bartverwaaijen Posted 28 juli 2007 Report Share Posted 28 juli 2007 Hoi, ik heb sinds kort de oude C.E.C platenspeler van mijn vader afgestoft en er een nieuw element en aansluitgingen op gezet. Nu heb ik wels eens gehoord dat er op oude platen sprake is van zeer lage tonen die niet hoorbaar zijn. Alleen in mijn geval zie ik de woofers aan de rechter kant langszaam naar binnen en buiten gaan zonder dat dit hoorbaar is. Maar de linker kant staat rustig stil. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld aan de speler? Mvg, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 28 juli 2007 Report Share Posted 28 juli 2007 Hoi, ik heb sinds kort de oude C.E.C platenspeler van mijn vader afgestoft en er een nieuw element en aansluitgingen op gezet. Nu heb ik wels eens gehoord dat er op oude platen sprake is van zeer lage tonen die niet hoorbaar zijn. Alleen in mijn geval zie ik de woofers aan de rechter kant langszaam naar binnen en buiten gaan zonder dat dit hoorbaar is. Maar de linker kant staat rustig stil. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld aan de speler? Mvg, Bart Wat voor phono-versterker gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 28 juli 2007 Author Report Share Posted 28 juli 2007 eh op dit moment mrklooos zonder enige instel mogelijkheden later word dit denk ik clearaudio smart phono Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Komt waarschijnlijk door een combinatie van: - mismatch tussen element en arm - ruime lagetonenkarakteristiek van luidspreker - geringe afstand tussen luidspreker en DT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Bij de door Headshell genoemde oorzaken lijkt het me sterk dat het slechts in Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 30 juli 2007 Author Report Share Posted 30 juli 2007 ok dat word op dit moment nog een beetje moeilijk, wacht nog op mijn loonstrookje Heeft verder iemand nog tips want ik heb totaal geen verstand van platen spelers. Ik heb de interne bedrading vervangen voor linn analogue tot waar het de arm in gaat en gebruik nu een denon DL-160 element De speler is een CEC BD 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 1 augustus 2007 Author Report Share Posted 1 augustus 2007 niemand?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 augustus 2007 Report Share Posted 1 augustus 2007 niemand?? Is het storend of valt het eigenlijk niet op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
18bart Posted 1 augustus 2007 Report Share Posted 1 augustus 2007 Kan het iets te maken hebben met rumble van de draaitafel? Is de aandrijving goed schoon, naar ik begrijp heeft het apparaat lang niet meer gedraaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 2 augustus 2007 Author Report Share Posted 2 augustus 2007 ja het riempje is mooi schoon ik weet alleen niet af hij strak genoeg staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 13 augustus 2007 Author Report Share Posted 13 augustus 2007 Update ik heb inmiddels een musical fidelity LPS-V3 gekocht deze klonk beduidend mooier ruimtelijker en meer klank dan de smart phono in mijn geval. Meteen wat mooie lp's besteld Ik hoop dat ik er veel plezier mee heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 Veel plezier ermee! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 15 augustus 2007 Author Report Share Posted 15 augustus 2007 dankje phil. Maarrre heeft er iemand nog goede tips voor me om LP's schoon te maken? bij mijn dealer gaf iemand me de tip om demi water te mengen met alcohol en een klein beetje zeep. Maar in welke verhoudingen moet dit? Ik heb hier zo'n tonar antistatic brush maar als ik die gebruik verplaatst hij het stof alleen Verder heb ik nog een watts parostatik disc preener. Vrij antiek geval. Werkte in eerste instantie erg goed dacht ik. Maar dit is een soort rol met pluge erop. Hier moet in het midden water in gestopt worden. Zo snel ik dit ding gebruikt is de lp perfect kraak vrij. Alleen zit de naald binnen 5 minuten zo vol stof dat hij niet meer klinkt. En als de LP weer opgedroogd is klinkt hij weer net zo beroerd als voor het schoonmaken. Ik sta overal open voor Greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 16 augustus 2007 Report Share Posted 16 augustus 2007 Al jaren gebruik ik disco-antistat, tegenwordig knosti geheten. Hiervan zijn navulflessen te koop, prijzen weet ik niet, een paar tientjes hooguit. Kun je weer >5 jaar mee vooruit. Het voordeel is dat je platen anti-statisch worden en blijven (bij mij al +20 jaar). Nieuwe platen was ik er meteen mee. Nooit meer knetterende platen! Het is niet het allerbeste schoonmaak-systeem, maar wel een met goede prijs/kwaliteit verhouding en, blijvend antistatisch. Hoe ze dat doen weet ik nog niet, een geheim ingredient. Iemand hear? Na de eerste keren afspelen blijft er een onhoorbare hoeveelheid stof achter de naald hangen, het enige nadeel (letterlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 augustus 2007 Report Share Posted 16 augustus 2007 normaal: gedemineraliseerd water met alcohol (vergeten welke, iemand hear?) ik denk methanol, isopropanol geeft witte kringen wanneer niet genoeg verdund (of is't net andersom? ) Ben er een tijdje uit; geen tijd meer, alles vergeten hele vette LP's (vb nicotine) met dem water met een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Goede resultaten zijn te bewerkstelligen met een liter gedemineraliseerd water waaraan toegevoegd wordt 25 cc glazenreiniger en 5 cc Amaloco H 10 - via de fotohandel te verkrijgen - Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 normaal: gedemineraliseerd water met alcohol (vergeten welke, iemand hear?) ik denk methanol, isopropanol geeft witte kringen wanneer niet genoeg verdund (of is't net andersom? ) Ben er een tijdje uit; geen tijd meer, alles vergeten hele vette LP's (vb nicotine) met dem water met een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 22 augustus 2007 Author Report Share Posted 22 augustus 2007 ik heb inmiddels het disco systeem gekocht. werkt zeer naar teverdenheid. Als ik weer naar school ga zal ik ook eens eigen brouwsels proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts