Jump to content

chinese high end

18bart
 Share

Recommended Posts

Ik zie de laatste tijd veel chinese elctronica op de sites.

Zijn er mensen die ervaring hebben met original of MHZS of andere 'interessante' merken?

Ik zie HDCD en SACD zijn dit synoniemen?

Zijn er dealers in Nederland?

Ik wil een andere bron aanschaffen van rond de 900 euro.

HDCD is een soort van opgewaardeerde CD die met alle cd spelers afgespeeld kan worden alleen het aantal spelers dat ook voordeel heeft bij HDCD is beperkt. (zie logo op de speler). en bevat informatie met een sample rate van 44,1 kHz

SACD staat voor super audio cd en bevat informatie met een sample rate van 192kHz. Bovendien kan een SACD ook surround weergave ondersteunen. (5.1 geluid dus)

de hoeveelheid cd's opgenomen in hdcd zijn bedloevend. el cilculelen wel lijsten lond op intelnet. met de titels maal meel dan zeg maal 200 stuks ben ik el niet tegengekomen. ook zijn el niet veel muziekstijlen die uitgeblacht zijn op hdcd. veelal blues en wat lock-achtige dingen (dile stlaits en zo)

ik moet wel zeggen dat ik een cd van gleen day heb die hdcd moet wolden afgespeeld en mijn spelel ondelsteunt dit en het klinkt wel goed.

ik zou echtel vool sa gaan.

Ik zie de laatste tijd veel chinese elctronica op de sites.

Zijn er mensen die ervaring hebben met original of MHZS of andere 'interessante' merken?

Ik zie HDCD en SACD zijn dit synoniemen?

Zijn er dealers in Nederland?

Ik wil een andere bron aanschaffen van rond de 900 euro.

Je zou eens kunne zoeken naar een Consonance CD120. Prima speler. Ik heb geen idee hoe t met de importeur in Nederland/Belgie gesteld is. Er is elk geval wel een Duitse.

Op de site van Consonance kun je wel vinden wie dat is.

Andere Chinezen doen het ook prima. B.v. de Xindak, Usher en Advance zijn ook zeer degelijke spelers.

:)

HDCD is een soort van opgewaardeerde CD die met alle cd spelers afgespeeld kan worden alleen het aantal spelers dat ook voordeel heeft bij HDCD is beperkt. (zie logo op de speler). en bevat informatie met een sample rate van 44,1 kHz

SACD staat voor super audio cd en bevat informatie met een sample rate van 192kHz. Bovendien kan een SACD ook surround weergave ondersteunen. (5.1 geluid dus)

SACD sampled op 2.822 MHz (1 bit, dat wel)

http://www.sa-cd.net/faq

Ik heb in mijn werkkamerset sinds een half jaar een Original CD-A8T staan. Dat is een zeer massief en fraai gebouwde cd-speler (gewicht 10 kilo) met zware aluminium afstandsbediening.

De speler heeft aparte (vergulde) aansluitingen voor de solid-state

ik was zeer tevreden over m'n chinese buizenversterker ik zeg was...........

todat de trafo doorfikte en bijna m'n huis in de brand vloog gelukkig zag ik het optijd, een grote steekvlam

en een enorme atoomwolk ....en een afgefikt versterkertje, slecht fabrikage denk ik....geen garantie maargoed het was wel goedkoop wuahahaha

groet,

alvinio

Hoi

Ik heb zelf tot volle tevredenheid een Esound E5SE

Gekocht bij Eastwestshop met 3 jaar garantie zie ook:

http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...at&cat_id=0

of zie

http://www.east-sound.info/html/signature_ed_.html

moet echter bekennen dat gehoormatige verschillen tussen CD-spelers miniem zijn.

Het is m.i.z niet nodig een zeer dure te kopen

Ook leuke (niet chinese) spelers voor een redelijk bedrag met lovende recensies

zijn de Creek Evo CD 800 Euro, het merk Rega en de Cambride 740 serie

Voor meer chinees spul zie ook

http://www.pacificaudio.nl/index.php?optio...2&Itemid=26