Jump to content

Low noise

bartverwaaijen
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik heb sinds kort de oude C.E.C platenspeler van mijn vader afgestoft en er een nieuw element en aansluitgingen op gezet.

Nu heb ik wels eens gehoord dat er op oude platen sprake is van zeer lage tonen die niet hoorbaar zijn. Alleen in mijn geval zie ik de woofers aan de rechter kant langszaam naar binnen en buiten gaan zonder dat dit hoorbaar is. Maar de linker kant staat rustig stil. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld aan de speler?

Mvg,

Bart

Hoi, ik heb sinds kort de oude C.E.C platenspeler van mijn vader afgestoft en er een nieuw element en aansluitgingen op gezet.

Nu heb ik wels eens gehoord dat er op oude platen sprake is van zeer lage tonen die niet hoorbaar zijn. Alleen in mijn geval zie ik de woofers aan de rechter kant langszaam naar binnen en buiten gaan zonder dat dit hoorbaar is. Maar de linker kant staat rustig stil. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld aan de speler?

Mvg,

Bart

Wat voor phono-versterker gebruik je?

ok dat word op dit moment nog een beetje moeilijk, wacht nog op mijn loonstrookje :)

Heeft verder iemand nog tips want ik heb totaal geen verstand van platen spelers.

Ik heb de interne bedrading vervangen voor linn analogue tot waar het de arm in gaat

en gebruik nu een denon DL-160 element

De speler is een CEC BD 2000

• 2 weeks later...

dankje phil.

Maarrre heeft er iemand nog goede tips voor me om LP's schoon te maken?

bij mijn dealer gaf iemand me de tip om demi water te mengen met alcohol en een klein beetje zeep. Maar in welke verhoudingen moet dit?

Ik heb hier zo'n tonar antistatic brush maar als ik die gebruik verplaatst hij het stof alleen

Verder heb ik nog een watts parostatik disc preener. Vrij antiek geval. Werkte in eerste instantie erg goed dacht ik. Maar dit is een soort rol met pluge erop. Hier moet in het midden water in gestopt worden. Zo snel ik dit ding gebruikt is de lp perfect kraak vrij. Alleen zit de naald binnen 5 minuten zo vol stof dat hij niet meer klinkt. En als de LP weer opgedroogd is klinkt hij weer net zo beroerd als voor het schoonmaken.

Ik sta overal open voor

Greetz bart

Al jaren gebruik ik disco-antistat, tegenwordig knosti geheten. Hiervan zijn navulflessen te koop, prijzen weet ik niet, een paar tientjes hooguit. Kun je weer >5 jaar mee vooruit.

Het voordeel is dat je platen anti-statisch worden en blijven (bij mij al +20 jaar). Nieuwe platen was ik er meteen mee. Nooit meer knetterende platen!

Het is niet het allerbeste schoonmaak-systeem, maar wel een met goede prijs/kwaliteit verhouding en, blijvend antistatisch. Hoe ze dat doen weet ik nog niet, een geheim ingredient. Iemand hear?

Na de eerste keren afspelen blijft er een onhoorbare hoeveelheid stof achter de naald hangen, het enige nadeel (letterlijk) :)

normaal: gedemineraliseerd water met alcohol (vergeten welke, iemand hear?) ik denk methanol, isopropanol geeft witte kringen wanneer niet genoeg verdund (of is't net andersom? :confused::cool2: ) Ben er een tijdje uit; geen tijd meer, alles vergeten :(

hele vette LP's (vb nicotine) met dem water met een h

Goede resultaten zijn te bewerkstelligen met een liter gedemineraliseerd water waaraan toegevoegd wordt 25 cc glazenreiniger en 5 cc Amaloco H 10 - via de fotohandel te verkrijgen -

:huh:

normaal: gedemineraliseerd water met alcohol (vergeten welke, iemand hear?) ik denk methanol, isopropanol geeft witte kringen wanneer niet genoeg verdund (of is't net andersom? :confused::cool2: ) Ben er een tijdje uit; geen tijd meer, alles vergeten :(

hele vette LP's (vb nicotine) met dem water met een h