Jump to content

Quad 33-405 combinatie vervangen of niet

Albert Maassen
 Share

Recommended Posts

Hoi. Ik twijfel momenteel of ik mijn versterkergedeelte ga vervangen of deze laat modificeren. Ik ben zeer tevreden over de B&W Matrix 803 dus die blijven in elk geval.Het geluidsbeeld is nu ietwat saai, weinig gedetailleerd en niet sprankelend. Verder draai ik met de CD Sansui 701 i en de philips DVD 963 SA.Welke versterkers komen in aanmerking als modificatie geen goede optie is. Alvast bedankt . Albert

Die B&W 803 is inderdaad een fraaie luidspreker! Om hem goed aan te sturen heb je in elk geval een (eind-) versterker nodig die nog voldoende stroom levert aan een lage impedantie, zeg 3 Ohm.

Voor de levendigheid kun je het beste iets "simpels" hebben, met weinig elektronica in de (signaal)weg. Kijk ook eens bij de D-402.

Hoi. Ik twijfel momenteel of ik mijn versterkergedeelte ga vervangen of deze laat modificeren. Ik ben zeer tevreden over de B&W Matrix 803 dus die blijven in elk geval.Het geluidsbeeld is nu ietwat saai, weinig gedetailleerd en niet sprankelend. Verder draai ik met de CD Sansui 701 i en de philips DVD 963 SA.Welke versterkers komen in aanmerking als modificatie geen goede optie is. Alvast bedankt . Albert

Ja hoor hier is weer met de DUSSUN V6I !

http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-e...ibiginside.html

Te koop Nieuw bij Pacific Audio voor 950 Euro, 2 jaar garantie ?

Hoi gerrit heb je soms een aandeel in de verkoop van die dingen? :D

gr :( hj :D

Ik heb 0,0 % Dussun aandelen !

Maar ik zou wel graag aandelen willen hebben in een klein luidsprekerfabrikant uit Nijmegen

mits er reeds goede omzetgevens aangetoond kunnen worden :lol:

ik heb zelf bijna alle quads gehad en gemodificeerd, als je gaat modificeren dan vernietig je de geest van de

oud engelse quad en word het een modern klinkende versterker naar mijn mening, wat wel zinvol is is het verbeteren van de connecties : dus stroomsockets er op zodat je afgeschermde power kabels kan gebruiken en rca tulp verbindingen er aan , waar nodig kan je de verouderde bol staande condensators vervangen door nieuwe, ik heb nu zelf een ander engels handgemaakt product gekocht een avi versterker die vind ik dezelde eigenschappen hebben qua geluid als de quad 606 alleen is nu de ruimtelijke plaatsing en het stereobeeld een stuk beter, de quad 405-33 combi is een goede combi maar kan idd wat saai zijn, ik zou de 405-33 nooit weg doen maar een moderne versterker erbij kopen ik heb de avi s2000ma gekocht die samen met de 33 erg goed klinkt modern en toch nog een beetje van de quad spirit :)

groeten,

alvinio

als je toch wilt modificeren dan zijn er bij net-audio in engeland een heleboel leuke dingen te koop voor quad's bv de output versterker prints en de tape en disc insteek kaart met externe voeding voor de quad 33

en voor de 405 de dual mono power supply en opamp upgrades

• 3 weeks later...

De 405 kan vast nog wel een tijdje mee. Je kunt hem (laten) modificeren, zelfs alleen maar waarde-voor-waarde vervangen van de elco's levert al een boel op.

De 33 is zwaar achterhaald. Dat was al niet echt wat, nu is het (alle respect) helemaal niks meer. De nieuwere broertjes 34 3n 44 zijn al aanmerkelijk beter en voor een schappelijk bedrag wel te koop.