~foton Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 een 2e hands stereo versterker voor € 50 a 100,- voor het beluisteren van cd's, dit als alternatief voor home cinema systeempje. wat sluit ik aan op de versterker? * CD speler : philips cd630, deze heeft een digitale uitgang (niet optisch). Is een versterker die deze uitgang kan hebben een aanrader / te betalen ? * minder vaak : platenspeler, ben bezig met oude philips spelers met goede elementen * Vision design by B&W speakers, 2 weg met passive woofer. Mijn Sony gx40 receiver geeft een brommetje op de achtergrond, die staat nu jaren in de kast, deze repareren lijkt mij minder zinvol. Wie wil mij adviseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 een 2e hands stereo versterker voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Ja ouwe Marantz is goed, of, zoals ik, een Luxman receiver (R 1040; R 1050), die machines werden toen gebouwd op klank. Met wat geduld vind je in een tweedehands zaak, kringwinkel, bij de buren of in de krant wel zo'n toestel van iemand die de waarde ervan niet kent... soms wel gratis op te halen Mijn R 1050 kwam (in werkende staat) van het grofvuil, op straat, mijn R 1040 kostte nog geen tien euro in een kringwinkel... Had ook al enkele Marantzen oa eentje voor 75 euri's... in een hifi zaak als overnametoestel... Rasta"El Cheapo"Phil Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 duidelijk een luxman uit de 200 of 400 serie, ik heb m'n zusje laatst omdat ze naar een grotere kamer verhuisde een luxman 230 versterker gegeven die heb ik voor 50 euro gekocht alleen 1 lampje moest vervangen worden, het is en 2x 63 watt bij 8 ohm versterker en is aangesloten op een luxman dz-111 cd speler die ik voor 20 euro had gekocht , een diy zilverlinkje gemaakt voor +/- 20 euro , en redelijke speaker kabels van ofc koper , ze had al b&w dm-330 speakers, nu moet ik zeggen dat het setje de sterren van de hemel speelt lekker muzikaal en warm en het gaat bloody hard zonder te vervormen met zware diepe bassen m'n zusje is ook zeer tevreden (de buurt minder ) dus wij kunnen de luxman L230 zeer aanbevelen groeten , alvinio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 31 juli 2007 Report Share Posted 31 juli 2007 dit nog een idee??? Yamaha AX-500 http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...B4VB4M%26df%3D1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 1 augustus 2007 Report Share Posted 1 augustus 2007 duidelijk een luxman uit de 200 of 400 serie, ik heb m'n zusje laatst omdat ze naar een grotere kamer verhuisde een luxman 230 versterker gegeven die heb ik voor 50 euro gekocht alleen 1 lampje moest vervangen worden, het is en 2x 63 watt bij 8 ohm versterker en is aangesloten op een luxman dz-111 cd speler die ik voor 20 euro had gekocht , een diy zilverlinkje gemaakt voor +/- 20 euro , en redelijke speaker kabels van ofc koper , ze had al b&w dm-330 speakers, nu moet ik zeggen dat het setje de sterren van de hemel speelt lekker muzikaal en warm en het gaat bloody hard zonder te vervormen met zware diepe bassen m'n zusje is ook zeer tevreden (de buurt minder ) dus wij kunnen de luxman L230 zeer aanbevelen groeten , alvinio Dat was een zeer muzikale reeks van Luxman, ik had de 450... nog altijd spijt van dat ik die heb weggedaan RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Wat dacht je van de Nad 3025. Iets zwaardere uitvoering van de Nad 3020. Fenomenaal geluid voor die prijs. Ik heb er nl een te koop en mag weg voor 85 euro. met vr gr JP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Er staat nu een mooie Harman Kardon HK6800 op MP voor maar 100euro....! Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Kijk dat zijn ook weeral mooie toestellen voor geen geld! Naar mijhn mening de Harman voor een smooth en dynamisch geluid, de NAD voor ritme en rock...met ballen ? .... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Kijk dat zijn ook weeral mooie toestellen voor geen geld! Naar mijhn mening de Harman voor een smooth en dynamisch geluid, de NAD voor ritme en rock...met ballen ? .... mvg RastaPhil Nou Rasta met NAD heb ik geen ervaring maar ik heb onlangs nog een paar maanden met een HK6550R gespeelt en dat is echt geen straf. Versterken doet hij prima, er komt een mooi los geluid uit met mooie tingeltjes en nagenoeg zonder enige hardheid. Het kost veel geld of moeite om het nog mooier te laten klinken, het kan.... maar als deze HK technisch goed is, dan ben je voor 100euri spekkoper. Niet letterlijk, maar wel figuurlijk "voor een dubbeltje op de 1e rang" Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 harman vind ik ook niet verkeerd. nad ken ik weer niet zo goed maar als je een slechte treft zit je er warmpjes bij begrijp ik. die ouwe marantzen zijn prime. als je iets meer uitgeeft kun je een pm80 kopen heb ik jaaaaren plezier van gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
~foton Posted 6 augustus 2007 Author Report Share Posted 6 augustus 2007 Bedankt voor de tips allemaal. Nieuwe adviezen zijn welkom. Via audiofreaks kan ik een kenwood KA-550D van iemand krijgen, ja je leest het goed op dit moment heb ik een Nikko na-390II aangesloten, klinkt ok en geen ruis. is dat wat of is de kenwood een goede vervanger? later als er $ is ga ik op zoek naar een marantz ed in bekende budget speakers zijn B&W V203, (4 ohm, 95w-din, 15 jaar terug, 1100 gulden) voor mij best goed geluid , maar dan vergelijk ik het met zo een home cinema systeem. wat vinden jullie van deze speakers?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stkr Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 duidelijk een luxman uit de 200 of 400 serie, ik heb m'n zusje laatst omdat ze naar een grotere kamer verhuisde een luxman 230 versterker gegeven die heb ik voor 50 euro gekocht alleen 1 lampje moest vervangen worden, Dat wilde ik nou zeggen ;-). Wat mijn oren betreft g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts