks, onder het motto:"wat een boer niet kent, vreet ie niet". Het overgrote deel "registreert" niet eens wat er op de radio te horen is. Zij zouden al tevreden zijn met ruis. Er hoeft alleen maar geluid te zijn. Zij die wel echt luisteren moeten hier altijd onder lijden. RADIO IS TERROR Helemaal mee eens, je hoort of de bagger die je door de commercie in je strot wordt geduwd of slappe oude meuk. Ik mis bijvoorbeeld de John Peel sessions of andere originele uitzendingen, er is echt niets meer aan..... Luister steeds meer naar streaming audio (radio) volgens mij heeft dat de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juli 2007 Report Share Posted 29 juli 2007 Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Ik ben erg onverdraagzaam tegenover muziek die ik niet mooi vind. Ik heb over het algemeen niet zo gauw last van iets of iemand. Maar de hele dag "verplicht" mee luisteren is ook mijn te gek Vandaag zat ik ruim 4 uur in de auto richting Groningen en terug via de A7. De hele tijd heb ik Arrow Classic Rock op aangehad, wat me opviel was de bijzonder goede ontvangst! Natuurlijk, heb ik RDS dus de tuner zal overgeschakeld zijn naar een paar andere frequenties dan 103,6mhz, maar de hele weg niets van storing opgemerkt. Wat verder opviel dat bij 120km, het banden en windgeruis van mijn oude auto dermate sterk is dat de slechte geluidkwaliteit van deze zender veel minder opvalt..... bij 50km in de stad klinkt het natuurlijk nog steeds slecht. Ook nog even bij mijn vriend geluisterd via zijn installatie en daar klonk het echt niet.... Over muziekkeus valt te twisten, maar ik hoorde ook regelmatig een nummer dat ik niet ken. Kan natuurlijk toeval zijn, of dat ze door-de-weeks een andere programmering hebben. Verder vind ik dit station qua muziek niet echt boeiend..... wel lekker dat er weinig spraak is. Als ik het op een positieve manier bekijk, dan zeg ik: qua ontvangstbereik hier in NH en Friesland heeft dit station de potentie om te kunnen uitgroeien naar een zender van formaat. Maar dat moet wel de geluidskwaliteit flink omhoog ...Dat moet m.i. geen probleem zijn immers het "zusje" Arrow Jazz FM kan dat ook! Dat Rock alleen maar "herrie" betekent kan er bij mij niet in Tot die tijd heeft Rogier gelijk "alleen" geschikt voor in de auto en dan alleen op de snelweg Jack P.s. "per ongeluk" de tuner thuis op Arrow Classic Rock laten staan en mijn ega heeft er dus de hele dag naar "geluisterd" Mijn vraag wat vond je er van? "whah wel lekker" En de kwaliteit? Eigenlijk niet zo opgelet Mag ik daar uit concluderen dat vrouwen "anders" luisteren en dat die eeuwige dooddoener die wij als man naar ons kop geslingerd krijgen "je luistert niet...." voor vrouwen ook opgaat Heerlijke wezens..... vrouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 juli 2007 Report Share Posted 29 juli 2007 Dan kan ik ook nog een verhaal vertellen. Gaat niet over radio maar wel over geluid. Vorige week hadden we de tuinhaard aan en daar zat brandhout in. Dus dat knetterde als een tierelier. Veel hoge frequenties dus en ik was aan het luisteren naar de akoestiek van onze tuin en verder. Die knappen kwamen namelijk een fractie van een seconde later weer terug van over de vijver waar ze aan de overkant door de huizen werden weerkaatst. Ik zei nog: "mooi he, die weerkaatsing". Dat was mijn vriendin nog niet opgevallen en pas na wat intensiever luisteren hoorde zij het ook. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juli 2007 Report Share Posted 29 juli 2007 Dat was mijn vriendin nog niet opgevallen en pas na wat intensiever luisteren hoorde zij het ook. Daarmee sla je een "spijker op zijn kop" je ega of anderen ergens bewust van maken kan werken. Dat doe jij trouwens regelmatig Hear! Bij mijn dochters van 18 & 20 heb ik het omgekeerde, vooral de jongste... die zegt rustig wat een K&% [censuur]-geluid..... als een van bouwsels niet lekker klinkt. (H)eerlijk vrouwen Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 29 juli 2007 Author Report Share Posted 29 juli 2007 Dan mag je jezelf gelukkig prijzen. Ik ben erg onverdraagzaam tegenover muziek die ik niet mooi vind. Ik heb over het algemeen niet zo gauw last van iets of iemand. Maar de hele dag "verplicht" mee luisteren is ook mijn te gek Vandaag zat ik ruim 4 uur in de auto richting Groningen en terug via de A7. De hele tijd heb ik Arrow Classic Rock op aangehad, wat me opviel was de bijzonder goede ontvangst! Natuurlijk, heb ik RDS dus de tuner zal overgeschakeld zijn naar een paar andere frequenties dan 103,6mhz, maar de hele weg niets van storing opgemerkt. Wat verder opviel dat bij 120km, het banden en windgeruis van mijn oude auto dermate sterk is dat de slechte geluidkwaliteit van deze zender veel minder opvalt..... bij 50km in de stad klinkt het natuurlijk nog steeds slecht. Ook nog even bij mijn vriend geluisterd via zijn installatie en daar klonk het echt niet.... Over muziekkeus valt te twisten, maar ik hoorde ook regelmatig een nummer dat ik niet ken. Kan natuurlijk toeval zijn, of dat ze door-de-weeks een andere programmering hebben. Verder vind ik dit station qua muziek niet echt boeiend..... wel lekker dat er weinig spraak is. Als ik het op een positieve manier bekijk, dan zeg ik: qua ontvangstbereik hier in NH en Friesland heeft dit station de potentie om te kunnen uitgroeien naar een zender van formaat. Maar dat moet wel de geluidskwaliteit flink omhoog ...Dat moet m.i. geen probleem zijn immers het "zusje" Arrow Jazz FM kan dat ook! Dat Rock alleen maar "herrie" betekent kan er bij mij niet in Tot die tijd heeft Rogier gelijk "alleen" geschikt voor in de auto en dan alleen op de snelweg Jack P.s. "per ongeluk" de tuner thuis op Arrow Classic Rock laten staan en mijn ega heeft er dus de hele dag naar "geluisterd" Mijn vraag wat vond je er van? "whah wel lekker" En de kwaliteit? Eigenlijk niet zo opgelet Mag ik daar uit concluderen dat vrouwen "anders" luisteren en dat die eeuwige dooddoener die wij als man naar ons kop geslingerd krijgen "je luistert niet...." voor vrouwen ook opgaat Heerlijke wezens..... vrouwen Ik mag wel oppassen dat ik het tegenovergestelde bereik van wat ik feitelijk bedoelde. Dit station gaat nog populair worden zo. Maar leuk dat je de moeite neemt om dit station zelf uit te proberen. Dat jouw vrouw het wel lekker vond zo'n dagje luisteren dat begrijp ik wel als je voor het eerst naar luistert, je hoort immers een hoop leuke liedjes van vroeger weer eens voorbijkomen maar het punt is nu juist dat je ze morgen en overmorgen en overovermorgen en ....etc. nog steeds hoort. De geluidskwaliteit van radiostations vind ik in het algemeen niet zo belangrijk, op het werk is er veel achtergrondgeluid, in de auto is er ook genoeg lawaai en als wij thuis naar radio 1 luisteren doen we dat zelfs via een transistorradio. Wat ik op mijn werk wel eens doe bij een moeilijke klus is mijn ipod aanzetten met inear speakertjes, dat is dan lekker geconcentreerd werken. Max meestal een uurtje om niet helemaal afgesloten van de rest te raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 29 juli 2007 Report Share Posted 29 juli 2007 Radio, tja... Vervelende zenders is niets nieuws, natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 juli 2007 Report Share Posted 31 juli 2007 Ik mag wel oppassen dat ik het tegenovergestelde bereik van wat ik feitelijk bedoelde. Dit station gaat nog populair worden zo. Maar leuk dat je de moeite neemt om dit station zelf uit te proberen. Zou "zomaar" kunnen Gister over de A1 richting Veluwe en vandaag over de A2 en A27 richting Tilburg en vice versa prima ontvangst op de autoradio. Dat jouw vrouw het wel lekker vond zo'n dagje luisteren dat begrijp ik wel als je voor het eerst naar luistert, je hoort immers een hoop leuke liedjes van vroeger weer eens voorbijkomen maar het punt is nu juist dat je ze morgen en overmorgen en overovermorgen en ....etc. nog steeds hoort. Dat is inderdaad vervelend, maar volgens mij kun je daar als luisteraar best invloed ophebben Ik heb geen verstand van "Rock" muziek en alles dat daar tegenaanschurkt, maar m.i. is er genoeg. De geluidskwaliteit van radiostations vind ik in het algemeen niet zo belangrijk. Ik wel, daarom heb ik vandaag een vriendelijk mailtje naar dit station gestuurd met het verzoek of ze daar iets aan kunnen doen. Afwachten maar, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 juli 2007 Report Share Posted 31 juli 2007 Ik ben benieuwd of jij wel antwoord krijgt... (ik tot nu toe nog niet) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 31 juli 2007 Author Report Share Posted 31 juli 2007 rlijk niet altijd.... maar toch. FF on-topic als je de "Artist database" van Arrow Classic Rock doorkijkt dan krijg je de indruk: artiesten genoeg Wie weet, dat massaal protesteren tegen de playlist en format een oplossing is Jack Ik heb zojuist eens in hun artiestendatabase gekeken: 387 namen. Dat is toch niet "artiesten genoeg"? Dat is toch armzalig weinig. Volgens mij heeft een beetje muziekliefhebber er wel meer in zijn kastjes staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 augustus 2007 Report Share Posted 1 augustus 2007 Ik heb zojuist eens in hun artiestendatabase gekeken: 387 namen. Dat is toch niet "artiesten genoeg"? Dat is toch armzalig weinig. Volgens mij heeft een beetje muziekliefhebber er wel meer in zijn kastjes staan. Ik heb ze in iedergeval niet is mijn kastjes staan, Rock muziek dan.... Stel, dat ze allemaal 3 CD/LP's hebben gemaakt, daar heb ik echt geen ruimte voor. Maar eigenlijk maakt het helemaal niks uit: Een "beetje" radiostation, snapt dat hij of zij bestaansrecht heeft vanwege de luisteraars Dit station kennelijk (nog) niet! Doe er wat aan, zou ik zeggen, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 er stond een interview met de 'baas"van arrow in de vara gids. hij zegt letterlijk. onze apparatuur staat op simpele meubeltjes , dat hoort de luisteraar toch niet. mijvalt het niet op idd. ik luister ook niet naar de radio maar ik HOOR de radio alleen. terwijl ik bezig ben enzo. meeste is toch bagger wat er gedraaid word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Wat een concurrent van Classic Arrow Rock zou kunnen zijn is Classisc 21. De programmalijst van deze zender: http://old.rtbf.be/rtbf_2000/events/CLASSIC21.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
stkr Posted 11 augustus 2007 Report Share Posted 11 augustus 2007 Het is toch jammer dat Internetradio niet beter van kwaliteit is. Ik mag altijd met veel plezier naar Radioparadise.com luisteren, al heeft ook Bill (de DJ aldaar) soms wel een erg orientaalse en bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts